Hvordan fjerner jeg hastigheds begrænser p~
Fra : Brian Sørensen

Dato : 29-04-02 14:40

Jeg har en Suzuki GSX-R400RR type GK76A hvor den er elektronisk begrænset
til 185 Km/t.
Ham jeg er ved at sælge den til, vil kun købe den hvis den spærre bliver
fjernet.
Hvordan virker systemet og er det bare at fikse de rigtige ledninger ???
Jeg ved at man kan købe en smart box, der koster mesterslanten, der kan gøre
det, men det gider jeg ligesom ikke ofre på sagen.
Jeg ved godt lidt om ohm og volt, så det skulle ikke være et problem. Har da
også svinget en del med en loddekolde og en god hammer, hvis det kan hjælpe.

Venlig hilsen
Brian Sørensen

Fra : Jonas Holt

Dato : 29-04-02 15:00

> [...]
> fjernet.
> Hvordan virker systemet og er det bare at fikse de rigtige ledninger ???

Cykler importeret fra Japan er begrænset til 180 km/t - men om din er ved
jeg ikke.

Begrænsningen plejer at være, at speedometernålen rammer en pind på skiven
ved 180 km/t. Når pinden og nålen kortsluttes, kvæles tændingen. Simpelthen.
Nærmere detaljer kender jeg ikke, men undersøg om din cykel er begrænset på
ovenstående måde - så skulle du kunne fjerne begrænsningen uden at bruge den
store hammer

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Michael K. S.

Dato : 29-04-02 16:11

On Mon, 29 Apr 2002 15:39:59 +0200, "Brian Sørensen"
<hmsd@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg ved at man kan købe en smart box, der koster mesterslanten, der kan gøre
>det, men det gider jeg ligesom ikke ofre på sagen.

Tjah - Hvis du kan lokke japanerne til at sende en til dig så koster
den faktisk ikke så meget - 4800 Yen og den er plug n' play direkte i
wireloom'en - Men det er måske heller ikke sådan lige til,anyway så er
M-Max' HP :

http://www.tec-gates.com/m-max/original/m-max/m_suzuki.htm

-M

Fra : SA

Dato : 29-04-02 16:19

Sådan en "fætter" har jeg haft, den var begrænset i 5 og 6 gear, nede ved
gear pedalen er der en omskifter så tændboksen ved hvilket gear den er i.
Jeg ændrede bare værdierne på modstandene for 5 og 6 gear, så de var ens i
alle gear, 1 til 4 gear havde samme værdi. Dette er den rigtige måde at løse
problemet på, men andre har blot sat en modstand til stel istedet for
omskifteren.
Det var ganske let at ordne, jeg tror det tog 1-2 timer.

Mvh
Søren

Fra : Brian Sørensen

Dato : 30-04-02 09:43

Hej Søren,
Det lyder umiddelbart ikke så svært. Har ikke lige fået kigget på cyklen
endnu, men er det noget man nemt kan se, hvor der skal pilles ?
Hvor meget skal jeg skille ad for at komme derind ?

Venlig hilsen
Brian Sørensen

Fra : SA

Dato : 30-04-02 19:58

Hej, du skal pille gearpedal og kædehjuls dæksel af, så sidder der en så
vidt jeg husker rund dims med ledninger fra, der går ledning til denne og
til side støttebens kontakten - følg disse ledninger, omskifteren er støbt
ind i silicone ligende stads så den kan tåle vand, dette fjerner du
forsigtigt. Når du er færdig fylder du RTV "flydende silicone pakning"
istedet for det du fjernede
Mål lige engang på ledningen og til stel i de forskelige gear, så forstår du
helt sikkert hvad jeg mener.

Fra : Brian Sørensen

Dato : 01-05-02 12:45

Hej Søren
Tak for hjælpen, jeg vil gå hjem og kigge på det i weekenden og melde
tilbage, hvad resultater blev.
Venlig hilsen
Brian Sørensen (som selvfølgelig kører til Tyskland for at teste det p
Autobahnen)

Fra : Brian Sørensen

Dato : 01-05-02 22:55

Jeg har nu fået skilt den ad, og fået taget rotary switchen ud. Det var jo
nemt nok, men det svære kom da jeg skulle fjerne den gamle silicone.
Det var sgu' en større pillearbejde, men nu er det hele væk, og man kan se 3
modstande og lidt printbaner.
Jeg har målt på den og der går 2 ledninger.
Den ene ledning er til Neutral og den anden er til om hvad gear den står i.
Jeg har målt fra hver enkelt punkt og til ledningen, der går i styreboxen.
1. gear = 1 K Ohm
Neutral = Uendelig modstand
2. gear = 1K Ohm
3. gear = 1K Ohm
4. gear = 2K Ohm
5. gear = 4,5K Ohm
6. gear = 0 Ohm (kortsluttet)

Spørgsmålet er hvad jeg skal gøre nu. Havde tænkt mig at lave 5. og 6. gear
om til 1K ohm, hvad siger i til det ??

Hvad sker der egnetligt hvis man bare fjerner ledningen til styreboxen ???
Så tror den at den er i frigear hele tiden, og kan vel tage max omdrejninger
? Har dog ikke prøvet at se om den vil starte/køre, var bare en tanke...

Venlig hilsen
Brian Sørensen

Fra : SA

Dato : 02-05-02 18:03

Hej, jeg tror ikke rigtig på det med 0 Ohm i 6 gear, men det er 10 år siden
jeg havde sådan en cykel, så det husker jeg altså ikke.
Prøv at måle mellem ledningen til styreboksen og til stel og se hvad du får,
jeg ville ændre alle modtande til den værdi du måler i 3 gear.

Fra : Brian Sørensen

Dato : 02-05-02 18:53

Den er god nok... Der er 0 Ohm i 6. gear.
Jeg har skåret en printbane og lagt en 1K modstand ind til 6 gear og ændret
modstanden i 4. & 5. gear til 1K også.
Så nu skal det bare sættes sammen igen og så ud og teste, om den kan køre...
/Brian

Fra : SA

Dato : 03-05-02 14:51

Hej, fint nok! Det var da nemt ikk'?
Lad os høre om det dur'

Fra : Anders Westergaard

Dato : 30-04-02 16:37

Hej Brian

Jeg faldt over en "Redline Rev Booster" til 1348 kr hos
http://www.sayjes.dk/diverse.html. Iflg beskrivelsen kan den klare
paragrafferne.

Mvh

Anders Westergaard