Kunder???
Fra : Tope

Dato : 29-04-02 07:22

Er der nogen her i gruppen som kan fortælle mig, hvad jeg gør galt??

Jeg har nedsat mig som selvstændigt praktiserende psykoterapeut for et
stykke tid siden.

Jeg har anvendt følgende markedsføringskanaler:

Børsen (annonce)
Pan Bladet (5 annoncer over 4 måneder - samme annonce hver gang)
Politiken (rubrikannoncer i alt 3 gange over tre søndage)
Ophængning af brochurer i supermarkeder

Ingen af disse kanaler har givet en eneste klient!!

Jeg har derimod fået klienter på henvisning fra andre klienter, som jeg har
fået uden markedsføring.

Kan man slet ikke markedsføre sig som terapeut?? - Jeg har valgt ikke at
sætte en annonce i De Gule sider, idet den først udkommer med ny udgave om
nogle måneder, og jeg skal jo arbejde i mellemtiden.

Hvor ville du finde en ny terapeut henne?
Har gruppen idéer?

Med venlig hilsen

Torsten T.

NB: For at dette ikke skal se ud som skjult reklame, vælger jeg ikke at
skrive mit fulde navn.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-04-02 09:26

"Tope" <tope@get2net.dk> wrote in message news:aaioh9$eu3$1@sunsite.dk...
> Hvor ville du finde en ny terapeut henne?
> Har gruppen idéer?

hej torsten....

hvis jeg havde brug for en terapeut ville jeg umiddelbart først søge på
nettet og finde terapeuter i mit område... herefter vil jeg kigge efter et
site hvor jeg får relevante oplysninger om behandlingsmetoder, pris og gerne
lidt personligt om terapeuten...

jeg kan naturligvis ikke sige om andre vil gøre som jeg, jeg er temmelig
"netmindet" når det kommer til stykket...... men det er den vej jeg ville
vælge.....

personligt bruger jeg yderst sjældent avisreklamer og de gule sider... det
er udelukkende i tilfælde hvor jeg intet kan finde på nettet, hvilket er
meget sjældent i dag...

håber jeg kunne hjælpe lidt

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : all4you

Dato : 30-04-02 21:15

"Tope" <tope@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle måneder, og jeg skal jo arbejde i mellemtiden.
>
> Hvor ville du finde en ny terapeut henne?

Er du uddannet kunne du jo prøve her.:
http://www.psykoterapeutforeningen.dk/main.html

....men min opfattelse er at Danmark slet ikke er klar til psykoterapeuter.!
Man vil heller have en pille af lægen eller en urt at den alternetive.

At skulle gøre noget selv uha- det kræver jo noget.! Bare kik på indlægene
her i gruppen (de få der er) piller og urter det hele. Der er ikke mange der
forstår at helbredelse kommer indefra. At man kan gøre en forskel selv.! At
den måde man handler, tænker og føler på har betydning for helbredet.! Jo -
man vil godt indrømme at det har en betydning, men når man nu er syg, så
SKAL der altså en eller anden pille til for at samtale sig til et bedre
helbred det kan man ikke.! uha - man kunne jo også blive stemplet som
værende psygisk syg.!

Jeg er bange for at du kan reklamere alt det du vil uden at det giver
resultat. Det eneste der kan give dig kunder er at hjælpe dem du møder på
din vej (eventuelt give gode råd her i dette forum) og så få den ene klient
til at henvise til den næste.!

Men selvfølgelig skal du på lister på nettet og du skal selvfølgelig også
have reklame i de lokale telefonbøger (dem der bliver brugt) resten er
spildt.

Håber ikke du har misted modet efter at have læst dette, for der bliver mere
og mere brug for uddannede og alternative psukologer og psykoterapeuter.

MVH
Jan

Fra : massage

Dato : 01-05-02 09:12

jeg er selv (deltids) psykoterapeut ... og er tilbøjelig til at give begge
de forige indlæggere MEGET ret....

danskere er ikke klar til at arbejde for at få det bedre ... !

og hvis de endelig skal finde noget er det enten mund-øre metoden eller
nettet...
prøv evt.

http://www.sundhedsguiden.dk/

venligst Kasper..:!

www.vendepunkt.dk

Fra : Nanna D.R.

