Hvad er dette
Fra : Chrib

Dato : 29-04-02 07:09

Hej

På vores ydermur sidder der en ca 3mm jernstang. Den kommer op af jorden og
går til ca 2 meters højde. Et par centimeter fra enden kommer der en
kobbertråd ud, som går yderligere ca. 60 cm op og er sat fast i væggen.
Den er sat fast med mursøm hele vejen op.

Hvad pokker er meningen med denne opstilling? Antenne, Jording, udligning?

Nogen der ved det?

Hilsen Chris

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 29-04-02 07:18

"Chrib" <cbdkp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den er sat fast med mursøm hele vejen op.
>
> Hvad pokker er meningen med denne opstilling? Antenne, Jording, udligning?

Jord til din el.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : S. B.

Dato : 29-04-02 19:07

> og

> Jord til din el.
> --
>
> Mvh. Kai Hoffmann
> www.hoffmann.cc

En jordledning plejer da højest at rage 30 - 40 cm. op, og fra toppen af den
går der en isoleret ledning ind i huset.
Måske er det et mislykket forsøg på at lave en lynafleder, ellers ved jeg
det ikke

Søren