GXGraphics udvidelse
Fra : Carsten L. Hougaard

Dato : 05-02-01 02:00

Hejsa folkens,

Så er den gal igen.
Adobe Type Manager brokker sig over udvidelsen GXGraphics, som
homepageprogrammet Freeway skal bruge. Jeg kan godt lide Freeway, da det
ligner Quark. Og jeg skal bruge ATM for at benytte skrifterne i Quark.
Hvad er problemet?
Jeg bruger 9.0.4. på G4.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-02-01 02:15

Carsten L. Hougaard <rindalist@kulturel.dk> wrote:

> [...]
> homepageprogrammet Freeway skal bruge. Jeg kan godt lide Freeway, da det
> ligner Quark. Og jeg skal bruge ATM for at benytte skrifterne i Quark.

Såvidt jeg husker er GXGraphics ikke kompatibel med 9 (eller for den
sags skyld 8.5)
GXgraphics er en lite version (uden printer understøttelse mm.) der
kunne køre på 8.0, hvor QuickDrawGX understøttelsen blev fjernet.

Tiligere fandtes der GX kompatible versioner af ATM, men jeg tror du har
et seriøst kompatibilitetsproblem. Uden at gøre mig klog tror jeg at du
er nød til enten at nedgradere til 8.1 eller anskaffe en opgradering af
Freeway.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Peter Gersmann

Dato : 05-02-01 05:48

In article <B6A3B98E.2EFE%rindalist@kulturel.dk>, "Carsten L. Hougaard"
> [...]

> homepageprogrammet Freeway skal bruge. Jeg kan godt lide Freeway, da det
> ligner Quark. Og jeg skal bruge ATM for at benytte skrifterne i Quark.

Yep, det er godt nok et problem, og der er ikke nogen nem løsning.

1. Freeway kommer senere på året i en GX fri udgave, men alle de smarte
ting Freeway kan skyldes jo netop GX som Adobe selvsagt hader (ville
sende Postscript ud på et sidespor).

2. Freeway kommer i en Mac OS X udgave - selvfølgelig også uden GX.

Men det kan tage måneder, for Softpress har først for et par måneder
siden fundet og købt licens til en teknologi som kan erstatte GX.

Det sjove ved Freeway er især, at man på 10 sek kan banke et totalt site
sammen. I Golive tager det evigheder fordi man skal bakse rundt mellem
flere programmer, og letfodet er ikke just det første ord til at
beskrive ImageReady og Golive.

Vh.
Peter Gersmann

--
Som er produktansv. for Freeway i DK

Fra : Erik Aalund

Dato : 06-02-01 22:00

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> sammen. I Golive tager det evigheder fordi man skal bakse rundt mellem
> flere programmer, og letfodet er ikke just det første ord til at

Der kan jeg kun være eneig ed dig Peter, efter at have prøvet
demoversioner af begge. Freeway er utrolig nemt og ligetil, hvorimod jeg
stadig ikke har fået Golive 5.0 til at virke. Bare ærligt at
programmerne er så bekostelige, når man kan se at pc brugerne kan
erhverve sig ligende programmer for omkring 500-1000 kr.

Erik Aalund