CDROM drev til powerbook 3400 til låns i 2~
Fra : maciek [5220]

Dato : 28-04-02 21:29

Jeg hjælper min svoger, som læser datalogi, og skal installere linux
på sin powerbook 3400. Desværre har han kun et diskettedrev. Jeg har
prøvet med et eksternt cdrom drev, desværre uden held. Vi har nu
prøvet Yellowdog linux 2.0, 2.2 og mandrake 8.0 og 8.2b
Mandrake kan slet ikke se cdrom drevet, mens yellowdog bliver ved med
at kage i installationen. Det eneste vi skal bruge cdrom drevet til er
en engangs installation af styresystemet. Ikke mere.
Vi er i Odense, men kører gerne et stykke efter det.
/maciek

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-04-02 22:21

"maciek [5220]" wrote:

> Jeg hjælper min svoger, som læser datalogi, og skal installere linux
> på sin powerbook 3400. Desværre har han kun et diskettedrev.

Hvis man tilslutter SCSI'en på en bærbar Mac til SCSI'en på en stationær
Mac, så kommer den bærbare's harddisk op som en extern harddisk på den
stationære Mac's skrivebord, på den måde laver jeg installationer på min
bærbare Mac, som også kun har et floppydrev.

Jeg er ikke sikker på tricket virker med alle bærbare, det er der måske
andre som kan be- eller afkræftige.

Fra : [5220] Maciek

Dato : 17-07-02 11:54

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> bærbare Mac, som også kun har et floppydrev.
>
> Jeg er ikke sikker på tricket virker med alle bærbare, det er der måske

Hvis jeg booter en 8100 med en powerbook tilsluttet (booter 8100 med
linux cd isat efter installation af et lille program), kommer den
bærbare disk så med, så linux kan se den?
Hvilken maskine vil linux "opdage"? vil den installere linux som om det
var til en statinær maskine eller hvordan...?
(lige nu er powerbooken desværre skilt ad - min svoger blev rastløs på
et tidspunkt...)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-02 06:44

macfreak@worldonline.dk (maciek [5220]) writes:

> Jeg hjælper min svoger, som læser datalogi, og skal installere linux

> Vi er i Odense, men kører gerne et stykke efter det.

Har han netkort i sin maskine?

Så sig han skal spørge på instituttet om han må få den på Internettet
længe nok til at kunne installere over nettet. Til det noble formål
at installere Linux, plejer man at være meget hjælpsom Alternativt
kontakt FLUG'erne på www.flug.dk.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [5220] Maciek

Dato : 17-07-02 11:54

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> længe nok til at kunne installere over nettet. Til det noble formål
> at installere Linux, plejer man at være meget hjælpsom Alternativt

Der er netkort/modemkort i computeren, men der kræves noget med 64mb ram
for at køre en netværksinstallation... der er kun 32mb i maskinen.... æv

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-07-02 13:06

macfreak_SLET_@worldonline.dk ([5220] Maciek) writes:

> Der er netkort/modemkort i computeren, men der kræves noget med 64mb ram
> for at køre en netværksinstallation... der er kun 32mb i maskinen.... æv

Så prøv en anden installation, eller en BSD. Jeg vil foreslå dig at
kigge på FreeBSD.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-07-02 23:54

On 17 Jul 2002 14:06:28 +0200,
Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Så prøv en anden installation, eller en BSD. Jeg vil foreslå dig at
> kigge på FreeBSD.

findes desværre ikke til PPC. Debian linux er ret nemt at boote fra flopyy
og installere over nettet.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-07-02 00:05

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> findes desværre ikke til PPC. Debian linux er ret nemt at boote fra flopyy
> og installere over nettet.

NetBSD er magisk.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-07-02 10:33

> findes desværre ikke til PPC. Debian linux er ret nemt at boote fra flopyy
> og installere over nettet.

Jeg missede vist lige subject og troede jeg var i unixgruppen. Her er
der 99% chance for at det er en PC, men her er det jo PPC. Lille
forskel :)

Ville NetBSD være en mulighed? NU kan det jo ikke køre på Christians
maskine.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn