HKEY Som string
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 05-02-01 00:22

Jeg fusker lidt med et komponent til at læse/skrive i Registry - på
komponenten er en proberty der hedder RootPath.

Denne kunne eks. være HKEY_LOCAL_MACHINE

Men dette skal jo være som typen HKEY, og jeg modtager den som string (Var
ihertfald planen) - hvordan laver jeg en string til en HKEY ?

Ulrik

Fra : Thomas Rose

Dato : 05-02-01 10:28

Hej Ulrik,

så vidt jeg ved er der ingen pre-definerede metoder til at oversætte HKEY's
med (f.eks. til string)... men det skulle vel ikke være det store problem at
gøre det selv?

Det kunne f.eks. være noget i stil med:

function RootPathToHKEY(const aRootPath : string):HKEY;
// Denne metode konverterer en HKEY Root Key repræsenteret ved en string til
en HKEY
var
TmpPath : string;
begin
TmpPath := uppercase(aRootPath);

if TmpPath = 'HKEY_LOCAL_MACHINE' then
Result := HKEY_LOCAL_MACHINE
else if ... then // Check for andre root paths
else if ... then // Check for andre root paths
else raise Exception.Create('Invalid RootPath');
end;

Dette eksempel er dog ikke færdigt implementeret, men du skulle kunne se
idéen med det hele...

- Thomas

Fra : Christian Iversen

Dato : 06-02-01 21:31

> [...]
HKEY's
> med (f.eks. til string)... men det skulle vel ikke være det store problem

Det skal lige siges, at selvom dette normalt ikke er noget man "må", så er
det OK i denne situation, da alle HKEY roots er fast definerede i Windows,
og de ændrer sig ikke lige pludselig. Programmer kan heller ikke tilføje nye
root keys.

M.V.H, Christian "Flawless" Iversen