taget af politiet på knallert!!!
Fra : Christian Dyrhaug

Dato : 28-04-02 20:38

Halløjsa!!!

Jeg holdt idag og snakkede i mobil med en af mine venner, jeg sad på min
knallert, og var lige stoppet for at tag den!
pludselig kom politiet rendende og bedte straks papirer og kørekort.
politiet beslaglagde min knallert! Knallerten var let tunet, og her
kommer mit spørgsmål; må politiet godt beslaglægge min knallert når jeg
ikke køre på den i det øjeblik!!

på forhånd tak

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-02 20:42

Christian Dyrhaug <dyresjov@hotmail.com> skrev:

> og her
> kommer mit spørgsmål; må politiet godt beslaglægge min knallert når jeg
> ikke køre på den i det øjeblik!!

Utvivlsomt ja - du har jo lige kørt på den. Den varme motor beviser det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : TGD

Dato : 28-04-02 20:56

"Christian Dyrhaug" <dyresjov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> politiet beslaglagde min knallert! Knallerten var let tunet, og her
> kommer mit spørgsmål; må politiet godt beslaglægge min knallert når jeg

Sidder du på knallerten anses det for at den er i drift, de må da også have
set dig køre for hurtigt ellers ser man jo ikke en tunning.

Sagt på en anden ja de må gerne beslaglægge den, så tjekker en
motorsagkyndig den...

Fra : Henning

Dato : 28-04-02 21:22

On Sun, 28 Apr 2002 19:38:24 +0000 (UTC), "Christian Dyrhaug"
<dyresjov@hotmail.com> wrote:

> [...]
>politiet beslaglagde min knallert! Knallerten var let tunet, og her
>kommer mit spørgsmål; må politiet godt beslaglægge min knallert når jeg

Jeps - du kan også blive taget for spiritskørsel, hvis du sætter dig
til at sove bag rattet på parkeringspladsen

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Niels H.

Dato : 28-04-02 21:46

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> Jeps - du kan også blive taget for spiritskørsel, hvis du sætter dig
> til at sove bag rattet på parkeringspladsen

Så burde man også kunne få en bøde for at tale i mobil mens man "kører" hvis
man er kørt ind til siden.

Niels

Fra : Anders

Dato : 28-04-02 22:33

> Så burde man også kunne få en bøde for at tale i mobil mens man "kører"
hvis
> man er kørt ind til siden.

& moralen er? :)

Fra : [2100]--=\(KiM\)=--

Dato : 29-04-02 00:20

"Anders" <registeringskonto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> & moralen er? :)

Ikke andte end DÅRLIG HUMOR såmænd......
Hæ Hæ

Mvh. Kim

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 29-04-02 07:21

"Niels H." <usenet@biggs.dk> skrev i en meddelelse
> Så burde man også kunne få en bøde for at tale i mobil mens man "kører"
hvis
> man er kørt ind til siden.

Tja, hvis det sker på motorvejen så er det vi vel ligemeget om det er fordi
man snakker eller holder hvor man ikke må.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 29-04-02 02:08

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote:

> Jeps - du kan også blive taget for spiritskørsel, hvis du sætter dig
> til at sove bag rattet på parkeringspladsen

Er der hold i den historie eller er det bare et løst rygte?

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 29-04-02 07:22

"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Er der hold i den historie eller er det bare et løst rygte?

Den er god nok.

Fra : Brian Sørensen

Dato : 29-04-02 08:05

Fra : Anders

Dato : 29-04-02 09:06

Kan også få taget dit kørekort hvis du er beruset og trækker med din cykel
skulle jeg mene,
da det næste er det samme som at cykle på den.

Fra : Brian Sørensen

Dato : 29-04-02 09:42

Kan vi ikke bare holde os til juraen i stedet for at komme med nogle
formodninger.

prøv at nærlæse § 53 i færdsels loven

der står citat for spirituskørsel straffes den der føre eller forsøger føre
et motordrevet køretøj.

se def § 2.

dermed sagt at du kan aldrig miste dit kørekort ved spiritus kørsel med
mindre du føre eller forsøger at føre et motordrevet kørekort herunder reg
knallert men ikke alm knallert da den i henhold til def § 2 er en cykel med
hjælpe motor..

men det er rigtigt at man evt ikke opfylder betingelserne for at være i
besiddelse af kørekort hvis man betegnes som ikke ædruelig i det meste af
tiden. men det er en dommer der skal afgøre om man er det

Fra : Reino Andersen

Dato : 30-04-02 19:10

"Brian Sørensen" skrev:

> prøv at nærlæse § 53 i færdsels loven
>
> der står citat for spirituskørsel straffes den der føre eller forsøger
føre
> et motordrevet køretøj.
>
> se def § 2.

Prøv at nærlæse §2 i færdselsloven.

> [...]
> knallert men ikke alm knallert da den i henhold til def § 2 er en cykel

Nu går jeg ud fra, at du mener et motordrevet køre*tøj*, og i så fald er det
ikke korrekt, hvad du skriver.

En knallert er et motordrevet køretøj, uanset om det er en
registreringspligtig knallert eller en ikke-registreringspligtig knallert.

Def. motordrevet køretøj:

køretøj, der er forsynet med motor som drivkraft. For kørestol, som er
konstrueret til en hastighed af højst 15 km i timen og kun med væsentlig
konstruktiv forandring kan ændres til større hastighed, gælder
bestemmelserne om cykel, hvor intet andet er bestemt. Motordrevne køretøjer
inddeles i motorkøretøj, traktor, motorredskab og knallert.

Def. knallert:

to- eller trehjulet køretøj med en forbrændingsmotor med et slagvolumen på
ikke over 50 cm3 eller med elmotor og med en konstruktivt bestemt maksimal
hastighed på højst 45 km i timen.

--
Reino

Fra : Jesper Dürr Christia~

Dato : 29-04-02 13:46

Skal nøglerne ikke sidde i tændingen før der er formodning om du vil køre???

-Jesper

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-04-02 14:06

"Jesper Dürr Christiansen" <jesdurr@image.dk> wrote in message
> Skal nøglerne ikke sidde i tændingen før der er formodning om du vil
køre???

Det er selvfølgelig op til en vurdering, hvor meget der skal for at der er
tale om forsøg på at føre bil i spirituspåvirket tilstand.

Jeg husker fra min ungdoms lærdom på køreskolen, at kørelæreren specifikt
fremhævede, at det ikke er nødvendigt, at nøglen sidder i tændingslåsen.
(som han sagde: Nogle er jo så berusede, at de rent faktisk ikke kan ramme
nøglehullet...)

Det skal kunne bevises uden rimelig tvivl, at det har været personens
intentioner at starte bilen og køre i den, og i den forbindelse, vejer det
formodentlig temmelig kraftigt, at biler rent faktisk er til at køre i, og
at man derfor som udgangspunkt anser det for meget sandsynligt, at personer,
der sætter sig ind i biler (eller prøver på det) har en intention om at køre
i dem.

/Per

Fra : Claus MC

Dato : 29-04-02 20:32

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
personer,
> der sætter sig ind i biler (eller prøver på det) har en intention om at

Jeg troede ikke, at der var krav om forsæt i færdselsloven.....

/Claus

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-02 21:00

Claus MC <clausmc@ofir.dk> skrev:

[klip]

> Jeg troede ikke, at der var krav om forsæt i færdselsloven.....

Det er der heller ikke. Men tjek lige bestemmelsen - der er så vidt jeg
husker et stk. 2 om forsøg eller noget i den stil...... selv om man ikke kan
forsøge at handle uagtsomt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 30-04-02 11:16

On 29.04.2002 22:00, in article aak8j9$lve$1@tux.netsite.dk, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> [...]
> husker et stk. 2 om forsøg eller noget i den stil...... selv om man ikke kan

Ikke for at hugge efter nogen, men jeg prøver bare at lave en lille
opsummering til dem (inkl. mig), der efterhånden har svært ved at holde styr
på en tråd med 32 indslag, der startede med en beslaglagt knallert:

Færdselsloven § 53 indeholder bestemmelserne om spiritus- og promillekørsel.
§ 53 stk. 1 bestemmer at "den, som fører eller forsøger at føre" straffes
for spirituskørsel. Forsøgshandlingen er altså selvstændig kriminaliseret,
og straffeloven § 21 kommer derfor ikke i betragtning.

Det samme gælder for så vidt angår promillekørsel (promille mellem 0,5 og
1,2). Her er reglerne i § 53 stk. 3.

Hvad angår det subjektive krav (forsæt eller uagtsomhed), så er straffeloven
§ 19 blevet nævnt. § 19 gælder imidlertid ikke for færdselsloven, jf.
ordene: "ved de i denne lov [straffeloven] omhandlede lovovertrædelser".

Selvom det umiddelbart ikke giver nogen mening at tale om forsøg på
uagtsomhed er det på en måde tilfældet her. For at belyse dette yderligere,
vil jeg citere Gorm Toftegaard Nielsen, Strafferet I, Ansvaret s. 162f:

"Man kan med betydelig ret hævde at forsætskravet ligger i selv begrebet
forsøg. Man "forsøger" på at opnå noget. Dermed være ikke sagt, at der ikke
kan tænkes forsøg ved uagtsomhedsdelikter. Men selv forsøgshandlingen må
være båret af et forsæt til noget. F.eks. Kriminaliserer færdselslovens §
53, stk. 1, den, der uagtsomt kører spirituskørsel, d.v.s. kører med en
alkoholpromille på over 1,2. Når man her kriminaliserer uagtsomhed, er det
ikke, fordi det er svært at bevise, at selve kørslen er forsætlig, men fordi
det ofte vil være umuligt at modbevise spiritusbilistens påstand om, at han
godt vidste, at han havde drukket, men han troede, at promille var under
1,2. Derfor er spirituskørsel i loven gjort til et uagtsomhedsdelikt.
Samtidig bestemmer færdselslovens § 53, stk. 1, at det er strafbart både at
føre og at forsøge at føre. I disse tilfælde straffes altså forsøg ved
uagtsomhedsdelikter, men den almindelige forsøgsregel i straffelovens § 21
vedrører alene forsætlige forhold, jf. "Handlinger, der sigter til..." "

Det skulle gerne afklare de fleste spørgsmål omkring spritbilisme.

/kristian

Fra : jacob nielsen

Dato : 30-04-02 15:38

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:B8F43B94.13EF%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

[klip]

Jeg er i det væsentlige enig med dig bortset fra nedenstående:

> [...]
> § 19 blevet nævnt. § 19 gælder imidlertid ikke for færdselsloven, jf.
> ordene: "ved de i denne lov [straffeloven] omhandlede lovovertrædelser".

§19, 1. pkt som du henviser til handler alene om uagtsomhed på straffelovens
område. Du overser 2. pkt, hvorefter der alene kræves uagtsomhed ved
overtrædelse af straffebestemmelser i særlove - herunder færdselsloven - med
mindre andet har særlig hjemmel.

Mvh.
Jacob

§ 19. Uagtsomhed straffes ved de i denne lov omhandlede lovovertrædelser
kun, når det er særlig hjemlet. På andre lovovertrædelser er de pågældende
straffebud anvendelige, også når lovovertrædelsen er begået af uagtsomhed,
medmindre det modsatte har særlig hjemmel.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 30-04-02 19:08

On 30.04.2002 16:37, in article aama1a$htu$1@sunsite.dk, "jacob nielsen"
<jacobnielsen@altavista.com> wrote:

> [...]
> område. Du overser 2. pkt, hvorefter der alene kræves uagtsomhed ved
> overtrædelse af straffebestemmelser i særlove - herunder færdselsloven - med

Ja, ok. Jeg har ikke nævnt den, men det var det jeg mente. Tak for
præciseringen!

/kristian

Fra : jacob nielsen

Dato : 29-04-02 21:23

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
> Jeg troede ikke, at der var krav om forsæt i færdselsloven.....

Det er der heller ikke. Uagtsomhed er nok med mindre andet er bestemt jf.
strl §19.
Det er ved at være et stykke tid siden jeg har tænkt i strafferetlige baner,
men såvidt jeg husker er det noget med, at der kræves en grad af forsæt til
at køre bilen, mens der blot kræves uagtsomhed for så vidt angår det faktum,
at der vil være tale om spirituskørsel, såfremt han kører bilen. Udtrykt på
en anden måde skal han have bestemt sig for at køre bil, mens det er
underordnet om han er klar over, at hans promille er for høj.

Mvh.
Jacob

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 30-04-02 21:05

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev i en meddelelse

[KLIP]

> [...]
> (som han sagde: Nogle er jo så berusede, at de rent faktisk ikke kan ramme

Jeg har fået at vide (og derfor skal I ikke spørge om anden hjemmel -
jeg kan kun henvise til min strafferetsmanuduktør), at efter politiets
praksis, så sigter man for spritkørsel fra det tidspunkt personen tager fat
i dørens håndtag for at åbne døren.

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Fra : jacob nielsen

Dato : 30-04-02 21:38

"Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> wrote in message

> [...]
> jeg kan kun henvise til min strafferetsmanuduktør), at efter politiets
> praksis, så sigter man for spritkørsel fra det tidspunkt personen tager

Ja, den mener jeg også, at vi fik stukket ud i forbindelse med
strafferetsundervisningen, men jeg kan ærlig talt ikke lige huske, hvem der
sagde det.

Mvh.
Jacob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-04-02 15:15

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote in

> Jeps - du kan også blive taget for spiritskørsel, hvis du sætter
> dig til at sove bag rattet på parkeringspladsen

og derfor skal man sørge for at sove brænderten ud på *bagsædet* af
bilen, så slipper man for den slags bøvl ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-04-02 16:13

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> wrote:

>og derfor skal man sørge for at sove brænderten ud på *bagsædet* af
>bilen, så slipper man for den slags bøvl ;)

Sikker? Jeg har hørt historier - og måske er det kun historier -
om folk, som er blevet snuppet på vej hen mod deres bil med
nøglerne i hånden.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 29-04-02 16:45

On Mon, 29 Apr 2002 17:12:33 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Sikker? Jeg har hørt historier - og måske er det kun historier -
>om folk, som er blevet snuppet på vej hen mod deres bil med
>nøglerne i hånden.

Hvis man er fuld nok, kan man vel også tage fejl af for- og bagdør,
eller højre venstre...

--

/Dan MOrtensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-04-02 17:02

Dan MOrtensen <dd@bagggesen.dk> wrote:

>Hvis man er fuld nok, kan man vel også tage fejl af for- og bagdør,

Du skal typisk have nøglerne i en af fordørene, da bagdørene ikke
kan låses op udefra. (Vi ser lige bort fra mere moderne
løsninger). Så hvis du har tænkt dig at bruge venstre bagdør, vil
du starte med at låse venstre fordør op. Skræmmende tanke, ikke?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Claus MC

Dato : 29-04-02 20:33

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Sikker? Jeg har hørt historier - og måske er det kun historier -
> om folk, som er blevet snuppet på vej hen mod deres bil med
> nøglerne i hånden.

§ 53: Den der *fører*........

/Claus

Fra : jacob nielsen

Dato : 29-04-02 20:58

> § 53: Den der *fører*........

strl §21: Handlinger, som sigter til at fremme eller bevirke udførelsen af
en forbrydelse, straffes, når denne ikke fuldbyrdes som forsøg.

mvh.
Jacob

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-02 21:02

jacob nielsen <jacobnielsen@altavista.com> skrev:

[klip]

> strl §21: Handlinger, som sigter til at fremme eller bevirke udførelsen af
> en forbrydelse, straffes, når denne ikke fuldbyrdes som forsøg.

Inden I går i selvsving får I lige et citat fra Karnov til Færdselslovens §
52, stk. 1 om "forsøger"

