Casting af int til double
Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 29-04-02 09:03

h.addElement(new FreeRunway(1, time + Math.random() * 10));

Jeg skal lave en instance af FreeRunWay, som kræver (int, int) i
konstrukteren.

Derfor går dette selvfølgelig ikke, da det sidste bliver en double. Men jeg
kan ikke få en casting til int til at virke.

h.addElement(new FreeRunway(1, int(time + Math.random() * 10))); //Virker
ikke

Hvad gør jeg galt?

Mvh Lars

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 29-04-02 09:12

"Lars Mikkelsen" <xq0bycr93ah6ze001@sneakemail.com> wrote in
> [...]
> double. Men jeg kan ikke få en casting til int til at virke.
>
> h.addElement(new FreeRunway(1, int(time + Math.random() *

Hej Lars

Prøv med
h.addElement(new FreeRunway(1, time + (int) (Math.random() * 10)));

--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 29-04-02 09:22

1000 tak... havde vidst lige misset et par parenteser...

Fra : E

Dato : 01-05-02 10:27

Hvordan afrunder JVM som default ved cast fra double til int?

-Emil

Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 01-05-02 14:00

"E" <nospam@nospam.com> wrote in message
> Hvordan afrunder JVM som default ved cast fra double til int?
Den snitter alt efter komma (punktum, vel) væk. F.eks en double 3.99 bliver
til 3, når der castes. Men sådan er det vist med alle sprog.

/Carsten