Genopdaget off-road
Fra : Claus Rittig

Dato : 28-04-02 20:51

Hæj!

St.Bededag var der jo mc-optog i Aalborg, og jeg deltog på min 20 år gamle
125cc off-roader med en blå ballon bundet i bagenden. Det var altsammen
meget hyggeligt, men inden optoget (som vi startede med en frokostbøf på
Jensens med udsigt til motorcykler) var vi lige ude at off-roade lidt.
Ikke noget med race eller noget, bare en lille hyggetur. Vi startede i noget
skov med en masse bakker, for sæven hvor var det sjovt! Vi tonsede rundt på
stejle skrænter, zig-zag mellem træer, høvlede rundt på stier. Nørhj, hvor
havde jeg glemt hvor sjovt det er!
Derefter ud i slamdepotet, hvor vi også råhyggede (og gravede Ib's cykel op
igen. De mener det når de skriver på skiltene der er bundløst.)

En motorcykel til (langt under) 10.000,- og da dagen var omme, et smil til
langt over 20.000,- det er sguda fuld valuta for investeringen!

Nå, det var i fredags, idag kørte vi klubmesterskab. KM er indrettet så alle
off-road livets aspekter tilgodeses, for vi skal være gode til det hele. Det
er vi nu ikke, men vi øver os! Idag bød på 3 prøver, 2 svære og en let. Den
lette var nu ikke ret let, til gengæld var den ene af de svære (min) nærmest
umulig. Okay, det havde måske ikke den store sportslige værdi, men sikke en
underholdningsværdi! Jeg ville SÅ gerne have haft Henriks salto med halv
skrue på video! Fuuuuld gas op ad en skrænt (noget har vi da fået lært ham),
flot airtime, og så lande med forhjulet ned i et hul. Han så noget forbavset
ud da han landede på ryggen foran motorcyklen, og vi havde nær givet ham
bonuspoint for stilen.

Men men men... Vi var 5. F_E_M!

Aalborg off-road mc klub søger medlemmer! Vi skal nok hjælpe dig med at få
skiftet din GZXR21000 Hayabrusa ud med en ordentlig rendegraver, men KOM NU
UD OG LEG MED OS! Det er sjovt, det lover jeg!

Rittig
--
Football, tennis and golf, requires only one ball,
racing requires two.

Fra : Lars Henrik

Dato : 29-04-02 16:50

Claus Rittig wrote:

> [...]
> skiftet din GZXR21000 Hayabrusa ud med en ordentlig rendegraver, men KOM NU
> UD OG LEG MED OS! Det er sjovt, det lover jeg!

skal man have nr.plader på for at køre KM ?
Lars H team-sneglefart.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-04-02 18:24

"Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse

> skal man have nr.plader på for at køre KM ?
> Lars H team-sneglefart.dk

Jep, det er regel nr. 1 (og vistnok en af de eneste regler vi alle er enige
om).
Vi er jo en off-road klub, vi definerer ganske vist "off-road" meget bredt,
men motocross og enduro løb er der jo nok af, derfor henvender vores
off-road klubmesterskab sig til "almindelige" off-rødder, både dem som ikke
lige er verdensmestre, men som bare vil prøve lidt, og så de lidt mere
garvede.

Vi prøver tit om de erfarne kan øse lidt ud af deres viden til de mindre
erfarne, men i søndags var det ved at gå galt, de "uerfarne" var tæt på at
slå os "erfarne". Det var jo ikke så godt, men så justerede vi lidt på
reglerne, og så slap de "gamle" med nød og næppe for et ydmygende nederlag.

Men hvadsomhelst med nr.plade er velkomment, selv kørte jeg på en 20 år
gammel 125'er.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 01-05-02 15:37

> Men men men... Vi var 5. F_E_M!

Jammen jeg ville jo så gerne have været med, men da både Jan og min læge
ligger talrige forhindringer ud, må det nok vente et par uger endnu.

Men så skal vi til gængæld også have en hardcore offroad tur i det nordjyske
(sæby og omegn) jeg tror nok Søren og per fastlagde datoen til d. 25 maj,
med afgang fra mit bosted, og mon så ikke det bliver til en omgang gril og
udflytter øl bagefter.

> [...]
NU
> UD OG LEG MED OS! Det er sjovt, det lover jeg!

Man behøves da ikke og bytte noget som helst ud. Det er meget bedre at købe
en ekstra cykel, så gadejernet kan holde lidt pause en gang imellem. Og så
er det ca. 10 gange så sjovt, 20 gange andrealin suset og ikke så lidt mere
sikkert at trille en offroad tur, som at gøre de små sogneveje usikre på en
gadecykel. Man tror det er løgn når nogen fortæller hvor farligt det kan
føles at køre 40 kmt, men tro mig, det er bare et spørgsmål om skrænter der
er stejle nok eller rigeligt med trær på ruten.

Mads Lund, karantæne ramt mc'ist ;-(

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-05-02 20:42

"Mads Lund" <Mads@xtremebikes.dk> skrev i en meddelelse

> Jammen jeg ville jo så gerne have været med, men da både Jan og min læge
> ligger talrige forhindringer ud, må det nok vente et par uger endnu.

Undskyldninger, undskyldninger...

> [...]
> med afgang fra mit bosted, og mon så ikke det bliver til en omgang gril og

WOW, det lyder godt - jeg er med!

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 01-05-02 22:31

"Mads Lund" <Mads@xtremebikes.dk> skrev i en meddelelse
> Jammen jeg ville jo så gerne have været med, men da både Jan og min læge
> ligger talrige forhindringer ud, må det nok vente et par uger endnu.

Jeg var netop hos Jan i aften , og vi har klistret din WR ind i det FEDESTE
Carbon-look.klister .... så nu er den meget meget snart klar til at splitte
ad...

Søren

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 02-05-02 11:33

"Mads Lund" <Mads@xtremebikes.dk> wrote in message news:<u4Tz8.1148$hj7.2575@news.get2net.dk>...
> [...]
> med afgang fra mit bosted, og mon så ikke det bliver til en omgang gril og

ER noteret i kalenderen!

Poul Bundgaard

Fra : Morten Dahl -

Dato : 06-05-02 13:45

> [...]
> med afgang fra mit bosted, og mon så ikke det bliver til en omgang gril og

Hmm, hvem vil være så letsindig at låne mig noget med knopdæk til denne
begivenhed?? eller kan man få knopdæk i henholdsvis 120/70-17 og 180/55-17
?? det ku nok være kønt..

-
Morten Dahl

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-05-02 14:31

"Morten Dahl -" <news@FJERNmekasign.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> begivenhed?? eller kan man få knopdæk i henholdsvis 120/70-17 og 180/55-17

Jaeh, du kunne jo købe min DT125R... den står også i aalborg!

MVH Mads Stetter (Hva er reklame?)
DT125R (for sale)