Ny potte til XJ600S Div '98
Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-04-02 19:04

For et par år siden havde jeg et mindre møde med Lyngbyvej der bl.a.
resulterede i en meget grim ridse langs højre lydpotte.
Ridserne strækker sig over en ~30cm og er dybe nok til de ikke kan
poleres
væk på nogen måde.

Nu har jeg efterhånden bestemt mig for at den skal skiftes ud, men
det er da lidt vildt så dyrt sådan noget stads er.
Så vidt jeg kan se koster et nyt sæt £370 hos www.mandp.co.uk
Altså noget i stil med 4500kr plus fragt.
Der er vel trods alt bare tale om et par metalrør med nogle lyddæmpere
i.

Jeg kan ikke se noget info om dette sæt men det har partno.: JAM1893002B
Et nummer jeg intet steds kan se på mine nuværende potter.

Er der nogen der kan bekræfte at de potter jeg har fundet er tilsvarende
de originale?
Eller evt. kan henvise til alternative potter.
De eneste andre jeg har fundet som passer til min XJ'er er noget som
www.louis.de kalder for "BSM CLASS.4-2-1 KPL.ANL." men de ser lidt for
klassiske ud for min smag.

I sin tid forhørte jeg mig hos Lydmuren men de kunne ikke rigtig finde
frem
til andet end originale Yamaha potter eller måske nogle Laser potter.
Jeg er ikke så vild med at sætte "sportsdesignede" potter på min XJ.

Jeg ville gerne have sat direkte links til de to potter jeg har fundet
men det er vist blevet ret moderne med sådan noget dynamisk halløj der
ikke giver brugbare URL'er :-/

/Robert

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 28-04-02 21:22

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til andet end originale Yamaha potter eller måske nogle Laser potter.
> Jeg er ikke så vild med at sætte "sportsdesignede" potter på min XJ.

Laser laver/fører nogle * JAMA Original slip-on mufflers (pair)* til XJ 600
S/N '96-'99

Du kan finde dem her http://www.laser-jama.nl/uk/Main.html de har vare nr:
95.3035 du kan hente en PDF fil der er billede af dem, de ligner de
originale til forveksling.

God jagt

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 28-04-02 21:37

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan finde dem her http://www.laser-jama.nl/uk/Main.html de har vare nr:
> 95.3035 du kan hente en PDF fil der er billede af dem, de ligner de

Glemte lige

http://www.ambi-bike.de/ Masser af 'Auspuffanlagen'

http://www.laser-jama.nl/MotorPDF/953035.pdf håber det virker.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-04-02 23:17

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> 600

[snip]

> Glemte lige
>
> http://www.ambi-bike.de/ Masser af 'Auspuffanlagen'

Her har de Jama'erne (Art. No. 95.3035) til 362EUR!
Mit folkeskolematematik godt hjulpet af en lommeregner får det til så'n
cirkus 2678DKR.
Altså en besparelse på noget der ligner 1821DKR

Det er da også en slags penge.

I morgen vil jeg da lige få kontakt til Masi Motor (ifølge
www.laser-jama.nl er de dansk distributør) og høre hvad de tager for
dem.

Og så skulle der gerne komme fine blanke potter på snart

Tak for hjælpen!!!

/Robert

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-04-02 12:50

Robert Eriksen wrote:

> I morgen vil jeg da lige få kontakt til Masi Motor (ifølge
> www.laser-jama.nl er de dansk distributør) og høre hvad de tager for
> dem.

Masi har dem på 3395;- så de bliver bestilt fra ambi-bike

Det er vel ikke nødvendigt med omdysning når det er samme type potter
der kommer på vel?

/Robert

Fra : Asger Steffensen

Dato : 29-04-02 16:46

> Masi har dem på 3395;- så de bliver bestilt fra ambi-bike
>
> Det er vel ikke nødvendigt med omdysning når det er samme type potter
> der kommer på vel?

"Samme type"... Du kan nok ikke regne med at selvom de ligner på ydersiden,
har de samme indmad. Det kan være, men det er ikke sikkert. Så jeg ville nok
få den dyset hvis det var mig.

Asger
ZX-10

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-04-02 16:53

> Og så skulle der gerne komme fine blanke potter på snart
>
> Tak for hjælpen!!!

Velbekomme.

--
Hilsen