/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
Jetfly er svære - hvordan startes en 747 f~
Fra : Peter Lind


Dato : 29-04-02 22:03

Jeg forstår godt at jetfly næppe foreløbeligt bliver et særligt udbredt
transportmiddel,
det er nemlig alt for svært at komme igang med og måske også at bruge. På
trods af min baggrund som navigatør og mine mange års professionel erfaring
med transport i flere forskellige transportmidler er det efter 3 dages
arbejde med
mit jetfly kun lykkedes mig at brænde en masse fuel af og lave en drejning
på parkerings
pladsen efter en tegning på nettet. Jeg kan se at det kræver flere
besværlige øvelser
f.eks at lave et loop, eller en tur til den ydre atmosfære. Flere steder på
internettet
står bare at det er let nok, og så en enkelt sætning og en masse
fysikformler vedrørende
aerodynamik. En anden henviser til en løst universitetsrapport hvor ikke
mindre end 150
siders beregninger demonstrerer looping med anti-stall og hele svineriet. I
min gamle Cortina er
et tramp med foden, og et ryk i håndbremsen nok til at provokere en rotation
og lande ved
kantstenen.

Nå men mit spørgsmål går nu på en instruktion i at planlægge en jordomrejse
med lufttankning
(helst gratis). Jeg har læst noget om Boeing, aerodynamik og S.A.S. Jeg har
nu købt manualerne
til Boeing747, som er en stak bøger på 6.5kg der skulle kunne gøre det. Men
jeg kan tilsyneladende ikke finde noget kapitel om jordomrejser, hmmm. Kan
nogen give mig et
simpelt svar på forskellen mellem Boeing, aerodynamik og termik ? Kan nogle
fortælle mig om
min 6.5kg tunge manual kan bruges til andet end at stå på når jeg skal ind i
flyet?

På forhånd tak for svarene.

Venlig Hilsen
Peter Lind

(Jeg undskylder og beklager, men tonen opfordrede simpelthen til det - jeg
fik ideen fra den klassiske HP48/Airplane joke)



 
 
Brian Matzon (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Brian Matzon


Dato : 30-04-02 08:05

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message
news:aakcc0$2gfr$1@news.cybercity.dk...
> Jeg forstår godt at jetfly næppe foreløbeligt bliver et særligt udbredt
> transportmiddel,
<SNIP>
LOL, vildt OT, men LOL :)

/Brian Matzon



Thorbjørn Ravn Ander~ (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 30-04-02 11:28

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:

> Kan nogle fortælle mig om min 6.5kg tunge manual kan bruges til
> andet end at stå på når jeg skal ind i flyet?

Ja. Disse manualer er meget velegnede som ballast til at afbalancere
flyet, og de kan kastes overbord hvis du begynder at tabe højde. Det
vil dog virke bedst hvis du bruger en "thin"-driver (varmluftsballon).

> (Jeg undskylder og beklager, men tonen opfordrede simpelthen til det - jeg
> fik ideen fra den klassiske HP48/Airplane joke)

Alt forladt. Har du en URL?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Gimmer (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 30-04-02 21:23

ikke at jeg føler mig specielt ramt, og morsom var den da, men nu er jeg
selv i den ubehalige situation at jeg egentligt ikke kender nogen som kan
det java ting. Jeg arbejder heledagen lidt om aften, så jeg kan heller ikke
melde mig til et kursus omkring java.
derfor er det da meget rart at have en dk.edv.programmering.java. det kan så
godt være det kun er mig som tager helt fejl, men hvis en nybegynder som mig
ikke kan stille min spærgsmål her, jammen hvor så?`nogle som har nogle bedre
idéer fordi så vil jeg da flux smutter der over!
og så undskyld hvis det var den forkerte gruppe!
venlig hilsen Gimmer
"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message
news:kkwuup1nwx.fsf@mimer.null.dk...
> "Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:
>
> > Kan nogle fortælle mig om min 6.5kg tunge manual kan bruges til
> > andet end at stå på når jeg skal ind i flyet?
>
> Ja. Disse manualer er meget velegnede som ballast til at afbalancere
> flyet, og de kan kastes overbord hvis du begynder at tabe højde. Det
> vil dog virke bedst hvis du bruger en "thin"-driver (varmluftsballon).
>
> > (Jeg undskylder og beklager, men tonen opfordrede simpelthen til det -
jeg
> > fik ideen fra den klassiske HP48/Airplane joke)
>
> Alt forladt. Har du en URL?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
> http://homepage.mac.com/ravn



Brian Matzon (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Brian Matzon


Dato : 30-04-02 23:02

"Gimmer" <gimmer@hotmail.com> wrote in message news:3ccefd2a$0$11950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
<snip>
> derfor er det da meget rart at have en dk.edv.programmering.java. det kan så
> godt være det kun er mig som tager helt fejl, men hvis en nybegynder som mig
> ikke kan stille min spærgsmål her, jammen hvor så?`nogle som har nogle bedre
> idéer fordi så vil jeg da flux smutter der over!
> og så undskyld hvis det var den forkerte gruppe!
<snip>
Er ikke fordi n00bs ikke må stille spørgsmål - det er måden man spørger på...
a aka Michael lagde bare ud med at sige:
<sarkastisk sammenligning>
jeg har programmeret i flere år, hvorfor kan jeg ikke finde ud af Java med
det samme (ok, efter 3 dage). Hvis jeg ikke kan finde ud af det efter 3 dage,
må det være fordi Java er dårligt.
</sarkastisk sammenligning>

Hvis man starter sådan ud, må man regne med at få høvl...
I øvrigt, er Java ikke sværere (specielt for en der HAR programmeret før!) end
at læse HELE tutorialen igennem... - sådan har mange startet med Java, i øvrigt
findes der MASSER af gode bøger på markedet der let kan sætte en ind i Java.

/Brian Matzon



Thorbjørn Ravn Ander~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-05-02 09:35

"Gimmer" <gimmer@hotmail.com> writes:

> derfor er det da meget rart at have en dk.edv.programmering.java. det kan så
> godt være det kun er mig som tager helt fejl, men hvis en nybegynder som mig
> ikke kan stille min spærgsmål her, jammen hvor så?`nogle som har nogle bedre
> idéer fordi så vil jeg da flux smutter der over!
> og så undskyld hvis det var den forkerte gruppe!

Er du også den herre der har skrevet indlæg under pseudonymet "a"?

Alle javafolk er velkomne her, og der er ingen spørgsmål der er for
dumme. Det eneste vi gerne vil have, er at man - når man har et
problem - har gjort en indsats for selv at løse sit problem (altså,
ikke "vis mig hvordan man laver det her", men snarere "hvad er der
galt med det her jeg har lavet"), og at man formulerer sig på en
konstruktiv måde. Herudover skal man ikke blive fornærmet, hvis man
ikke får et uddybende, personligt svar, men bliver bedt om selv at
gøre en indsats ved at læse på lektien på en eller flere angivne
URL'er.

Bemærk dog, at hovedparten af disse URL'er er på engelsk. Hvis man er
dårlig til engelsk, skal man sige det da man så er undskyldt fra
dette.

En link på dansk om java er www.javabog.dk


--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

a (01-05-2002)
Kommentar
Fra : a


Dato : 01-05-02 10:05

Nu er VB jo netop ikke som en gammel Cortina og det bruges jorden rundt som
en af de mest anvendte programmeringssprog!! Men ellers et godt indlæg.

Med Venlig Hilsen "a"




"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aakcc0$2gfr$1@news.cybercity.dk...
> Jeg forstår godt at jetfly næppe foreløbeligt bliver et særligt udbredt
> transportmiddel,
> det er nemlig alt for svært at komme igang med og måske også at bruge. På
> trods af min baggrund som navigatør og mine mange års professionel
erfaring
> med transport i flere forskellige transportmidler er det efter 3 dages
> arbejde med
> mit jetfly kun lykkedes mig at brænde en masse fuel af og lave en drejning
> på parkerings
> pladsen efter en tegning på nettet. Jeg kan se at det kræver flere
> besværlige øvelser
> f.eks at lave et loop, eller en tur til den ydre atmosfære. Flere steder

> internettet
> står bare at det er let nok, og så en enkelt sætning og en masse
> fysikformler vedrørende
> aerodynamik. En anden henviser til en løst universitetsrapport hvor ikke
> mindre end 150
> siders beregninger demonstrerer looping med anti-stall og hele svineriet.
I
> min gamle Cortina er
> et tramp med foden, og et ryk i håndbremsen nok til at provokere en
rotation
> og lande ved
> kantstenen.
>
> Nå men mit spørgsmål går nu på en instruktion i at planlægge en
jordomrejse
> med lufttankning
> (helst gratis). Jeg har læst noget om Boeing, aerodynamik og S.A.S. Jeg
har
> nu købt manualerne
> til Boeing747, som er en stak bøger på 6.5kg der skulle kunne gøre det.
Men
> jeg kan tilsyneladende ikke finde noget kapitel om jordomrejser, hmmm. Kan
> nogen give mig et
> simpelt svar på forskellen mellem Boeing, aerodynamik og termik ? Kan
nogle
> fortælle mig om
> min 6.5kg tunge manual kan bruges til andet end at stå på når jeg skal ind
i
> flyet?
>
> På forhånd tak for svarene.
>
> Venlig Hilsen
> Peter Lind
>
> (Jeg undskylder og beklager, men tonen opfordrede simpelthen til det - jeg
> fik ideen fra den klassiske HP48/Airplane joke)
>
>



Dennis Thrysøe (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 01-05-02 14:04

a wrote:
> Nu er VB jo netop ikke som en gammel Cortina og det bruges jorden rundt som
> en af de mest anvendte programmeringssprog!! Men ellers et godt indlæg.

Hehe. Det er der nok delte meninger om ;)

Jeg vil nu også stille mig tvivlende overfor om VB er "en af de mest
anvendte programmeringsprog".

-dennis


Gimmer (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Gimmer


Dato : 01-05-02 18:09

nej... jeg skriver ALTID kun under "Gimmer"
alt andet forvirre jo bare!
"Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> wrote in message
news:3CCFE7D2.1050708@netnord.dk...
> a wrote:
> > Nu er VB jo netop ikke som en gammel Cortina og det bruges jorden rundt
som
> > en af de mest anvendte programmeringssprog!! Men ellers et godt indlæg.
>
> Hehe. Det er der nok delte meninger om ;)
>
> Jeg vil nu også stille mig tvivlende overfor om VB er "en af de mest
> anvendte programmeringsprog".
>
> -dennis
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste