Bund til grill evt støbejern
Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 29-04-02 11:42

Hej Alle
Jeg har en grill der er sat op på nogle vinkeljern m. flisebund og
murstenskant, men det er ligesomom at fliserne sluger al varmen fra
kullene og det fungerer ikke rigtigt.
Jeg har brug for en metal/støbejernsbund evt kasse/bakke som kan lede
varmen opad.
Er der nogen der ved hvor man kan skaffe sådan noget el. evt et sted hvor
man kan få det fremstillet for en billig penge?

Venlig hilsen

Gert Nielsen.

"Man skal passe på en markant profil, ikke bli´r til en lang næse"
Erling Olsen.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 29-04-02 15:43

On Mon, 29 Apr 2002 12:42:24 +0200, "Gert Nielsen /PMF"
<gert_nielsen_/pmf@net.dialog.dk> wrote:

>Jeg har en grill der er sat op på nogle vinkeljern m. flisebund og
>murstenskant, men det er ligesomom at fliserne sluger al varmen fra
>kullene og det fungerer ikke rigtigt.

Det kan også skyldes, at du simpelthen spreder kullene ud på et for
stort areal - eller at du ikke bruger kul nok.

>Jeg har brug for en metal/støbejernsbund evt kasse/bakke som kan lede
>varmen opad.

Du kunne starte med at lægge en metalplade af hvilken som helst art
derned til at reflektere varmen

>Er der nogen der ved hvor man kan skaffe sådan noget el. evt et sted hvor
>man kan få det fremstillet for en billig penge?

Hos en smed .

Fra : S. B.

Dato : 29-04-02 19:12

> [...]
> Er der nogen der ved hvor man kan skaffe sådan noget el. evt et sted hvor
> man kan få det fremstillet for en billig penge?

På genbrugspladsen kan du rippe en ovn der er smidt ud for de bradepander
(eller hvad de nu hedder) og bruge dem.
Ellers kan du snakke med en af de små smedemesteren de plejer være til at
handle med

Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-04-02 20:47

> Jeg har en grill der er sat op på nogle vinkeljern m. flisebund og
> murstenskant, men det er ligesomom at fliserne sluger al varmen fra
> kullene og det fungerer ikke rigtigt.

Du tager en tur forbi jeres genbrugsplads og "tyver" en rist fra et komfur.
Nu kan du lægge lidt stanniol i bunden, risten ovenpå og grillkul i en
pyramide øverst. Tænd op og når kullene er ved at være der, så spredes de
ud. Når du har grillet og kullene er helt kolde, så løfter du risten op,
ruller Stanniol sammen om asken og ud i skraldespanden. Nemt og bekvemt,
både i din grill og i en mere standardiseret havemodel.

Mvh Maria