Dato : 14-05-02 14:44

"massage" <nlp@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er selv (deltids) psykoterapeut ... og er tilbøjelig til at give begge
> de forige indlæggere MEGET ret....
>
> danskere er ikke klar til at arbejde for at få det bedre ... !

Jeg er ny i gruppen - og er nødt til at blande mig

Hej Kasper,

Sikke noget sludder! Jeg vil mene at nogle danskere er "bange" for
psykoterapeuter p.g.a. manglende uddannelse! (dette gælder ialtfald mig!)
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men jeg mener at psykoterapeut ikke en
beskyttet tittel, hvilket jo gør at alle kan slå sig ned som terapeuter..Og
jeg har sgu ikke meget lyst til at gå i terapi hos en "autodidakt
psykoterapeut"!
Slet ikke hvis jeg var i krise....
Der er jo desværre flere eksempler på, at nogle terapeuter ikke har været i
stand til at håndtere kriseramte mennesker, -og at klienterne ender hos en
'autoriseret' psykolog eller på psykiatriske afdelinger!
(kilde: Afdelingssygeplejske på en psykiatrisk afdeling i Danmark)

Men, sagt i samme åndedrag, ved jeg jo at mange er rigtig glade for deres
terapeut,og får rigtig meget ud af terapien - så jeg er IKKE ude på at
kritisere nogen...
Mht. at få klienter vil jeg da forslå at reklamerer lidt mere med
uddannelse, hvilke foreninger i er medlem af o.s.v. så troværdigheden er i
top!

Mange hilsner fra
Nanna

Fra : all4you

Dato : 14-05-02 17:58

"Nanna D.R." <noadresse@foryou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Sikke noget sludder! Jeg vil mene at nogle danskere er "bange" for
> psykoterapeuter p.g.a. manglende uddannelse! (dette gælder ialtfald mig!)

Nej, Nanna - det er ikke sludder.! En stor part af "danskere" er IKKE i
stand til at flytte sig en tomme i livet.! De vil helle dø end ændre deres
hverdag. Hvis ikke "lægen" kan helbrede dem med en pille eller hvis ikke de
kan gå til en alternativ behandler og BLIVE helbredt, så er der ikke mere at
stille op. Det er den almindelige opfattelse bland danskere. Og hvis du
"kun" vil gå til en "uddannet", så berøver du dig selv for store muligheder!

> [...]
terapeuter..Og
> jeg har sgu ikke meget lyst til at gå i terapi hos en "autodidakt

At få betegnelsen "autodidakt psykoterapeut" vil vel være den aller største
udmærkelse man kan få, så hvorfor du er bange for at gå til en autodidakt,
begriber jeg ikke. Freud var autodidakt og har været læremester for denne
generation af "uddannede" psykologer.! At være autodidakt betyder at man ved
selvstudiom og erfaring har skaffet sig stor viden og dygtighed.! Så enten
bruger du ordet i et forkert sammenhæng eller også er der virkelig noget
galt her.

Men du giver også udtryk for at du vil have "diplomer - uddannelsesbeviser -
karrierbeskrivelser" for at du kan have tiltro til en person.! Er det ikke
at være lige lovlig "autoritetstro". At have en uddannelse betyder ikke at
man er god - det betyder bare at man er uddannet.! Den bedste ven kan være
en bedre psykolog end en uddannet.!

> [...]
> 'autoriseret' psykolog eller på psykiatriske afdelinger!
> (kilde: Afdelingssygeplejske på en psykiatrisk afdeling i Danmark)

Sevfølgelig kan en psykiatrisk afdeling komme med sådanne oplysninger. Og
det er da fuldstændig rigtigt at der findes dårlige psykoterapeuter, ligesom
der findes dårlige læger, psykologer, lærer, mekanikere, piloter
o.s.v.....men at bruge en kilde fra en psykiatrisk afdeling som belæg for
noget som helst er vist ikke seriøst. Jeg har aldrig hørt om en psykiatrisk
afdeling der "helbreder" folk (de findes garanteret - ikke noget ond om
dem) - men de mennesker jeg har mødt på min vej, som har været på
psykiatrisk afdeling har haft et "ophold" der og så "hældt" ud på gaden
igen, med et råd om at holde op med at drikke, ryge eller lave
venepumpeøvelser......hallo - psykiatrisk afdelinger er "nødhospitaler" og
kan ikke undværes, men kan ikke bruges i sammehold med behandling og
vedvarende bedring i en persons liv.!

