Måske OT: Men min vaskemaskine stinker! Hv~
Fra : Christian Bro

Dato : 28-04-02 22:38

Hej NG
Måske er jeg OT, men så må i lige Futte mig i den rigtige retning.

Min 1 år gamle vaskemaskine stinker - lugter af gammel råddent vand - hvad
kan jeg gøre for at undgå det?

vh

Fra : Carsten Howard

Dato : 28-04-02 22:51

"Christian Bro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Måske er jeg OT, men så må i lige Futte mig i den rigtige retning.
>
> Min 1 år gamle vaskemaskine stinker - lugter af gammel råddent vand - hvad
> kan jeg gøre for at undgå det?

Det lyder som om den ikke kan komme ordenligt af med vandet, og det er det
der rådner.
Lig afløb slangen sådan at vandet kan løbe fra.

Rens filtret!
Og køb noget maskine rens.

Prøv at afkalke den!

Carsten

Fra : kim rasmussen

Dato : 28-04-02 23:42

"Carsten Howard" <¤carsten.howard@ishoejby.dk> wrote in message

> [...]
> der rådner.
> Lig afløb slangen sådan at vandet kan løbe fra.

Maskinen kan også være monteret forkert på
afløbet ,dvs på den forkerte side af vandlåsen
mvh kim Bliktud

Fra : Christian Bro

Dato : 29-04-02 04:01

> Maskinen kan også være monteret forkert på
> afløbet ,dvs på den forkerte side af vandlåsen
> mvh kim Bliktud

Hvordan ved jeg om den er monteret på den forkerte side?

vh

Fra : kim rasmussen

Dato : 29-04-02 08:10

"Christian Bro" <christiansbro@hotmail.com> wrote in message

> Hvordan ved jeg om den er monteret på den forkerte side?
>
> vh
>
> hej Christian
slangen fra maskinen skal monteres før vandlåsenpå vej til afløbet ,altså
lige efter bundventilen til vasken inden vandlåsen.
Hvis ikke den er det har du kloarklugt direkte ind i din maskine.
Afløbet skal så flyttes om på den anden side af vandlåsen

mvh Kim

Fra : Christian Bro

Dato : 29-04-02 04:01

> Det lyder som om den ikke kan komme ordenligt af med vandet, og det er det
> der rådner.
> Lig afløb slangen sådan at vandet kan løbe fra.

Tka....det tror jeg ikke, da ca 1 meter af slangen ligger under gulvniveo og
så går op til studsen på håndvask afløbet, men det skulle åbenbart være
sådan, da der var præ-installere til vaskemaskine.

> Rens filtret!

Er gjort - hver uge.

> Og køb noget maskine rens.

Maskine rens ???

> Prøv at afkalke den!

Den er kun 1 år gammel! Skal den så allerede afkalkes?

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 29-04-02 06:13

On Sun, 28 Apr 2002 23:37:34 +0200, "Christian Bro"
<christiansbro@hotmail.com> wrote:

>Min 1 år gamle vaskemaskine stinker - lugter af gammel råddent vand - hvad
>kan jeg gøre for at undgå det?

Hvis ikke du lader låge og helst også sæbeskuffe stå åbne, når du har
vasket, kan dette godt give en ubehagelig, rådden lugt.

Hjerteligst
Dorte

Fra : Jette Mogensen

Dato : 29-04-02 08:30

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis ikke du lader låge og helst også sæbeskuffe stå åbne, når du har
> vasket, kan dette godt give en ubehagelig, rådden lugt.
>
> Hjerteligst
> Dorte

Hvis man vasker meget miljørigtigt og aldrig bruger temperaturer over 60
grader kan afløbet godt komme til at lugte. Prøv en kogevask.
Har maskinen altid lugtet, eller er det først kommet senere.?

mvh Jette

Fra : Malmolin & Velschow

Dato : 29-04-02 18:39

> [...]
> grader kan afløbet godt komme til at lugte. Prøv en kogevask.
> Har maskinen altid lugtet, eller er det først kommet senere.?

- og derudover er det vist også et kendt problem med alle de nye
"miljørigtige" maskiner, der kun bruger 39 liter vand (eller deromkring) til
en hel vask! Jeg kender flere, der har løst problemet med at indprogrammere
ekstra skyl i processen (fordi skyllevandet vist passerer gennem
sæbebeholderen - for det er vist hér, "hunden" ligger begravet, dvs. stanken
kommer derfra!). Personligt er jeg rigtig glad for vores Miele, der bruger
ca. 100 liter per vask - ingen lugt, ingen sæberester i tøjet osv. Det er
dejligt! Hvis og når vi skal have ny vaskemaskine, vil første projekt
være netop at sikre, at tøj, maskine osv. bliver skyllet rigtigt og grundigt
hver gang (og det KAN man altså ikke med 39 liter vand til 5 kg tøj!).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow (Lynge)
dr-bo@post2.tele.dk

Fra : Bufas

Dato : 29-04-02 20:42

"Christian Bro" skrev i en meddelelse

> Min 1 år gamle vaskemaskine stinker - lugter af gammel råddent vand - hvad
> kan jeg gøre for at undgå det?

Hej !

Måske er det fordi du aldrig vasker kogevask (90*C) ???

Men rens div. sier og lign og så så tag en kogevask på 90*C

Mange hilsner

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 08-05-02 10:14

Hej

I det nye nummer af Tænk+test som kom i går, er der en artikel om dette
emne.
Jeg har scannet den ind, og lægger den i dk.binaer under: vaskemaskine.