Baggrund i Word XP
Fra : Allan Bach

Dato : 29-04-02 13:12

Kan det virkelig passe, at man ikke kan lave en farvet baggrund (Blot med en
enkelt farve) som kan printes ud i Word XP ??

- Allan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-04-02 18:15

"Allan Bach" <allanbach@mail.trillegaarden.dk> wrote in message
> Kan det virkelig passe, at man ikke kan lave en farvet baggrund (Blot med
en
> enkelt farve) som kan printes ud i Word XP ??

Nej, det kan ikke passe..

Formater => baggrund => vælg en farve Du skal evt trykke på den lille
pil neders, for at få vist funktionerne

Fra : Allan Bach

Dato : 29-04-02 19:18

Jamen det er da også meget fint hvis man vil lave en web-side, men ligeså
snart man vælger 'vis udskrift' (eller rent faktisk skriver ud), så
forsvinder baggrundsfarven !!!

Andre gode forslag ??

- Allan

Fra : pre

Dato : 29-04-02 21:35

Din printerboks har en indstilling for Grafik/Baggrund, og i ie´s fane
avanceret er der en mere.
pre
© 2002

Fra : Leo Heuser

Dato : 30-04-02 12:56

Allan,

Her er metode, du kan eksperimentere lidt med:

1. Gå ind i sidehovedet.
2. Træk et rektangel, der fylder siden.
3. Formater rektanglet til den farve, du ønsker,
4. Gå tilbage til dokumentet og skriv løs

Leo Heuser

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-04-02 19:30

Bjarke Hansen skrev:

> Nej, det kan ikke passe..
>
> Formater => baggrund => vælg en farve Du skal evt trykke på
> den lille pil neders, for at få vist funktionerne

Og den valgte farve, kommer den med på udskrift?

--
Mvh.
Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-04-02 19:40

"Lars Klintholm" <spamfilter@nospam.dk> wrote in message
> Og den valgte farve, kommer den med på udskrift?

Aner det ikke, spørg dine printerinstillinger

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-04-02 22:23

> "Lars Klintholm" <spamfilter@nospam.dk> wrote in message
>
> Aner det ikke, spørg dine printerinstillinger

I mit tilfælde udskrives baggrundsfarven ikke, uanset printerindstillinger
eller IE indstillinger. Fra hjælpen:

"Baggrunde i Word, som du tilføjer med kommandoen Baggrund i menuen
Formater, vises kun i Web-layoutvisning. Disse baggrunde er ikke designet
til udskrevne dokumenter. "

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-04-02 23:04

Der findes et par muligheder, selv om de nok ikke er særligt elegante.
Man kan lave en tekstboks som fylder hele siden og så via Formater tekstboks
sætte en baggrundsfarve på. Det har så den ulempe, at man hele tiden
arbejder i tekstboksen, hvis ellers det betyder noget i det konkrete
tilfælde.
Derudover kan man via Formater - Kanter og skygge sætte en skygge på. Den
dækker dog kun det areal, som man skriver i og tager kun et afsnit ad
gangen. Men man kan jo bare fylde siden op med tomme afsnit.
Man kan udvide farvedelen ved at ændre sin sideopsætning, således at
margenerne bliver sat så langt ud, at de dækker printerens udskriftsområde.
Sidstnævnte er i følge MS den eneste officielle mulighed, der er for farvet
baggrund

Kurt

Fra : pre

Dato : 30-04-02 11:09

Brug Word´s funktioner til at "tvinge" Word.
Afslut dokumentet og gem det som normalt inkl. farven. Hent det ind igen og
skift til Webvisning. Juster evt. de ting der kan være ændret i visningen.
Gem som HTML og åbn i Explorer. Klik Vis Udskrift, hvis OK, print ellers er
det indstillingen i IE´s Indstillinger, Avanceret fanen. Det er en af de
nederste muligheder.
Derefter kører det fint.

Fra : pre

Dato : 30-04-02 19:37

Mon ikke denne spørger - for en gangs skyld - har fået demonstreret at Word
har mange løsninger på et problem. Her kommer endnu en:

Fra værktøjslinien Tegning vælg en autofigur, i dette tilfælde mest
praktisk en firkantet
kasse. Træk enten i et hjørne eller i midten af en af siderne og gør den
stor. Da det er grafik ignoreres alle margener, så det i sidste ende er
printerens muligheder der tæller.
Højreklik figuren og vælg Formater Autofigur. Vælg en farve og evt. at
linien ikke skal ses. Klik på fanen Layout og Klik på Bagved Tekst. Det er
alt.

Meget naturligt vil du nok undre dig over hvorfor/hvordan. Det skyldes at
Word arbejder med 2 "lag". Et til tekst og et til grafik. Et lag kan
beskrives som et stykke klart cellophan hvorpå lagets indhold er trykt. På
den måde kan et lag flyttes "op" eller "ned", altså over eller under
tekstlaget. Egentlige grafikprogrammer arbejder med mange flere lag.
pre
© 2002