iBook harddisk problem
Fra : Niels Prins

Dato : 29-04-02 20:34

For 14 dage siden spildte jeg et glas vand over min iBook (SE 466) .
Siden har jeg haft et problem med at få harddisken op i omdrejninger.
Den starter fint efter den har været slukket, men hvis den har været i
sleep mode er den længe om at starte harddisken. Nogle gange hjælper
det at åben og lukke cd-rom drevet - det ligesom sparker gang i
harddisken. Jeg har prøvet at zappe pram og resette powermanager. Jeg
bruger 10.1.4 og hele opsætning o.s.v. er som før "vandfaldet". Nogle
bud på om jeg kan forvente min harddisk er ved at give op?

Niels

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-04-02 20:48

In article <290420022134070015%niels@nprins.dk>,
Niels Prins <niels@nprins.dk> wrote:

> Nogle bud på om jeg kan forvente min harddisk er ved at give op?

Det tror jeg ikke. Mere sandsynligt er ir eller kalk på forbindelserne.
Det kan også bare være en tilfældighed. Har du prøvet at geninstallere
OS'et, alternativt boote op i OS 9.x og se om det er det samme der?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-04-02 23:45

Niels Prins <niels@nprins.dk> wrote:

> For 14 dage siden spildte jeg et glas vand over min iBook (SE 466) .
> Siden har jeg haft et problem med at få harddisken op i omdrejninger.

Niels Prins

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen