/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBR 1000F kontra Blackbird - Langtursegens~
Fra : Lars Nielsen


Dato : 28-04-02 21:59

For et par måneder siden, fik vi hentet vores "nye" cykler ude ved frankie's
i randers.
Jeg, en CBR1000F, og en kammerat en Blackbird.

Her for en uge siden blev vi enige om og bytte rundt på en ganske lang tur,
for lige og prøve...
Før det, var jeg overbevist om at jeg skulle ha en Blackbird, men nu er jeg
absolut ikke sikker længere!

Til længere ture synes jeg at 1000F'eren er væsentligt mere behagelig, og
giver bedre læ! - "Desværre" kan den jo så ikke køre helt så hurtigt.
Blackbirden virkede faktisk for mig ( 175 høj ) næsten anstrengende og køre
på, alt for meget vægt på arme, og for lidt dække af vindskærmen.
Til gengæld virkede motorkarakteristikken _meget_ mere sportslig og voldsom.
Den kørte maskine er en 99', er der nogen erfaringer med om 00, 01, eller
02, er bedre som touringcykler, eller skal jeg vælge og gemme min "gamle"
1000F'er laaaang tid endnu?

For mig virkede forskellen næsten som og skifte fra en lille hidsig
sportsvogn ( Blackbird'en ) til en stor blød dejlig Mercedes slæde (
1000f'eren )

Nogen som har haft begge cykler, og som kan hjælpe med oplysning???

- Indtil videre vil jeg da næsten sige at jeg er skuffet over
Blackbird'en... *SS - Men der er jo osse meget personlig smag blandet ind...

RadioMan



--
"Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry. I'm just
a Dumb Blonde Danish Boy"



 
 
bwl (29-04-2002)
Kommentar
Fra : bwl


Dato : 29-04-02 05:15

Ak hvem der dog bare havde sådan et dillemma.

DEt må dog abselut være smag og behag, for den enkelte, hvad han/hun synes
bedst om. Men Blackbird kom jo som afløser for 1000F, så jeg har dog svært
ved at se at den skulle være ringere stillet end blackbird.
Min Onkel havde en 1000F før han skiftede den til en Blackbird, og han mener
at det kun er bleveet bedre så......han skiftede fra 1000F 98 til en
Blackbird 99...

Brian W.

Lars Nielsen wrote:
> For et par måneder siden, fik vi hentet vores "nye" cykler ude ved
> frankie's i randers.
> Jeg, en CBR1000F, og en kammerat en Blackbird.
>
> Her for en uge siden blev vi enige om og bytte rundt på en ganske
> lang tur, for lige og prøve...
> Før det, var jeg overbevist om at jeg skulle ha en Blackbird, men nu
> er jeg absolut ikke sikker længere!
>
> Til længere ture synes jeg at 1000F'eren er væsentligt mere
> behagelig, og giver bedre læ! - "Desværre" kan den jo så ikke køre
> helt så hurtigt. Blackbirden virkede faktisk for mig ( 175 høj )
> næsten anstrengende og køre på, alt for meget vægt på arme, og for
> lidt dække af vindskærmen. Til gengæld virkede motorkarakteristikken
> _meget_ mere sportslig og voldsom. Den kørte maskine er en 99', er
> der nogen erfaringer med om 00, 01, eller 02, er bedre som
> touringcykler, eller skal jeg vælge og gemme min "gamle" 1000F'er
> laaaang tid endnu?
>
> For mig virkede forskellen næsten som og skifte fra en lille hidsig
> sportsvogn ( Blackbird'en ) til en stor blød dejlig Mercedes slæde (
> 1000f'eren )
>
> Nogen som har haft begge cykler, og som kan hjælpe med oplysning???
>
> - Indtil videre vil jeg da næsten sige at jeg er skuffet over
> Blackbird'en... *SS - Men der er jo osse meget personlig smag blandet
> ind...
>
> RadioMan



Henrik Nielsen - Rap~ (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 29-04-02 08:14

Jeg har en BB og har haft en CBR1000

For mig er BB klart den bedste. Men hænger nok sammen med at jeg er 193 cm.
Kørestillingen på BB er mere foroverbøjet. Så jeg kan sagtens forestille mig
at du med dine 175 cm, har meget vægt på hænderne.

Og så er det vel også et spørgsmål om smag og behag

CBR1000 er bestemt også en fed MC, som jeg stadig vil anbefale. Begge MC'er
rigtig gode når turen går syd på

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Ukendt (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-04-02 08:23

> For mig virkede forskellen næsten som og skifte fra en lille hidsig
> sportsvogn ( Blackbird'en ) til en stor blød dejlig Mercedes slæde (
> 1000f'eren )

Nu er blackbirden så vidt jeg husker jo heller ikke bare en op-boret
CBR1000, men en ny maskine hvor motoren nærmere kommer fra CBR900 som jo
netop er en sportsmaskine med stort s

Komfortmæssigt (og dermed udseende) burde de ligge tæt, men måske er
kørestillingen på blackbirden sænket lidt ? Anyway, så har jeg set ret
store læskærme til Blackbirden, så det må være muligt at finde læ. Hørte
desuden nogle på bakken sige, at den nye bb havde fået bedre læ kva større
kåbe(glas?), så det er da sandsynligvis noget Honda arbedjder på.

Tænk også på, at da CBR1K blev lanceret var det en super sportsmaskine. i 96
var det en "komforttourer". Det samme er vel ved at gentage sig med
bb'en.......

mvh Albert, der bliver så dejlig glad når han læser, at der ingen grund er
til at opgradere hans CBR1K



Henrik Nielsen - Rap~ (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 29-04-02 10:44

Jeg er enig i at kåben på CBR1000 høre til blandt de rigtig gode. Men BB er
da mindst lige så god. Jeg kørte hjem fra Fyn (til Århus) i går uden
regndragt og blev kun våd på skuldre og tåspidser Det siger vel lidt om
kåben.

Pas på med forhøjet kåbeglas. Det havde jeg på min CBR1000. Det gav utrolig
meget støj og turbulens. Det vil jeg ikke spilde penge på igen

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Peter J (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 29-04-02 18:49


Albert <mailATalbertsmcDOTnet (Udskfit AT og DOT)> skrev i en
news:3cccf52b$0$10882$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

SNIP

> mvh Albert, der bliver så dejlig glad når han læser, at der ingen grund er
> til at opgradere hans CBR1K
>
>
Enig !!

Peter
CBR 1k



Armand (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-05-02 00:59


Lars Nielsen <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:aahnp7$1sp2$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg, en CBR1000F, og en kammerat en Blackbird.
> Her for en uge siden blev vi enige om og bytte rundt på en ganske lang
tur,
> for lige og prøve...
> Før det, var jeg overbevist om at jeg skulle ha en Blackbird, men nu
er jeg
> absolut ikke sikker længere!
> Til længere ture synes jeg at 1000F'eren er væsentligt mere behagelig,
og
> giver bedre læ! -
> For mig virkede forskellen næsten som og skifte fra en lille hidsig
> sportsvogn ( Blackbird'en ) til en stor blød dejlig Mercedes slæde (
> 1000f'eren )

Hvilken model kommer du fra?

Jeg er lige ved at tro at du på samme måde skal være forsigtig med at
prøve en CBR 600 F4, da 1000'eren derefter vil kunne føles som en
rutebil i modsætning til F4'eren's "coupé"

--
Armand.
(der efter at have været oppe på superbike-niveauet, har gjort op med
sig selv at focus bliver sat på egenvægt og letkørthed ved næste handel)






Ukendt (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-05-02 06:08

> > giver bedre læ! -
> > For mig virkede forskellen næsten som og skifte fra en lille hidsig
> > sportsvogn ( Blackbird'en ) til en stor blød dejlig Mercedes slæde (
> > 1000f'eren )
>
> Hvilken model kommer du fra?
>
> Jeg er lige ved at tro at du på samme måde skal være forsigtig med at
> prøve en CBR 600 F4, da 1000'eren derefter vil kunne føles som en
> rutebil i modsætning til F4'eren's "coupé"


Som ejer af en CBR1K har jeg også prøvet en CBR6F4. Jeg var IKKE imporneret
_-/
Jo, den var nem at kaste rundt. Jo, motoren var som en symaskine. Men for
fanden da hvor var motoren vag i forhold til hvad jeg er vant til.
Det kan godt være at den har lige så mange hk stort set, men der skal da
arbejdes lidt for at få den fri. En anden ting er kørestilling. Man
sidder altså bedre på en stor kæmpe og lang maskine som CBR1K'eren..... Og
så er der jo lillemor. CBR1K har et ret stort passagersæde, og når hun
først har prøvet en sådant er eneste mulige opgradering en goldwing (

mvh Albert - der tænder mere på stor kubik.....



Peter J (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 01-05-02 18:32


Albert <mailATalbertsmcDOTnet (Udskfit AT og DOT)> skrev i en
news:3ccf785c$0$3791$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > giver bedre læ! -
> > > For mig virkede forskellen næsten som og skifte fra en lille hidsig
> > > sportsvogn ( Blackbird'en ) til en stor blød dejlig Mercedes slæde (
> > > 1000f'eren )
> >
> > Hvilken model kommer du fra?
> >
> > Jeg er lige ved at tro at du på samme måde skal være forsigtig med at
> > prøve en CBR 600 F4, da 1000'eren derefter vil kunne føles som en
> > rutebil i modsætning til F4'eren's "coupé"
>
>
> Som ejer af en CBR1K har jeg også prøvet en CBR6F4. Jeg var IKKE
imporneret
> _-/
> Jo, den var nem at kaste rundt. Jo, motoren var som en symaskine. Men for
> fanden da hvor var motoren vag i forhold til hvad jeg er vant til.
> Det kan godt være at den har lige så mange hk stort set, men der skal da
> arbejdes lidt for at få den fri. En anden ting er kørestilling. Man
> sidder altså bedre på en stor kæmpe og lang maskine som CBR1K'eren.....
Og
> så er der jo lillemor. CBR1K har et ret stort passagersæde, og når hun
> først har prøvet en sådant er eneste mulige opgradering en goldwing (
>
> mvh Albert - der tænder mere på stor kubik.....
>
>
Enig !!

Peter
CBR 1K



Henrik Nielsen - Rap~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 02-05-02 13:56

Jeg er enig i at ccm er lig moment, som igen er lig "sjov". Og det rykker.
Men når turen går til Harzen og/eller alperne o.l. steder, så skal der
arbejdes hårdt for at hænge på en 600ccm på de små bjergveje.

Så hvad der er sjovt er nok et definitionsspørgsmål.

--
Mvh.
Henrik (som har prøvet den nye CBR600 Sport, men synes bedre om trækket på
min BB)
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408663
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste