Overvågning af dit kæreste eje... ?
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 29-04-02 13:35

I min frokost pause surfede jeg lidt og falt over denne test af et
overvågnings kamera, hvor man yderlige har sat computeren til at optage. Det
lyder smart hvis man sover tæt på sit kæreste eje, 100m rækkevide skriver
firmaet men som tester siger 20m gennem flere vægge, men ville lige dele
linket med jer. Prisen er kanon 1253,- incl fragt hos http://www.midtdata.dk

MVH Rune

http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/anmeldelse_vis.asp?anmeldID=1281

Fra : Morten G.N.

Dato : 29-04-02 12:58

wow det var ellers smart og billigt... så skal jeg bare lige finde de
225.000 kr. en ny Fireblade koster, som jeg kan overvåge =)

Mvh. Morten NX650

RuneR (TDM850) <ruro@get3net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Tcaz8.33$uD5.1885@news.get2net.dk...

Fra : Robert

Dato : 29-04-02 21:14

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> firmaet men som tester siger 20m gennem flere vægge, men ville lige dele
> linket med jer. Prisen er kanon 1253,- incl fragt hos

Pardon, men hvad er det der er smart ?
Vil du ligger der i sengen og glo på kværnen hele natten ?
eller vil du se en tyveknægt grine dig lige op i ansigtet
når du afspiller 8 times halvsløret natvideo fra harddisken
næste morgen... hmmm.. tyverisikring er bedre end
tyveriovervågning. Hvis du sover så tæt på maskinen,
hvad så med binde en snor om baghjulet og storetåen ?

Robert *GG*

Fra : Henning

Dato : 30-04-02 11:38

> Pardon, men hvad er det der er smart ?

Kender ikke ovenstående produkt, men der kan feks til mit eget videokort (http://www.hauppauge.com) fåes sådan noget overvågningssoftware, der kan give alarm, når der sker væsentlige ændringer i billedet.

Jeg har ingen ide om det også er tilfældet for dette hardware, og om det overhovedet vil være praktisk.

--
Who, what, where?: http://move.to/henning

Fra : Robert

Dato : 29-04-02 21:18

> [...]
> firmaet men som tester siger 20m gennem flere vægge, men ville lige dele
> linket med jer. Prisen er kanon 1253,- incl fragt hos

PS: Når du nu alligevel skal trække et strømkabel ud til maskinen........

Mvh
Robert

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 29-04-02 21:37

Hnm, joja.. fikst er det da.
Men, for det første, hvis den er parkeret på gade (eller andet offentligt
sted) så er det jo principielt ulovligt...
Men det er jo hvad det er, hvad værrer er, er at man jo ikke rigtigt kan
bruge det til så meget, med mindre man kender gutten der nupper kværnen... -
vi havde noget overvågning på arbejdet, og fik godt nok filmet hele to
indbrud, men det kunne vi ligeså godt have sparet os. det hjalp ikke en
squid.. En mand kommer en mand går med nogle sager...

Men man kan sikkert godt finde noget sjovt at bruge sådan et kamera til...

/Kristoffer

Fra : Henrik

Dato : 30-04-02 22:03

Den bedste løsning findes her : www.dantrack.com

Men den koster også meget mere i forhold til kamera løsningen.

Mvh
Henrik

PS : Jeg har en på min MC !