Tele2 og service...
Fra : Pelle Gøeg

Dato : 28-04-02 17:47

Indtil for 1 månede siden har jeg ikke haft det mindste problem med Tele2 og
har været meget glad for deres almene service...

Men for et måned siden meldte jeg flytning til tele2 igennem deres
webservice, efter at jeg for 1½ månede siden snakkede med en supporter som
sagde at det var den nemmeste måde. Der lover de at det vil tage 14 dage og
de dage går så. Men telefonen var ikke flyttet. Så ringer jeg til Tele2 og
spørger hvad der sker, men de har ikke modtaget noget som heltst om at vi
skulle flytte vores telefon, jeg spørger hvorfor de så har sådan en service
på nettet, supporteren svarer: Det ved jeg godt nok ikke.
Han notere så at vi skal have flyttet vores telefon pr. 29 april, (14 dage
efter samtalen, som lovet), Så ringede jeg til tele2 igår og spurgte om det
var gået i orden, for jeg havde igen ikke hørt noget yderligere fra dem. Jeg
for så af vide at den var FØRST sat til at være flyttet d. 6 maj... Det var
jo ikke lige det der var aftalen, men supporteren kan ikke gøre noget ved
det.

Problemet er at fra d. 1 maj tilhører den gamle adresse ikke mig, men nogle
andre og så er det jo ikke vanvittig smart at folk ringer til dem... De ny
indflyttede skulle det jo heller ikke være muligt for at få flyttet deres
nummer til den adresse nu...

Nu er det så jeg undre mig over om der er andre som har fået samme elendige
service hos dem. Har jeg ikke nogle rettigheder i sådan en sammenhæng?

Da jeg ikke kan bruge min fastnet telefon længere har jeg jo også været
nødsagdigt til at bruge min mobil telefon til normale opkald, hvilket har
givet en pæn STOR mobil regning da fastnet telefonen ligesom er en
nødvendighed.

Hvorfor tager det så lang tid at flytte en telefon?
Hvis man afmeldte sin telefon hos tdc om morgenen så ville den være lukket
om eftermiddagen, hvis det kan gøres så hurtigt hvorfor tager det så 14 dage
for at lukke en telefon og oprette en ny?

hilsen
Pelle Gøeg

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-04-02 17:59

"Pelle Gøeg" <pg@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> Har jeg ikke nogle rettigheder i sådan en sammenhæng?

Afhænger af din aftale.

> Hvorfor tager det så lang tid at flytte en telefon?

sandsynligvis fordi Tele2 har et vist varsel i forhold til TDC
Men igen; Tele2 kan uden tvivl få kortere varsel hvis de vil betale for
det.

> [...]
14 dage
> for at lukke en telefon og oprette en ny?

Fordi Tele2 ikke selv har produktionsapparatet og fordi deres aftale med
dem der har siger 14 dage.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 28-04-02 20:32

> Afhænger af din aftale.

De har jo oplyst 3 gange at det ville tage 14 dage;
for 1½ månede siden
for 1måned siden
og for 14dage siden.

og det er 3 forskellige steder det er oplyst, 2 forskellige supporter og
deres webside.

> sandsynligvis fordi Tele2 har et vist varsel i forhold til TDC
> Men igen; Tele2 kan uden tvivl få kortere varsel hvis de vil betale for
> det.

Så burde de jo gøre det når de nu har pisset på en kunde på den måde, men de
sagde at der ikke var noget at gøre

Fra : Hartmann

Dato : 29-04-02 06:57

Hej Pelle

Kort fortalt kan man jo sige at du får det du betaler for.
Du vil have noget der er billigt, og da det faktisk koster det samme for
alle udbydere at telefonere mellem de forskellige udbydere, ja så er der
kun et sted man kan spare og det er på servicen. Ellers må du jo skifte
til et selskab der gider at yde lidt mere mod en passende betaling.
Hilsen

Jan

http://www.kandu.dk/

Fra : M.S.R.

Dato : 29-04-02 08:40

Lige netop derfor skiftede jeg tilbage til TDC. Tele2 er simpelhen ikke værd
at have med at gøre!

Mine regninger fra dem var fyldt med fejl hver gang, så jeg måtte bruge ½
time på at ringe til deres dårlige kunde"service" for at få fejlen rettet.

Min holdning til Tele2 er: de har ikke styr på en skid!

/msr

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 29-04-02 13:43

> Mine regninger fra dem var fyldt med fejl hver gang, så jeg måtte bruge ½
> time på at ringe til deres dårlige kunde"service" for at få fejlen rettet.
>
> Min holdning til Tele2 er: de har ikke styr på en skid!

det er 2år siden jeg skiftede mit abbonement til tele2 og skrottede tdc, for
dengang var teledanmark selv skodet med servicen (og er det stadig omkring
deres support). Efter skiftet og til for 1 månede siden var jeg kanon glad
for at skifte, da der ikke har været noget at bide mærke i hos Tele2..

Mine regninger har der ikke været noget galt med... ja okay der var en gang
hvor jeg havde snakket til en mobil i 1½ timer og på regningen talte den 25
min... men det vil jeg jo ikke lige klage over..

Fra : Hartmann

Dato : 29-04-02 14:04

Ja men til det er der jo ikke så meget at sige.

Jeg er selv p.t hos TDC privat og har aldrig haft problemer med support
eller service fra dem.
Vi bruger dem også på arbejdet hvor jeg har meget kontakt til dem, og
der er mit indtryk blandet. Hvis en fejlmelding går godt fra starten
køre det bare derudaf, MEN hvis den går galt, ja så går det helt galt.
Så er det rart at være en stor kunde med megen kontakt til TDC for så
ved man hvordan man skal bypasse systemet, for ellers vil det vare uger
somme tider at få rep eller service.
Men som sagt du får normalt hvad du betaler for, så derfor dem der tror
at fri konkurence er bare af det gode må efter min mening tro om igen.
Det giver dig nogle valgmuligheder helt rigtigt, men det giver også
megen hovedbrud. Så held og lykke med at få flyttet din tlf.

Jan

http://www.kandu.dk/