Snail-War 2
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-04-02 20:56

I mit oprustningskapløb er jeg kommet et våben foran sneglene. De kan ikke
kravle hvor der er salt! Brugte rent salt, men efter ansigtsudtrykket at
dømme, vil det være nok at væde noget stof i saltlage, evt. lade det tørre.
Ved min påtænkte anvendelse i drivhuset, må jeg så lige have for øje, at det
drypper visse steder, samt at miljøet generelt er fugtigt, hvilket kan få en
klud til at suge væde til sig, så der evt. kan sive saltlage uønskede steder
hen. Mener at alun ikke suger så meget fugt til sig så det vil jeg lade de
militære instanser kigge nærmere på i nær fremtid.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 29-04-02 21:16

Ville det mon ikke være bedre for planterne (og miljøet) hvis man brugte
kalksalpeter???

mvh

Preben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-04-02 21:50

Preben Mikkelsen <oz1dx@image.dk> skrev i en
> Ville det mon ikke være bedre for planterne (og miljøet) hvis man brugte
> kalksalpeter???

Har du testet det? Lyder tillokkende, så skader man jo ikke planterne ved et
uheld.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 29-04-02 22:11

> [...]
>
> Har du testet det? Lyder tillokkende, så skader man jo ikke planterne ved

Nej jeg har ikke testet det, men jeg tror bestemt ikke at sneglene kan lide
det. Hvis du prøver er jeg spændt på at høre resultatet (

mvh

Preben

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 30-04-02 19:58

Preben Mikkelsen <oz1dx@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GGiz8.7138$kp3.529755@news010.worldonline.dk...

> et
>
> Nej jeg har ikke testet det, men jeg tror bestemt ikke at sneglene kan
lide
> det. Hvis du prøver er jeg spændt på at høre resultatet (

Jeg er også spændt på at høre resultatet af en eventuel test. Jeg lavede for
et par år siden en test af cacaoflis imod snegle, på min hjemmeside kan du
se hvordan jeg testede (og se testresultatet) :
http://www.aigis.dk/mix/sngl_ccfls.html

--
mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-04-02 20:26

> [...]
> et par år siden en test af cacaoflis imod snegle, på min hjemmeside kan du
> se hvordan jeg testede (og se testresultatet) :

Jeg mangler både Salpeter og forsøgskandidat, så hvis der er andre der vil
bistå med et hurtigt svar?
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 29-04-02 22:24

I artiklen <3ccda57e$0$97305$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk>:

> ... vil jeg lade de militære instanser kigge nærmere på i nær fremtid.

Hvad med at prøve Abelone

--
Helge.

Fra : kamik

Dato : 09-05-02 23:01

"Preben Riis Sørensen" skrev d. 29-04-02 20:56 dette indlæg :
> [...]
lade de
> militære instanser kigge nærmere på i nær fremtid.

jeg synes lige at jeg vil minde dig og andre om den helt harmløse og
særdeles effiktive sneglefælde metode.
Jeg plejer at grave nogle beholdere (fx en mælkekarton hvor den øverste
halv del er klippet af, eller syltetøjsglas) ned i jorden, rundt omkring
i køkkenhaven. Overfladen af beholderen skal være plan med jorden,
herefter hælder jeg en sjat (ca 1 dl) øl i beholderen, og så venter
jeg... Sidste år fangede jeg mange snegle på denne måde, jeg har dog
aldrig brugt metoden i et drivhus, men mon ikke det virker.

med venlig hilsen Eva

http://www.kandu.dk/