antal kilometer
Fra : Allan Nielsen

Dato : 29-04-02 15:44

Er der nogen der har et par bud på hvorlangt en 600 ccm motor kan klare før
den slidt op?
Der tænkes specielt på Suzuki RF 600 der er vandkølet.
Er 50.000 kilometer eksempelvis meget, eller er der stadig mange kilometer
tilbage i den?
mvh
Allan Nielsen

Fra : Peter

Dato : 29-04-02 16:33

Det kan man desværre ikke sige noget om.

Jeg har hovedrepareret en motor på en MC som din der kun havde kørt 9300 km,
men har også åbnet en der havde gået 43.000 der så ud som ny indvendigt, så
det drejer sig om hvorvidt den forrige ejer har passet sine service,
olieskift osv. Og ikke har kørt som et svin.

MVH Peter

Fra : Lars O Hansen

Dato : 29-04-02 18:04

Min har kørt 95600 km og den køre inu

MVH Lars
Kawasaki er5

Fra : Armand

Dato : 01-05-02 01:06

> [...]
klare
> før den slidt op?
> Der tænkes specielt på Suzuki RF 600 der er vandkølet.

Motorrad åbner og gennemmåler deres langdistance-testede modeller ved
50.000 km.
Tidligere var det ved 25.000, og da var der ofte modeller der "faldt
igennem". Men med vandkølingens indtog i mc-branchen fandt man det
hurtigt nødvendigt at øge distancen til, i første omgang, 35.000 km og
siden
til den nuværende 50.000.
Til trods herfor er det sjældent at man finder alvorlig slitage på selv
de mest pumpede vandkølede motorer

Find evt. landistancetesten (forkortet med: "LT") i arkivet på deres
hjemmeside(*), og bestil en kopi deraf!
*)Link: www.motorrad-online.de

--
Armand.