strfl § 21 - se noterne hertil - men kun sådanne forberedelseshandlinger,
som går umiddelbart forud for iværksættelseshandlingen. Strfl § 22 om
tilbagetræden fra forsøg er uanvendelig her, jf U 1960 735U 1960 735. Også i
tilfælde af forsøg kan førerretten frakendes, U 1935 399, U 1933 342, U 1940
835 (tiltalte havde taget i gearstangen eller håndbremsen og muligvis trådt
på selvstarteren, hvorved bilen kørte baglæns. Han havde ingen startnøgle og
ville slet ikke køre. Kendt skyldig). Se derimod JD 1951 37 (at føreren
satte strøm til selvstarteren, bevirkede ikke, at der kunne straffes for
forsøg, da føreren var klar over, at motoren ikke kunne startes og da han
kun ville overbevise en passager om rigtigheden heraf). - U 1951 831U 1951
831 (intet kendskab til at føre bil, ved hjælp af selvstarteren ført bilen
15-20 m op ad en bakke, domfældelse), U 1964 440U 1964 440 (passager havde
under kørselen trådt på chaufførens fod, der hvilede på speederen, hvorved
farten forøgedes, ligeledes domfældt). Derimod frifindelse i U 1963 879U
1963 879 og U 1964 559U 1964 559 (passager grebet i rattet). U 1967 727U
1967 727 (A betjente rat og kobling, B gear, bremse og rat. Begge anset som
førere). U 1968 334U 1968 334 (efter at føreren havde forladt vognen, satte
en passager sig til rattet og »legede« med instrumenterne med den følge, at
vognen rullede 5-6 m baglæns. Frifindelse). U 1974 612U 1974 612 (adfærd
udvist af en person, der var på vej hen til en bil og skulle til åbne døren,
men trak armen til sig, da han fik øje på en politibetjent, ikke omfattet af
færdselsloven 1955 § 16, uanset at det var bevist, at han havde haft til
hensigt at køre). Dommen kritiseres af Greve i Fm 1974 161-163, hvis den må
antages at have afvist at straffe for fjernere forsøgshandlinger. Rørdam
fremhæver i Fm 1975 7-10, at anklagemyndigheden i U 1974 612U 1974 612 havde
begrænset tiltalen til at angå overtrædelse af § 16 uden jævnføring med
strfl § 21, og at i øvrigt praktiske grunde taler for ikke at rejse tiltale
med denne kombination. U 1974 967U 1974 967 (en spirituspåvirket bilist blev
anholdt af politiet, der havde set ham sætte sig bag rattet, og som fandt
hans nøgler siddende i tændingslåsen. Uanset at motoren ikke var startet,
blev bilisten anset skyldig i overtrædelse af færdselsloven, herunder to
gange for overtrædelse af færdselslov 1955 § 16, stk 1. Hæfte i 30 dage.
Førerret frakendt for 10 år). U 1974 969U 1974 969 (tilsvarende afgørelse. U
1975 472U 1975 472 (passager, der trak i håndbremsen, anset som fører)). U
1975 868U 1975 868 (spirituspåvirket mand, som havde sat sig ind på
førersædet i sin bil med det formål at køre fra stedet, og som med hænderne
havde foretaget optøning af en del af forruden, fandtes at have foretaget en
efter færdselsloven 1955 § 16, stk 1, strafbar forsøgshandling). U 1979 659U
1979 659 (den 18-årige, spirituspåvirkede T, der var passager i en
personbil, som førtes af en ligeledes spirituspåvirket kammerat K, trak
under kørslen i håndbremsen for at standse bilen, som han angiveligt troede
var ved at påkøre et eller andet, hvilket havde til følge, at K mistede
herredømmet over bilen. T fandtes at have grebet så væsentligt ind i
føringen af vognen, at hans optræden ganske måtte sidestille med føring
eller forsøg på føring af denne, og T idømtes herefter for overtrædelse af
færdselsloven § 53, stk 1, og § 3, stk 1, en bøde og frakendtes førerretten
for 1 år). U 1980 830U 1980 830 (den spirituspåvirkede T havde ført bil på
et indkørselsområde, der ikke var omfattet af færdselsloven. Da han
imidlertid antoges at ville have fortsat sin kørsel ud på en vej, der
benyttedes til almindelig færdsel, blev han dømt for spirituskørsel m m). U
1985 681U 1985 681 (passager standset bil ved at dreje tændingsnøglen.
Alkoholpromille på mindst 2. Straffet med bøde og frakendt førerretten i 2
år). U 1986 76U 1986 76 (skubbet en bil 30-40 m ad en gade, mens han med den
ene hånd på rattet styrede bilen. 2,33 o/oo. Hæfte 14 dage betinget.
Førerretsfrakendelse 6 måneder). Fm 1994 98 (ikke i besiddelse af bilens
nøgler, men betjent rat og håndbremse og skubbede på en utrafikeret
parkeringsplads bilen 6 m; betinget hæfte og tillægsbøde). U 1995 328U 1995
328 (tiltalte, der med nøglen i lommen og med 1,77 promille havde skubbet en
bil med slukket motor højst 3 m, ikke anset for at have ført bilen). U 2000
950U 2000 950 (tiltalte var skyldig i forsøg på spirituskørsel ved at have
haft sit nøgleknippe oppe ved bilens tændingslås, uden at bilnøglen var i
nøgleknippet; idømt hæfte i 14 dage, der blev gjort betinget, da forsøget
var utjenligt på en sådan måde, at fareforvoldelse var udelukket;
frakendelsen af kørekortet ligeledes gjort betinget). U 2001 918U 2001 918 V
(kørerlærer, der havde ladet elev med alkoholpromille på 1,79 føre bilen,
blev frifundet, da han efter de foreliggende omstændigheder ikke burde havde
indset, at eleven var spirituspåvirket.<<

