Problem med JComboBox...
Fra : Thomas

Dato : 29-04-02 16:45

Hejsa...

Jeg har et lille problem...
Jeg bruger ikke nogen layout-manager, og når jeg så laver en setBounds
på en JComboBox kan jeg ikke få listen frem...
Hvad gør jeg så???

eks...
String[] cbxItems = { "Hej", "Test", "Osv" };
JComboBox cbx = new JComboBox(cbxItems);

cbx.setBounds(10, 10, 20, 150);

Så er det jo klart at den ikke kan blive højere en 20 px... Er der nogle
der har nogen forslag eller har oplevet lignende???

PS: Hvis det kan undgåes, vil jeg helst ikke bruge en layout-manager...

Med Venlig Hilsen
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 17:49

> [...]
> der har nogen forslag eller har oplevet lignende???
>
> PS: Hvis det kan undgåes, vil jeg helst ikke bruge en layout-manager...

Selv om du bruger absolut-layout, skal du stadig huske at tilføje JComboBox
til panelet:
panel.add(cbx);

Fra : Thomas

Dato : 29-04-02 18:38

"Carsten Højgaard" <.> wrote in message

> Selv om du bruger absolut-layout, skal du stadig huske at tilføje JComboBox
> til panelet:
> panel.add(cbx);

Jeg kan godt se selve comboboxen, men når jeg trykker på den, sker der
ikke noget
og jeg kan godt vælge de andre emner; "Hej", "Test", "Osv", ved bare at
trykke
deres forbogstav, "Test" -> t...

Problemet sker fordi jeg laver setBounds, fordi det virker findt når jeg
ikke bruger setBounds...

Men ellers tak...
Thomas

Fra : Lars Mosegård

Dato : 29-04-02 18:55

"Thomas" <thomas@thesub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trykke
> deres forbogstav, "Test" -> t...
>
> Problemet sker fordi jeg laver setBounds, fordi det virker findt når jeg

Er det fordi du vil begrænse antallet af viste rækker?
Så kan du anvende JComboBox.setMaximumRowCount(int count).

Mvh
Lars

Fra : Thomas

Dato : 29-04-02 22:07

"Lars Mosegård" <lamos@FJERNpost8.tele.dk> wrote in message

> Er det fordi du vil begrænse antallet af viste rækker?
> Så kan du anvende JComboBox.setMaximumRowCount(int count).

Nej problemet er at, idet at jeg trykker på drop down boksen,
dropper den ikke down... Man kan kun se en række ad gangen...
I en ComboBox, skal man gerne se nogle rækker,
når man trykker på den. (ligesom adresse-linien i browseren).

Det virker fint, når jeg ikke bruger setBounds på ComboBoxen...

> Mvh
> Lars

Mvh
Thomas

Fra : Filip Larsen

Dato : 30-04-02 19:40

Thomas skrev

> Det virker fint, når jeg ikke bruger setBounds på ComboBoxen...

Hvorfor bruger du så setBounds?? Har du virkelig et layout-problem der ikke
kan klares af en standard layout-manager? Det er min opfattelse, at Swing
komponenter generelt ikke kan forventes at fungere ordentligt hvis man går
"bag om ryggen" på layout-manager systemet.

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Thomas

Dato : 01-05-02 19:55

"Filip Larsen" <filip.larsen@mail.dk> wrote in message

> [...]
> komponenter generelt ikke kan forventes at fungere ordentligt hvis man går
> "bag om ryggen" på layout-manager systemet.

Nej, det har jeg vel egentlig ikke, jeg vil gå over til at bruge en
layoutmanager.

Mange tak for hjælpen

Mvh Thomas