Dyrkning i drivhus ?
Fra : leif

Dato : 28-04-02 17:59

Hvornår kan man sætte Tomater og Peber ud i drivhuset?
Hvilken jord-blanding skal der være i bedene i drivhuset?

Leif "Totalt uvidende nybagt drivhus-ejer"

Fra : Peter Andersen

Dato : 28-04-02 20:50

"leif" <boogi@mail.tele.dk> wrote in message
> Hvornår kan man sætte Tomater og Peber ud i drivhuset?
Når der ikke er udsigt til så meget frost at planterne tager skade. Jeg har
haft mine tomater derude i over 14 dage nu...(hmm hvis det ikke er 3 uger).
Men de blev også sået indendørs under lys i januar.

> Hvilken jord-blanding skal der være i bedene i drivhuset?
Tjaa.. aner det ik, men hvis det var mig ville jeg købe nogle af de billige
plantesække og blande i din jord.

Men hvis dit drivhus er af alm. størrelse, kan jeg altså kun anbefale du
købet nogle kapilærkasser og bruger. Det er det eneste rigtige...
http://www.pindstrup.dk/havetips/tipsdrivhus.html

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 30-04-02 19:55

leif <boogi@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ccc2a63$0$73263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvornår kan man sætte Tomater og Peber ud i drivhuset?

Tomater er mere hårdføre end peber, så jeg vil anbefale udplantning efter
følgende skema :

tomat, salat mm.: luft >0 grader og jord > 10 grader (medio april)
agurk, peber, aubergine, melon : luft > 5 grader og jord > 15 grader (medio
maj)

> Hvilken jord-blanding skal der være i bedene i drivhuset?

Det er meget forskelligt hvad drivhusejere foretrækker, så du skal nok selv
gøre dine erfaringer, men jeg foretrækker at gøre følgende i februar :
- en fjerdedel af jorden udskiftes i en halv meters dybde og der fyldes op
med
halmballer. Ovenpå halmballerne lægger jeg et 30 cm lag af møg og oven på
møget et lag kompost. Halmballer, møg og kompost tilføres en masse vand.
Herefter udvikles en del varme som er godt for planterne, der ofte skal have
en god undervarme. Omkring planterødderne har jeg noget neutral spagnum
(ikke nærringsberiget), så de unge planter ikke får svedent rødderne i den
megen nærringsrige kompost/møgblanding.

> Leif "Totalt uvidende nybagt drivhus-ejer"

Held og lykke med dit drivhus, håber du får ligeså megen glæde af dit
drivhus som undertegnede,
--
mvh.
Klaus Eriksen