Bedste dæk til CBR1000F
Fra : Lars Nielsen

Dato : 29-04-02 17:52

Halløjsa...

- Nogen bud på hvad bedste dæk er til en CBR1000F??? - Dem jeg har på nu er
lige "plastikkede" nok, med det resultat, at den døjer med at overføre
krafterne til jorden... - Og det er ikke imponerende og køre sidelæns ret
meget over halvandenhundrede...

mvh RadioMan

Fra : Peter J

Dato : 29-04-02 18:36

Lars Nielsen <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> lige "plastikkede" nok, med det resultat, at den døjer med at overføre
> krafterne til jorden... - Og det er ikke imponerende og køre sidelæns ret

Jeg er glad for mit Dunlop dæk, det har ingen problemer iforhold til mit
tidligere Avon dæk.

Peter
CBR 1000 F

Fra : Søren Jim

Dato : 30-04-02 20:52

> er

Hejsa
Og Jeg er superglad for mit helt nye Macadam Michelin, men jeg var nu også
neget glad for mit Bt010 dæk men kun når det var varmt......
Det var ellers ikke meningen at jeg skulle have et Michelin, men derimod
skulle jeg have haft et Bt020 brigdstone, men nu var det her Macadam
Michelin billigt og det blev varmt anbefalet af Lydmuren......

nu har jeg kun kørt små 1000km på det men det virker superfedt.....
Mvh
Søren (CBR1000F)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 30-04-02 08:14

jeg var også glad for mine macadam, men den var lettere kørt med bt56 og med
pilot sport.

for at få et godt mix kan man sætte en pilot sport på foran for godt grip,
og macadam bagpå for lang levetid.

om det også kan lade sig give sig med bt010 og bt020 ved jeg ikek men
michelin anbefaler ovenstående konfiguration.

husk at køre med de dækstørrelser som manualen anbefaler, det har stor
betydning for hvordan din cykel opfører sig !

Lasse
ex cbr1000f

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-02 02:18

Jeg har pt monteret Metzler Z1 og de står bare fast. De er stand til at
lave stoppies med en 260kg tung mc. Ikke fordi jeg ynder det, men mere for
at illustrere forskellen på dæk. Dette er tredje fordæk monteret, og jeg
har ikke kunnet det ved andre...

ulempe... : De holder ikke ret meget over 6.000km :-/

mvh Albert, som snart skal have nye dæk, og vil prøve Sportec M1 denne gang,
da vejgreb er vigtigere end god dækøkonimi!

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-02 02:18