Andet multimedie
bentjuul 3670
gif/transparency (Photoshop)
Fra : Susanne Petersen

Dato : 28-04-02 23:27

Jeg har lavet en gif med transparent baggrund i Photoshop 6, meningen var at
den så skulle kunne bruges på alle farver web sider - men hjælp, se
resultatet: http://hjem.get2net.dk/pandorasbox/gifq.html - hvordan fjerner
jeg de der hvide kanter rundt om den??

SP

Fra : Niels Svendsen

Dato : 28-04-02 23:48

Brug din ønskestav på baggrunden, vælg marker/omvendt så du har valgt dit
motiv, brug rediger/streg, indenfor, prøv med 1 eller 2 pixel indenfor.
Du skal have en for- eller baggrundsfarve der matcher dit motiv.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Madsen

Dato : 28-04-02 23:55

Susanne Petersen skrev:

> Jeg har lavet en gif med transparent baggrund i Photoshop 6,
> meningen var at den så skulle kunne bruges på alle farver web
> [...]

Du har sikkert stillet Gem til Web / Save for Web til at lave en
såkaldt Bund / Matte i hvid. Det vil betyde at der kommer en hvid kant
rundt om din transparente grafik.
Du skal i stedet vælge baggrundsfarven på siden som bund inde i Gem til
Web. Altså: <http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/matte/>

Madsen.

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-04-02 08:05

Susanne Petersen wrote in <3ccc774e$0$97282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Jeg har lavet en gif med transparent baggrund i Photoshop 6, meningen var
> at den så skulle kunne bruges på alle farver web sider - men hjælp, se
> [...]

Lad være med at bruge anti-alias i kanten af dit motiv.
Eller fjern det, mens det stadig er delvist gennemsigtigt.

--
Mvh.

Niels Andersen