DK default i Cocoaspell
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-04-02 18:50

Jeg har med stor fornøjelse brugt Cocoaspell på min PowerBook, og vil
også bruge det på husets iMac. Problemet er bare at i modsætning til
PowerBook'en vil iMac'en ikke vælge "Dansk (Aspell)" som default sprog,
men vender hele tiden tilbage til "Engelsk (Apple)".

Hvad er det lige man skal gøre for at ændre default sprog?

Martin

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 07-05-02 14:01

In article <1fbd84v.rooh7xhlk25uN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> [...]
> men vender hele tiden tilbage til "Engelsk (Apple)".
>
> Hvad er det lige man skal gøre for at ændre default sprog?

Jeg har selv det samme problem. På CocoAspell-sitet
http://homepage.mac.com/~leuski/cocoaspell/ står der, at man skal have
Developer Tools installeret for at kunne tilføje sprogpakker - hvilket
jeg ikke har.

Kunne det tænkes, at du har DT installeret på din PowerBook, og ikke på
din iMac?

I næste udgave af månedsmagasinet Mediamac skulle der være en gennemgang
af hvordan man installerer CocoAspell. Se evt.
http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=7034 .
Spørgsmålet er så, om det inkluderer et hack, så man kan installere det
uden Developer Tools.

Hvis der er nogen i gruppen, der abonnerer på Mediamac, ville det være
skønt med et par tips!

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-05-02 14:32

In article <nospam-384B6C.15003907052002@news.net.uni-c.dk>, Mikkel
Pagh <nospam@nospam.com> wrote:

[snip...]

> På CocoAspell-sitet http://homepage.mac.com/~leuski/cocoaspell/ står
> der, at man skal have Developer Tools installeret for at kunne
> tilføje sprogpakker - hvilket jeg ikke har.

Dette er kun i tilfælde af, at du vil kompilere sprogpakkerne selv. På
http://homepage.mac.com/~leuski/cocoaspell/dictionaries.html er der en
liste over prekompilerede sprogpakker, der blot skal lægges i
/Application support/Aspell i det Library du har installeret
cocoAspell.

> I næste udgave af månedsmagasinet Mediamac skulle der være en
> gennemgang af hvordan man installerer CocoAspell.

Lyder godt, det kan være det kan afhjælpe mit problem med den danske
stavekontrol i cocoAspell, der bare ikke vil virke.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |