Hvordan gør jeg?? (omdøb i rækkefølge)
Fra : Casper

Dato : 29-04-02 09:35

Hej gruppe

Jeg har en lille opgave, som gerne skulle gøre livet lettere for
mig... Jeg har et digitalkamera som jeg bruger flittigt. Når
billederne lægges på min pc, navngiver jeg dem efter motiv...
blomst.jpg osv... men hvis jeg vil overføre billerne tilbage til
kameraet (for at vise billeder frem på TV mv.) så vil kameraet kun
acceptere filnavne som hedder IMG_001.JPG, IMG_002.JPG osv.

Min idé er så at kopiere de billeder jeg vil have med i kameraet, til
en mappe og derefter køre et lille program som omdøber filnavnene til
IMG_001....

Så ideen er på plads, men hvordan gør jeg i praksis?? Jeg har lavet
en lille smule i VB, men kan ikke rigtig overskue dette... kan nogen
give en hjælpende hånd?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Casper Andrea

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 29-04-02 20:00

Prøv dette

***********
'On Error Resume Next
Dim fso
Dim f, f1, fc, Path, i

Path = "C:\temp\x\"
i = 0

Set f = fso.GetFolder(Path)
Set fc = f.Files

For Each f1 In fc
i = i + 1
i = "00" & i
i = Right(i, 3)
fso.MoveFile Path & f1.Name, Path & "IMG_" & i & ".jpg" '001" &
f1.Name
Next

MsgBox "Filerne er nu blevet omdøbt", vbInformation

Fra : Casper

Dato : 02-05-02 09:22

WOW... mange tak, det virker helt perfekt. Nedenstående er nu lagt ind
i min lille applikation og verden er en lille smule lettere...

Mange tak for hjælpen!

Casper