Jan

Fra : Andersson

Dato : 16-05-02 22:28

klip> >

> [...]
> venepumpeøvelser......hallo - psykiatrisk afdelinger er "nødhospitaler" og
> kan ikke undværes, men kan ikke bruges i sammehold med behandling og

Hej Jan

Jeg vil give dig noget så inderligt ret.. Mange med diplomer udi det
alternative er ikke meget værd..

Jeg får nok på puklen nu. Men jeg lever sammen med en synsk kvinde der
aldrig har taget et eneste diplom, og hun hjælper mange..

Hilsen

Andy

En glad sejler fra Brøndby Havn

Fra : Line Illum

Dato : 21-05-02 21:14

Hej Andy.

Inden du "får på puklen", som du udtrykker det, vil jeg gerne erklære mig
helt enig med dig. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at der findes mange
virkelig dygtige, etablerede og professionelle diplom-behandlere, men jeg er
lige så stensikker på, at diplomet ikke er en garanti og der blandt
behandlere uden diplomer findes virkelig dygtige folk. Jeg er helt med på,
at der for at opnå diplom skal en god portion egenterapi og supervision til,
men én ting er dengang man tog uddannelsen, en anden ting er, hvad der måske
er sket siden da. Jeg kender flere, som har været inde i systemet - blandt
andet akutbehandlet hos sygehus-kliniske-psykologer og psykiatere, som
bestemt hverken fik en fair, menneskelig eller konstruktiv behandling, og
som stadig er indrullet i systemets tunge og langsommelige
behandlingsproces.

Jeg tror, det i bund og grund er et spørgsmål om at finde en behandler, som
man har fuld tillid til, og som kan give én redskaber til at komme videre.
Som tænker i retning af ÅRSAGEN og ikke blot medicinerer SYMPTOMET. Disse
behandlere findes såvel i den alternative sektor som i den
etablerede........ med og uden diplomer........og mangler også begge steder.

Mange hilsner,
Line.

Fra : all4you

Dato : 22-05-02 14:44

"Line Illum" <line.illum@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

SNIP

> [...]
> behandlere findes såvel i den alternative sektor som i den
> etablerede........ med og uden diplomer........og mangler også begge

Det kan vist ikke formuleres ret meget bedre.!
100% enig.!

Jan

Fra : Andersson

Dato : 23-05-02 12:39

"all4you" <langholm@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Disse
> steder.
> >

> Det kan vist ikke formuleres ret meget bedre.!

Hej Alle

Så mangler vi bare at alle behandlere arbejder for en gensidig og oprigtig
respekt. Der findes helt sikkert ting en fodzoneterapeut kan klare på en
enkelt behandling som sygehusvæsnet må give op overfor ....... og ........
omvendt..
Hilsen
Andy

Fra : Nanna D.R.

Dato : 17-05-02 09:36

> [...]
> stille op. Det er den almindelige opfattelse bland danskere. Og hvis du
> "kun" vil gå til en "uddannet", så berøver du dig selv for store

Hej Jan,
OK, jeg vil give dig ret i at mange danskere ikke vil rykke sig en tomme!
Desværre er mange ikke så vandt til "at tale om tingene", og det tror jeg de
vil kunne lære hos en professionel terapeut...
Men, jeg synes absolut ikke at jeg berøver mig selv for store muligheder
fordi jeg ikke ønsker at benytte en psykoterapeut fremfor en psykolog...
Slet ikke hvis det er en autodidakt terapeut..
Det kunne jo være min nabo som egentlig var blikkenslager men som synes at
han
havde lidt dybde og indsigt i livet, havde læst et par bøger og været på et
Karl Mar Meyer kursus en weekend og selv mente at han kunne blive en god
terapeut...?!?
Hvordan skulle dette menneske kunne håndtere andres kriser?

