Ulovlig standard bagskærm på SV650S
Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-04-02 15:25

Jeg blev stoppet af en MC betjent på motorvejen ved 11.00 tiden, fordi jeg
kørte med langt lys på.
Han var flink nok, og kommenterede slet ikke min leovinci udstødning (jeg
troede faktisk det var derfor han stoppede mig).
Til gengæld sagde han at min bagskærm var ulovlig.
Det forstår jeg bare ikke da de er standard bagskærmen. Hvorfor skulle
Suzuki sende noget på markedet som er ulovligt?

Mhv Thomas
SV650S - med ulovlig bagskærm, men næsten godkendt potte ;) -

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-04-02 15:29

Det problem har de fleste. Men som skrevet i tidligere tråd, så er den ikke
ulovlig hvis den er EU-godkendt. Det skulle mange var blevet omkring år
2000.

"Hvorfor skulle Suzuki sende noget på markedet som er ulovligt"

Det er også kun i DK det er sådan. Har du set den med den lange bagskærm, så
ved du hvorfor den ikke er monteret

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-04-02 15:58

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det problem har de fleste. Men som skrevet i tidligere tråd, så er den
ikke
> ulovlig hvis den er EU-godkendt. Det skulle mange var blevet omkring år
> 2000.

Ved du om den er EU godkendt?

Thomas

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-04-02 16:22

Nej det ved jeg ikke. Men jeg forsøge at finde ud af hvor man kan få noget
at vide. Da jeg gerne vil vide om min er godkendt.

Fra : Skyrider #1

Dato : 29-04-02 18:59

On Mon, 29 Apr 2002 17:21:40 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Nej det ved jeg ikke. Men jeg forsøge at finde ud af hvor man kan få noget
>at vide. Da jeg gerne vil vide om min er godkendt.
Heya Din Raptusse
Jeg kommer lige i tanke om da jeg købet CBX'en der hvade jeg jo lige
en
kamp med TopDK om hvad klasse min 750'er skulle i de mente at den
skulle være i 750- 900 (tro jeg nok den hed!)
Og det var jeg jo ikke enig i så jeg ringet til dem og sage jeg skulle
ligge i den klasse under, men så sage de at det var de bogstaver som
sad på MC hvor der står CBX750F som bestemte hvad for en klasse jeg
skulle være i, men det vil jeg ikke gå med til så jeg fik
"VILH. NELLEMANN a/s Ravnsøvej 40 8240 Århus Risskov"
Til at lave en attest på min MC om at den var på 747ccm
Og sendte den så til TopDK, og fik så min MC en klasse ned !!!
grunden til den lange his... er du måske derude kunne få a vide om din
BB er EU godkendt jo
Og så vis andre kunne bruge det her til noget !
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' Dyt dyt nu jeg MEGET snart på Gaden )))

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-04-02 08:04

Det vil jeg prøve

Ses

Fra : Armand

Dato : 01-05-02 01:04

Skyrider #1 <skyrider19@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> den skulle være i 750- 900 (tro jeg nok den hed!).........at det var
> de bogstaver som sad på MC hvor der står CBX750F som bestemte

Hæ!
Samme gamle historie med TopDK!
Spørg lige hvilken klasse de forsikrer en BMW K 100 eller en Yamaha TR1
i!

> ........jeg fik VILH. NELLEMANN til at
> lave en attest på min MC om at den var på 747ccm

Rart at høre at man kan overbevise dem om andet!!

--
Armand.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 29-04-02 16:56

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> Ved du om den er EU godkendt?

Ring til Reinhardt, og spør om det finnes et CoC dokument for den. CoC
dokumentet er det som beviser at en maskine er godkjent i alle EU land og
dermed også i DK, uansett bakskjermens lengde.

JS

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-04-02 15:53

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld sagde han at min bagskærm var ulovlig.
> Det forstår jeg bare ikke da de er standard bagskærmen. Hvorfor skulle
> Suzuki sende noget på markedet som er ulovligt?

Det er nu ikke helt usædvanligt.
Ofte leveres cyklerne med et "syns-kit" fra importør til forhandler, og det
er så en del af klargøringen at montere dette (som du betaler for gennem
leveringsomkostninger). Men det er ikke sjældent set at forhandlere vurderer
dele af kit'et som ligegyldigt, og ikke monterer det. Sådan en motorcykel
har jeg også haft, den skulle have skiftet lygter for og bag, og bagskærm
for at kunne synes.

Rittig

Fra : Steen Schmidt

Dato : 29-04-02 21:36

> Til gengæld sagde han at min bagskærm var ulovlig.
> Det forstår jeg bare ikke da de er standard bagskærmen. Hvorfor skulle
> Suzuki sende noget på markedet som er ulovligt?

På SV'eren, da du købte den, sad der en lovlig bagskærm (et påskruet
forlængerstykke). Denne har du eller en anden sikkert skruet af og den
ligger så i et skab. Jeg har et par stykker efterhånden, så hvis du mangler
én, så kom forbi Århus...

Mvh
Steen

Fra : Skyrider #1

Dato : 29-04-02 21:50

On Mon, 29 Apr 2002 22:35:56 +0200, "Steen Schmidt"
<sschmidt@nospam.dk> wrote:

> [...]
>ligger så i et skab. Jeg har et par stykker efterhånden, så hvis du mangler
Hej Steen
Nu du samler på MC dele skulle du vel ikke ha en havl Honda CBX750
liggen For jeg bor nemly i ÅrrrrHus Og kigger gerne forbi dem der har
gratis stupper liggen.!!
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' som bare lige skal ha det sædebetræk til at passe :=o)))

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-04-02 06:08

> Nu du samler på MC dele skulle du vel ikke ha en havl Honda CBX750
> liggen For jeg bor nemly i ÅrrrrHus Og kigger gerne forbi dem der har
> gratis stupper liggen.!!

Hehe, desværre Jeg har haft et par SV'ere, men ingen CBX750'er.
Skærmforlængerne kom altid til at ligge i skabet - de sad aldrig på
motorcyklen. Jeg mindes ikke at have set en SV'er på gaden med den
skærmforlænger på, så der er ikke mange der bruger dem endnu...

Mvh
Steen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-04-02 22:26

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forlængerstykke). Denne har du eller en anden sikkert skruet af og den
> ligger så i et skab. Jeg har et par stykker efterhånden, så hvis du

Tak for tilbudet !
Jeg skal desværre ikke forbi Århus foreløbig. Men jeg lader høre fra mig
hvis jeg af en eller anden årsag alligevel skulle komme
forbi.

Mvh Thomaa

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-04-02 06:06

> Tak for tilbudet !

Selv tak

> Jeg skal desværre ikke forbi Århus foreløbig. Men jeg lader høre fra mig
> hvis jeg af en eller anden årsag alligevel skulle komme
> forbi.

Det er i orden.

Mvh
Steen

Fra : Spidermann

Dato : 30-04-02 16:33

Hej Thomas

Jeg blev selv engang stoppet af en emsig betjent i bil og som gav mig
en bøde på 250 kr. for at kører med en bagskærm som var 12 cm for kort
!!!!!

Han var helt klart typen som mente at alle MC'ister var rockere og
MC'ere noget farligt legetøt som burde forbydes. Fik et billigt grin
da han forgæves ledte efter stelnummeret ! (burde han ikke vide hvor
det sidder på en MC ?)

Betjente som selv kører MC er som regel mere forstående over for deres
egne "brødre".

/Peter

On Mon, 29 Apr 2002 16:24:32 +0200, "Thomas Hjort"