Renovation af terazzo
Fra : LaC

Dato : 28-04-02 21:00

Hej.

Jeg har i 10 år haft en gammel bordplade af terazzo stående i mit skur.
Nu vil jeg have den frem, for at bruge den i køkkenet. Inden jeg monterer
den på et stålstel, skal den dog renoveres.
Pladen er fra '50'erne engang, og er oprindeligt blevet brugt i køkkenet til
gasblussene.
Pladen er nu noget medtaget og er lidt ujævn, idet cementen nogle steder
synes at være slidt lidt væk.
Hvordan griber jeg dette an?
Der skal vel slibes og pudses, samt mættes med stenolie, men hvis nogen her
kan hjælpe mig med råd vil jeg være meget taknemmelig.

Lars Christensen
Fanø

Fra : Brian Skaarup

Dato : 29-04-02 06:58
Fra : LaC

Dato : 29-04-02 07:22

Hej

> http://www.dr.dk/leth/raad_sider/raad-lister/huset.shtm#hus77
> http://www.dr.dk/leth/raad_sider/raad-lister/huset.shtm#hus75
> http://www.dr.dk/leth/raad_sider/raad-lister/huset.shtm#hus76

Tusind tak for rådet. Det vil jeg prøve.
Her beskrives også at man skal vokse terazzo. Nedenunder står at det skal
vedligeholdes med sæbespåner. Hvad er det korrekte?

Lars Christensen,
Fanø