tre advokater dømt for lovovertrædelse !
Fra : carl munk

Dato : 29-04-02 14:59

Tre advokater i Helsingør dømt for lovovertrædelse. De havde på deres
hjemmeside kopieret et KRAK kort der viste hvor de havde kontor uden
at betale en krone til KRAK. KRAK sagsøgte de tre advokater og vandt i
Helsingør Byret

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-04-02 15:00

In article <626cc88.0204290558.156301ec@posting.google.com>, carl munk wrote:
> [...]
> hjemmeside kopieret et KRAK kort der viste hvor de havde kontor uden
> at betale en krone til KRAK. KRAK sagsøgte de tre advokater og vandt i

Og hvad så ??

JonB

Fra : Peden

Dato : 29-04-02 15:05

> Og hvad så ??
Lad nu være med at være så humorforladt at du ikke kan se det sjove i at
nogle mennesker der bør kende lovene ud og ind selv bliver dømt for sådan en
dum ting ;)

mvh
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-02 15:20

Peden skrev:

>Lad nu være med at være så humorforladt at du ikke kan se det sjove i at
>nogle mennesker der bør kende lovene ud og ind selv bliver dømt for sådan en
>dum ting ;)

Ja, og tænk at det skulle i retten! Det er da det mest komiske.

--
Bertel

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-04-02 15:34

In article <7klqcucbtu91ct8kbqt8uo9jdnuf6f6qb7@sunsite.auc.dk>, Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, og tænk at det skulle i retten! Det er da det mest komiske.

Ja, jeg kan godt se at de burde have vidst bedre, men jeg synes
ikke at indlægget var andet end "ha, hvor er de dumme".
Der manglede flere oplysninger, så som fx. hvad de advokater
havde speciale i. Hvor meget de skal betale i erstatning.
Hvilke paragraffer der er overtrådt, om advokaterne havde
kopieret kortet til deres egen server, eller på en snedig
måde havde fundet ud af at kunne søge direkte via krak,
således at data reelt lå hos krak. Yderligere præmisser
i dommen ville også være dejligt. Evt. henvisninger til
lignende sager. Alt i alt, så virkede det som et politisk
indlæg der var lavet for at håne advokater(ne).

JonB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-02 16:33

Jon Bendtsen skrev:

>lignende sager. Alt i alt, så virkede det som et politisk
>indlæg der var lavet for at håne advokater(ne).

Enig, men derfor kan man jo godt gå let hen over det med et skævt
smil. Det er såmænd ikke specielt at advokater hænges ud. Jeg har
været lærer, og ...

Jeg behøver vist ikke fortsætte.

--
Bertel

Fra : Ole Holte

Dato : 29-04-02 17:06

http://www.drachmann-advokater.dk/sw97.asp

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-02 17:53

Ole Holte skrev:

>http://www.drachmann-advokater.dk/sw97.asp

Er det reklame eller hvad?

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-02 20:23

carl munk <carl@munk.dk> skrev:

> Tre advokater i Helsingør dømt for

Hvad nyt er der i det? Hvad med selskabstømmersagerne?

Her er et udpluk fra de sidste 50 år:

U.2001.325H
Advokat ikke pålagt erstatningsansvar som tilsynsførende i forbindelse med
betalingsstandsning.
U.2000.1490H
Advokatfirma erstatningsansvarlig for mangelfuld rådgivning. Betaling af
sagsomkostningsbeløb efter dom i første instans ikke anset som bindende
ankeafkald.
U.2000.1013/2H
Bestyrelsesmedlemmer personligt erstatningsansvarlige for kreditors tab i
forbindelse med overdragelsen af aktiver i et selskab til et andet selskab.
U.2000.796H
Advokat ikke erstatningsansvarlig i forbindelse med udførelsen af hverv som
eksekutor i dødsbo.
U.2000.424V
Erstatningsansvar for mangelfuld rådgivning ved oprettelse af ægtepagt.
U.2000.365/2H
Sælger af overskudsselskab, sælgers advokat og revisor samt købers bank
erstatningsansvarlige over for skattevæsenet for dettes tab ved
selskabstømning. - Ansvarets fordeling mellem de ansvarlige.
U.2000.74H
Advokatfirma idømt erstatning for forsømmelse i forhold til klient.
erstatningsansvar for at tilråde klient kaution.
U.1994.47/2H
Advokat frifundet for erstatningskrav i anledning af hans medvirken til
bodelingsoverenskomst.
U.1993.442/3H
Ansvar for at have ladet en køber indgå handel uden en lovet bankgaranti.
U.1991.941H
En arvelader havde undladt af underskrive testamentskodicil i behørig form.
Intet grundlag for erstatningsansvar for arveladers advokat.
U.1991.429/1H
Opgør mellem advokat og tidligere klient og angående en
friholdelseserklæring.
U.1991.401H
Advokat, som var pligtig at friholde ejendomssælger for købers
erstatningskrav, dømt til også at godtgøre sælgeren hans sagsomkostninger i
sagen mellem ham og køberen.
U.1965.604B
Ejendomsforbehold gyldigt, uanset at afbetalingskontrakt var overtaget af
frasepareret ægtefælle. Advokatansvar.
U.1964.812H
Advokat, som havde fuldmagt vedrørende byggelån, ansvarlig over for
transporthaver for at have ladet foretage udbetalinger i strid med
fordelingsplan. Frifundet i et andet forhold.
U.1964.507H
Advokats ansvar for som kurator i konkursbo at have udleveret effekter
tilhørende fallenten til tredjemand.
U.1963.981H
Køber af landbrugsejendom tilkendt erstatning for arealmangel. Berigtigende
advokat ansås for medansvarlig, hvorimod ejendomsmægler frifandtes.
U.1962.207Ø
Advokat for et aktieselskabs stiftere, som havde medunderskrevet
lejekontrakt, hæftede i medfør af aktieselskabslovens § 17, stk. 2, for
lejen.
U.1962.49H
Købers advokat erstatningsansvarlig for manglende undersøgelser og
vejledning i hushandel.
U.1953.22H
Advokat ikke ansvarlig for vedtagelse af tvangsauktionsvilkår om udlægs
respekt af tinglyst lejekontrakt.
U.1952.131H
Spørgsmål om advokats ansvar for bortsalg af ejendom, på trods af tilsagn om
udlejning af ejendommen.
U.1952.88/2H
Advokat ansvarlig med halvdelen af købers tab ved sælgers ophævelse af
handel om hus pga. for sen berigtigelse.
U.1951.1106Ø
Forsvarers udtalelser under varetagelse af straffesag ikke anset som
injurier.
U.1950.678H
Advokat ansvarlig for ikke at have sikret klients fordring.

/Peter

--
http://www.grauslund.com