/Peter
--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus MC

Dato : 29-04-02 21:45

> jacob nielsen <jacobnielsen@altavista.com> skrev:
>
> [klip]

Pyha, det er for sent.....Jeg prøver i morgen

/Claus

Fra : Claus MC

Dato : 29-04-02 21:44

"jacob nielsen" <jacobnielsen@altavista.com> skrev i en meddelelse
> strl §21: Handlinger, som sigter til at fremme eller bevirke udførelsen af
> en forbrydelse, straffes, når denne ikke fuldbyrdes som forsøg.

....ja, i straffeloven.

/Claus

Fra : jacob nielsen

Dato : 29-04-02 22:09

> ...ja, i straffeloven.

.... hvis almindelige del også gælder for særlovgivning, som fx. overtrædelse
af straffebestemmelser i færdselsloven. Nu er forsøg særskilt kriminaliseret
i §53 - opdagede jeg efter at have postet om §21- hvorfor diskussionnen ikke
er særlig relevant i dette tilfælde.

Mvh.
Jacob

Fra : Claus MC

Dato : 29-04-02 22:08

> [...]
kriminaliseret
> i §53 - opdagede jeg efter at have postet om §21- hvorfor diskussionnen

OK

/Claus

Fra : Claus MC

Dato : 29-04-02 22:08

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 29-04-02 15:23

Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo) writes:

> Er der hold i den historie eller er det bare et løst rygte?

Tilbage i folkeskolen overværede jeg sammen med resten af klassen en
retsag der gik på netop dette. Manden blev dømt.

Politiets påstand var selvfølgelig at han var kørt beruset til
parkeringspladsen, mens mandens påstand var at han først havde drukket
sig beruset på parkeringspladsen. Politiet havde ikke fundet nogen
tomme flasker, men de havde også først ledt et nogle uger efter.

Så selvom man ikke kan blive dømt _for_ at sætte sig til at sove bag
rettet på parkeringspladsen, er det korrekt hvad han skriver. Det er
sandsynligt at man bliver dømt _hvis_ man gør det, og biver taget.

De fleste af os elever havde gættet på frifindelse, fordi mandens
historie jo godt _kunne_ passe.

Fra : arthurdent44@hotmail~

Dato : 01-05-02 17:44

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
> Jeps - du kan også blive taget for spiritskørsel, hvis du sætter dig
> til at sove bag rattet på parkeringspladsen

Nej det kan du ikke!

Har selv haft diskussionen med et par venner for nogen tid siden, og i
forlængelse af det spurgte jeg svigerfar, der er ansat i politiet.

Hans svar var entydigt, at det kan du ikke. Så længe du ikke har sat nøglen
i tændingslåsen, eller på anden måde vist tydeligt fortsæt om at begynde at
køre, kan du sidde hvor det passer dig i bilen uanset hvor meget du har
drukket.

/Lars

Fra : Daniel Birch

Dato : 29-04-02 22:10

"Christian Dyrhaug" <dyresjov@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> politiet beslaglagde min knallert! Knallerten var let tunet, og her
> kommer mit spørgsmål; må politiet godt beslaglægge min knallert når jeg

Det er overordentligt svært at beslaglægge en knallert i fart.

- Daniel

Fra : jacob nielsen

Dato : 29-04-02 22:15

"Daniel Birch" <danielbirch@hotmail.com> wrote in message

[klip]

> Det er overordentligt svært at beslaglægge en knallert i fart.

LOL

mvh.
Jacob

Fra : Jan

Dato : 02-05-02 20:39

Jeg begynder at forstå hvorfor nogen uddannelser tager lang tid !!

:)

/Jan