Lønindkomst rubrik 11 - Selvangivelsen 200~
Fra : JN

Dato : 29-04-02 17:01

Hejsa!

Jeg har samlet alle mine lønsedler sammen og lagt talne sammen.
Jeg har lagt min a-indkomst før skat + feriepenge før skat sammen.
Resultatet er desværre 16.000 mindre end skattefars tal i rubrik 11.

Spørgsmålet er nu:

Har jeg gjort noget forkert i min sammenregning?
Kan jeg bede skattefar om en oversigt over skattefars beregninger bag rubrik
11, så jeg på den måde kan se om jeg har mistet en lønseddel eller der er en
fejl?

Mvh Janus Nielsen

Fra : Carl Munk

Dato : 29-04-02 17:11

"JN" <info@djjanus.dk> wrote in message

> [...]
> 11, så jeg på den måde kan se om jeg har mistet en lønseddel eller der er en

Det er beløbet FØR AM + SP-bidraget du skal bruge, fra oplysningssedlen
pkt 13 !
Du kan da godt rette henvendelse til skatteforvaltningen også per tlf.,
men det er meget sjældent at nogen snyder lønmodtagerne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-04-02 17:16

"Carl Munk" <carl@munk.dk> wrote in message
> Det er beløbet FØR AM + SP-bidraget du skal bruge, fra oplysningssedlen
> pkt 13 !

Og før en eventuel egenandel af pensionen er trukket fra

Fra : JN

Dato : 30-04-02 10:31

> [...]
> Du kan da godt rette henvendelse til skatteforvaltningen også per tlf.,
> men det er meget sjældent at nogen snyder lønmodtagerne

Jeg kan så fortælle dig, at en arbejdsgiver ved en fejl har tastet min løn
ind to gange og derfor givet mig dobbelt a-indkomst.
Det må siges at være en fejl der basker !

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-04-02 17:15

"JN" <info@djjanus.dk> wrote in message
> Har jeg gjort noget forkert i min sammenregning?

Svært at vide uden at have set tallene, men det er da typisk det, der er
galt, når andre - herunder undertegnede - ikke kan få selvangivelsen til at
passe.

> [...]
rubrik
> 11, så jeg på den måde kan se om jeg har mistet en lønseddel eller der er

Du kan jo også spørge din arbejdsgiver, hvad han har indberettet. Det er de
tal, T&S bentyter.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-04-02 21:53

> [...]
> rubrik
> en
>
> Du kan jo også spørge din arbejdsgiver, hvad han har indberettet. Det er

Og de tal fremgår af den oplysningsseddel, som lønmodtageren selv får (som
regel i januar).
Den er god at gemme sammen med sine lønsedler...

/Per

Fra : Henning

Dato : 29-04-02 17:36

On Mon, 29 Apr 2002 18:01:13 +0200, "JN" <info@djjanus.dk> wrote:

> [...]
>11, så jeg på den måde kan se om jeg har mistet en lønseddel eller der er en

Du ændrer beløbet til, hvad du synes er korrekt. Om et halvt års tid
vil du få en opgørelse fra skattevæsnet, hvor de korrigerer dine
oplysninger, og beder dig dokumentere dine ændringer. Først på det
tidspunkt fremlægger du dine beregninger - alt foregår maskinelt
indtil.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk