Nyheder via Outlook 97
Fra : Carsten

Dato : 04-02-01 23:02

Jeg synes Outlook er 100 gange bedre end det medfølgende til Windows
men, hvordan sættes programmet op til at håndtere nyhedsgrupper??? Jeg
bruger Outlook 97..

MVH
Carsten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-02-01 23:39

"Carsten" <bitzers@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes Outlook er 100 gange bedre end det medfølgende til Windows
> men, hvordan sættes programmet op til at håndtere nyhedsgrupper??? Jeg
> [...]

Det kan du ikke. Kun Outlook Expres kan gøre dette.

Kurt

Fra : Carsten

Dato : 05-02-01 01:09

>Det kan du ikke. Kun Outlook Expres kan gøre dette.
>
>Kurt

Tak for svaret, men kan det så evt. lade sig gøre med en senere
version?

Carsten

Fra : emj

Dato : 05-02-01 01:30

Carsten skrev i <6e59OjKW6SDZHuGR29goZtxOIvTQ@4ax.com>:

>Tak for svaret, men kan det så evt. lade sig gøre med en senere
>version?
Outlook kan ikke sættes op som newsreader, men den kan sættes op til
at benytte din Forte Agent, hvis Forte Agent er valgt til standdard
newsreader i kontrolpanel.

I outlook vælger du så VIS/GÅ TIL NYHEDER

Hilsen emj

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 05-02-01 19:04

> Tak for svaret, men kan det så evt. lade sig gøre med en senere
> version?

Ja, det kan lade sig gøre at bruge Outlook2000 til at læse nyheder med. Det
er er dejligt!

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-01 21:10

"Anette Rasmussen" <alr@tdk.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan lade sig gøre at bruge Outlook2000 til at læse nyheder med.
Det
> er er dejligt!
>
> De bedste hilsner
> Anette Linnea

Ja, det må det da være, da heller ikke Outlook2000 kan håndtere
nyhedsgrupper
Hvis du har installeret officepakken med Outlook2000, og har OE installeret,
så vil den pr. automatik bruge Outlook Express, når du vil læse nyheder.
Derfor er det ikke Outlook2000 du rent faktisk læser nyhederne med.
Men 2000 og OE arbejder også væsentligt bedre sammen, en 97 og OE gjorde.

Kurt

Fra : emj

Dato : 05-02-01 22:35

Anette Rasmussen skrev i <95mpv0$dev$1@news.inet.tele.dk>:

>Ja, det kan lade sig gøre at bruge Outlook2000 til at læse nyheder med.

Nix, det kan det altså ikke Anette
Du kan indstille Outlook til at benytte Outlook Expres, Forte Agent
eller en hvilken som helst anden newsreader, men Outlook kan ikke en
skid selv.

Hilsen emj

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 06-02-01 07:11

> Du kan indstille Outlook til at benytte Outlook Expres, Forte Agent
> eller en hvilken som helst anden newsreader, men Outlook kan ikke en
> skid selv.

Hmm.
Når jeg sætter Nyhedsgruppelæseren op under Indstillingerne i Explorer, kan
jeg vælge med Outlook og Outlook Express. Lad mig så sige det sådan, at det
OPLEVES som om, jeg bruger Outlook, da jeg ikke skal hen og åbne Express
specifikt.
For mig opleves det hvert fald som en langt bedre integration, hvor der før
absolut ingen var.

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : emj

Dato : 06-02-01 07:24

Anette Rasmussen skrev i <95o4h3$hlk$1@news.inet.tele.dk>:

>det
>OPLEVES som om, jeg bruger Outlook, da jeg ikke skal hen og åbne Express
>specifikt.

Nej, det er korrekt. Den kan kaldes fra Outlook

>For mig opleves det hvert fald som en langt bedre integration, hvor der før
>absolut ingen var.

Det er altså bare lidt fup Man kan også kalde Forte Agent fra
Outlook, hvis man foretrækker at bruge Forte Agent som Newsreader og
det foretrækker man selvfølgelig

Hilæsen emj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-01 12:36

emj <emj@mail1.stofanet.dk> skrev:

>Du kan indstille Outlook til at benytte Outlook Expres, Forte
>Agent eller en hvilken som helst anden newsreader [...]

Nix - muligvis kan man få Outlook til at genkende og benytte Agent
- men ikke f.eks. Xnews. Jeg mener nu også at jeg har prøvet
tidligere at få den til at benytte Free Agent uden held. Man kan
kun vælge mellem de newsprogrammer som MS genkender - og jeg har
aldrig set andre valgmuligheder end Outlook og OE (benytter NT4,
hvis det skulle have betydning)

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : emj

Dato : 06-02-01 12:55

Jens Gyldenkærne Clausen skrev i
<Xns90408032E5DD1jcdmfdk@194.182.148.146>:

>Jeg mener nu også at jeg har prøvet
>tidligere at få den til at benytte Free Agent uden held. Man kan
>kun vælge mellem de newsprogrammer som MS genkender -

Hvis du i kontrolpanel under internetindstillinger/programmer vælger
Forte Agent som newsreader, så er det også den newsreader der benyttes
i Outlook og det er ganske vist.

Hilsen emj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-01 13:02

emj <emj@mail1.stofanet.dk> skrev:

>Hvis du i kontrolpanel under internetindstillinger/programmer
>vælger Forte Agent som newsreader, så er det også den newsreader
>der benyttes i Outlook og det er ganske vist.

Hvis jeg i kontrolpanelet under internet properties/programs kigger
under newsgroups er der to muligheder at vælge imellem: Outlook
eller Outlook Express - selvom Xnews er default newsreader. Jeg må
prøve med Agent senere. Problemet er at man kun kan vælge
programmer fra en rulleliste - man kan ikke selv tilføje nogle.

Fra : pre

Dato : 06-02-01 15:21

Og jeg har forgævet prøvet at forklare dig, at betingelsen for at
udnytte avancerede mulighder er en korrekt installation. "Jens
Gyldenkærne Clausen" <jens_gy@hotmail.com> wrote in message

--
Mvh.
Per Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-01 18:26

"pre" <ingenmail@image.dk> skrev:

>Og jeg har forgævet prøvet at forklare dig, at betingelsen for
>at udnytte avancerede mulighder er en korrekt installation.

Kære "pre". Nu har jeg for at være på den sikre side lige prøvet at
installere hhv. Agent, Free Agent og Gravity. Og det er sket på en
computer med en helt alm. netværksinstallation af WinNT/O2K/IE5.

Det er rigtig nok at man kan vælge Agent, hvis den er installeret.
Men hverken Free Agent eller Gravity bliver listet - er det hvad
"emj" kalder "en hvilken som helst newsreader"? (Og ja - jeg har
også prøvet kun at have Free Agent installeret - den kommer ikke
med).

Tror du at grunden til at kun Agent vises er at de andre
newsprogrammer ikke overholder standarden? - den tror jeg ikke på.
Om Forte så betaler MS eller de har fundet en smutvej til
kontrolpanelet ved jeg ikke - men man kan _ikke_ bare vælge frit.
Både Free Agent og Gravity har standard installationsprogrammer, og
jeg har udførligt fulgt standardinstallationen.

"emj" skrev:
>Du kan indstille Outlook til at benytte Outlook Expres, Forte
>Agent eller en hvilken som helst anden newsreader [...]

Det passer altså ikke. Hvor mange programmer ud over Agent kan du
få det til at virke med?

--
Citerer du korrekt? - Lær det på www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : pre

Dato : 06-02-01 17:14

Det var store ord, især når man tænker på, at Outlook er en videreførsel
af Indbakke, som oprindeligt var planlagt til at være total interface
for Windows. Den plan eksisterer stadigvæk og foreløbig udgør de to
Outlook'er og IE et udmærket samarbejdsteam.
Og det behøver ikke at være en hemmelighed at Outlook'erne har en del
fælles filer.

--
Mvh.
Per Andersen