> [...]
> bruger du ordet i et forkert sammenhæng eller også er der virkelig noget

Altså, hvordan kan du påstå at "autodidakt psykoterapeut" vil være den
største udmærkelse man kan få?
Hvordan skulle disse "terapeuter" være i stand til at håndtere kriser, sorg
og ulykkelige skæbner uden uddannelse og værktøjer?
Man kan læse sig til meget, -men desværre fungerer terorien ikke altid i
praksis...
Derfor vil jeg stadig påstå at en psykolog, som jo i forbindelse med
uddannelse til klinisk psykolog selv går i terapi vil være det bedste bud
hvis man har brug for hjælp!.
Men dette er MIN mening
Desuden vidste jeg ikke at Freud var autodidakt! - Tak for oplysningen

> [...]
> man er god - det betyder bare at man er uddannet.! Den bedste ven kan være

Jeg mener blot at jeg ville passe alvorligt på med at benytte en terapeut
der ikke er uddannet..
Og, du har ret - men er nødvendigvis ikke god fordi man er uddannet, men man
kan være sikker på
personen har de faglige kvalifikationer der skal til, det kan man IKKE hvis
personen er autodidakt!
Mange mennesker har stor indsigt og dybde i livet, men det gør dem jo ikke
til de bedste terapeuter, blot
fordi de besider disse kvalifikationer!
Og det kan sgu godt være jeg er autoritetstro, men jeg er meget forsigtig,
ISÆR nårt det gælder mit pskykiske helbred!
Og du har da ret, -venner kan være guld være, men hvis man opsøger en
terapeut er det vel fordi man dels ikke kan håndtere det selv og ens venner
ikke kan hjælpe mere?!?

> [...]
> venepumpeøvelser......hallo - psykiatrisk afdelinger er "nødhospitaler" og
> kan ikke undværes, men kan ikke bruges i sammehold med behandling og

Jeg påstod ikke at psykiatriske afdelinger er steder hvor folk skal
helbredes (selv om det vist er meningen. Men vi kan hurtigt blive enige om
at det IKKE fungerer optimalt....Men det psykiatriske system i Danmark er
vist en anden snak!!)
Men desværre er der jo mange terapeuter der ikke ved hvad de laver, og så
bliver redningen hospitalet..

Denne kilde som er MEGET tæt på mig har blot fortalt mig mange gange om
personer som
har været til en eller anden terapeut , som IKKE har kunne håndtere det!
Dette udsagn er faktisk grund til starte mit indlæg....

Men som sagt er dette mine meninger!!

Mange hilsner fra
Nanna

Fra : Rado

Dato : 01-05-02 13:54

On Mon, 29 Apr 2002 08:22:01 +0200, "Tope" <tope@get2net.dk> wrote:

>Hvor ville du finde en ny terapeut henne?

Jeg ville nok kigge i Nyt Aspekt Guiden:

http://www.nytaspekt.dk/

--
Rado

Science cannot solve the ultimate mystery of Nature. And it is because in
the last analysis we ourselves are part of the mystery we are trying to
solve. - Max Planck

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-02 21:02

Hej Torsten.

Der åbner snart en stor portal for alternativ behandling på nettet, som vil
søge at samle trådene på nettet. Jeg mener også, at du vil kunne annoncere
der.

Den kommer her: www.alternativ.dk

Fra : kirsten@saxtorff.dk

Dato : 21-07-02 00:17

Hej Torsten
Du kan lige så godt indrette dig på, at det er mund-til-øre metoden
du skal benytte dig af. En tommelfinger regel siger at det tager fra
2-5 år at komme op på en kundekreds uanset hvilken branche du
arbejder i. Den alternative er desværre langsom.
Lav nogle brochure hvor du fortæller om hvad du laver, sørg for at
det står i et sprog som ikke alternative folk forstår. Men lad være
med at tale ned til folk.
Lav nogle streamere til dig og din families biler. Det har en god
effekt. Annoncer i aviser og telefonbøger hjælper dig ikke.
En god hjemmeside som er lagt ud på alle de gratis søgemaskiner der
findes er godt for dem der går på nettet.
Håber du fik lidt hjælp i ovenstående.
Og da vi nu er i det alternative forum, hvad med at visualisere dig
til en masse kunder??
Ønsker dig alt mulig held med dit nye job.

Hilsen KirstenJ