MacSoup fryser alt
Fra : Storm

Dato : 29-04-02 11:40

MacSoup har siden i går fået alt til at fryse hver gang jeg går ind i en
group og scroller.
(Hvilket har givet mig mange problemer i forsøg på at løse det :o/

Er jeg nødt til at smide alt ud og geninstallere MacSoup?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-04-02 12:14

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> (Hvilket har givet mig mange problemer i forsøg på at løse det :o/
>
> Er jeg nødt til at smide alt ud og geninstallere MacSoup?

Tag et screendump af dine settings, så du kan huske hvilke grupper du
abonnerer på og slet så hele svineriet og download en frisk version.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Jesper

Dato : 29-04-02 14:47

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> (Hvilket har givet mig mange problemer i forsøg på at løse det :o/
>
> Er jeg nødt til at smide alt ud og geninstallere MacSoup?

Du kan starte med at udskifte selve programmet og genopbygge
databasefilerne, ellers skrot din settingsfil og lav en ny og skrot
databasefilerne og download på ny nyhedsgrupper.
--
Jesper.
"Tanya Roberts doesn't really do much, but looks damn nice doing it"

Fra : Storm

Dato : 29-04-02 20:54

Jesper <no@scrubs.us> wrote:

> Du kan starte med at udskifte selve programmet og genopbygge
> databasefilerne, ellers skrot din settingsfil og lav en ny og skrot
> databasefilerne og download på ny nyhedsgrupper.

Jeg smed alt ud, downloadede en ny, men når jeg sagde æble K blev der
protesteret:

settingsfilen blev ved med at protestere:

"__Cant fetch your mail because you haven't entered your email account
correctly in Internet Config.

You must enter it in the form "user@pop.server"__"

Jeg havde også problemer med det pop.server første gang.
Jeg har sat min Internet Config som sidst (også ifølge skærmdumps).
Jeg kan bare ikke huske hvordan jeg løste det sidst - pludselig var den
der vist bare.
Jeg har en fornemmelse af at det hænger sammen med opsætningen af min
Lotus Notes og mailserveren, hvor jeg ikke må "bruge pop protokollen"
(kan man sige sådan - eller kan det forstås?).

Det skulle jo ikke være nødvendigt at fortælle MacSoup noget om email
account i Internet Config'en?
Adddh - jeg har brugt alt for lang tid på det, men nu kører det da
hjemmefra.
Fra mit arbejde har jeg ikke løst det. - Bliver ved med ovennævnte
fejmelding.

Mon det det kan være mine TCP/IP indstillinger...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jesper

Dato : 29-04-02 21:19

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Lotus Notes og mailserveren, hvor jeg ikke må "bruge pop protokollen"
> (kan man sige sådan - eller kan det forstås?).

MacSOUP forstår kun POP3, hvis ikke du skal bruge MacSOUP som
mailprogram så fjerner du bare fluebenet fra boxen Fetch Mail

Så er problemet løst.

Fra : Storm

Dato : 29-04-02 21:24

Jesper <no@scrubs.us> wrote:

> MacSOUP forstår kun POP3, hvis ikke du skal bruge MacSOUP som
> mailprogram så fjerner du bare fluebenet fra boxen Fetch Mail
>
> Så er problemet løst.

Jeg skulle jo bare ha' ringet med det samme

Takker...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 30-04-02 08:11

Jesper <no@scrubs.us> wrote:

> MacSOUP forstår kun POP3, hvis ikke du skal bruge MacSOUP som
> mailprogram så fjerner du bare fluebenet fra boxen Fetch Mail
>
> Så er problemet løst.

Adskillelsesstregen i MacSOUP Settings og gruppe vinduerne, kan jeg ikke
finde ud af at få sort som før.
Jeg roder ovre i File - Settings - Colors og deromkring.

Jeg ved du har tricket...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-04-02 10:26

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg ved du har tricket...

File -> Settings -> Miscellanous -> with this color:
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Storm

Dato : 30-04-02 11:22

> File -> Settings -> Miscellanous -> with this color:

Tak, det var jo lige det

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 29-04-02 21:19

> [...]
>
> settingsfilen blev ved med at protestere:
>
> "__Cant fetch your mail because you haven't entered your email account

Nå, det giver jo ingen mening når jeg tydeligt nok kører iøjeblikket.

Men jeg smed min gamle Settings fil ind i den nyinstallerede - det løste
det herhjemme. Men ikke på arbejde.

--
Venlig hilsen Nina Storm