Billigt dig.kamera til ferien
Fra : Wheeler

Dato : 28-04-02 21:47

Jeg ser, FAKTA sælger digitalcamera med 1.3 MegaPixels
til ca. 900,-.

Gad vide hvad det er for en sag.
USB, 2x digital zoom, lcd display og bærestrop..)
Men billigt er det sku' !

Fra : Carl Munk

Dato : 28-04-02 22:12

"Wheeler" <jdb@get2net.dk> wrote in message

> Jeg ser, FAKTA sælger digitalcamera med 1.3 MegaPixels
> til ca. 900,-.
>
> Gad vide hvad det er for en sag.
> USB, 2x digital zoom, lcd display og bærestrop..)
> Men billigt er det sku' !

Køb ALDRIG under 2.3 pixels det vil du fortryde !!!
Vælg eks. Canon Ixus lommeformat og tager fantastiske billeder

Jeg kan også sige: DU FÅR HVAD DU BETALER FOR

Fra : Nospam

Dato : 28-04-02 22:25

Eller et HP 318, 2 megapixel for 2000 kr
Søg på www.edbpriser.dk

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 28-04-02 23:27

On Sun, 28 Apr 2002 21:11:39 +0000 (UTC), "Carl Munk" <carl@munk.dk>
wrote:

>Køb ALDRIG under 2.3 pixels det vil du fortryde !!!
>Vælg eks. Canon Ixus lommeformat og tager fantastiske billeder
.... og koster 3-4 gange så meget. Et fantastisk godt råd, der svarer
til at sige - køb aldrig under 3,3 mp, det vil du fortryde.

Fra : Michael

Dato : 30-04-02 09:54

Sikken noget sludder med 2,3 Megepixel som minimum.

Vi har taget tusindvis af billeder med Olympus 830 med 1,3 Megapixel endda
på laveste opløsning.

Mange af billederne vil kunne ses på disse sider endda i stærkt formindsket
udgave

Hilsen fra
www.michulla.dk

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-04-02 10:49

"Michael" <michulla@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på laveste opløsning.
>
> Mange af billederne vil kunne ses på disse sider endda i stærkt

Det er heller ikke ved formindskning de "manglende" pixels bliver et
problem, men alene ved store størrelser og specielt print på fotopapir.

Men jeg vil alligevel give dig ret i at 1,3 Megapixels er langt nok til de
fleste "amatørers" brug. Jeg bruger selv et Olympus carmedia C1, som kan fås
fra omkring kr. 1.600, og det tager nogle fremragende billeder helt op i
1280x960. Det skulle være rigeligt til de flestes behov hvis billederne skal
ses på en skærm. Jeg tager faktisk de fleste billeder i mellemste opløsning
(1024x768) hvilket giver flere billeder på kortet, og jeg er absolut kun
tilfreds med resultaterne (når man ser bort for den menneskelige faktor der
kan forplumre ethvert godt billede
Der hvor man skal se sig for er mht. linsen, der på de billigste kameraer er
det svage punkt, som nok så mange megapixels ikke kan kompensere for.

Den billigste pris lige nu kan ses på
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324677897

vh
Alex Linaa

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 29-04-02 00:26

On Sun, 28 Apr 2002 22:46:51 +0200, "Wheeler" <jdb@get2net.dk> wrote:

>Jeg ser, FAKTA sælger digitalcamera med 1.3 MegaPixels
>til ca. 900,-.

1,3 MP er tiltrækkeligt at vise fine billeder på PC/TV-skærm. Skal du
printe dem ud i f.eks. 10x15 cm bør du dog gå op i 2,1 megapixels.
Det lyder billigt, men det ser nu også meget billigt ud (og er umuligt
at finde omtalt på nettet, hvilket ikke tegner så godt).

>USB, 2x digital zoom, lcd display og bærestrop..)
USB er fint, digital zoom er ubrugeligt (jo tætter du får motivet, jo
mere uskarpt bliver det - kun optisk zoom har reel værdi, LCD-display
står der intet om i annoncen (!), en bærestrop er jo altid rar.

>Men billigt er det sku' !

Måske for billigt. Og da du næppe kan få lov at se billeder taget med
det, er du lidt på bar bund inden købet.
Som med almindelige småbillede-kameraer er optikken stærkt afgørende
for kvaliteten. Aldi sælger f.eks. på onsdag et 4,1 MP kamera til kun
3.300 kr., som virker uh'ørt billigt. Men anmeldelser af kameraet
viser, at det er dårligere end mange kamera med halvt mange pixel

Lars

Fra : Daniel Birch

Dato : 29-04-02 05:42

> [...]
> til ca. 900,-.
>
> Gad vide hvad det er for en sag.
> USB, 2x digital zoom, lcd display og bærestrop..)

Alternativt: Køb et HP digitalkamera og få pengene retur om en måned. Læs
mere på www.hp.com.dk/prøvedigital
Jeg så tilbudet omtalt i en reklameavis forleden.

- Daniel

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 29-04-02 15:47

On Mon, 29 Apr 2002 06:41:30 +0200, "Daniel Birch"
<danielbirch@hotmail.com> wrote:

>Alternativt: Køb et HP digitalkamera og få pengene retur om en måned. Læs
>mere på www.hp.com.dk/prøvedigital
>Jeg så tilbudet omtalt i en reklameavis forleden.

Fedt! Lidt ligesom da min nærige fætter startede med at bruge
kontaktlinser - gennem to år tog han imod en gratis prøvemåned med nye
linser fra en lang række af optikere.

Linket til HP virker ikke - det her gør:
http://www.trydigital.hp-expo.com/dk/dan/PromotionHome.asp?SessionID=464958111

Lars

Fra : John K

Dato : 29-04-02 16:11

> Fedt! Lidt ligesom da min nærige fætter startede med at bruge
> kontaktlinser - gennem to år tog han imod en gratis prøvemåned med nye
> linser fra en lang række af optikere.

ROTFL