freelancekontrakt
Fra : gibson

Dato : 28-04-02 14:25

Jeg er ved at lave en aftale med en person fra sverige der på freelance
basis skal oversætte en del for mig, som forsøge at sælge det i Sverige. Han
er svensker og bosat i sverige. Vil følgende være lovligt?

§8 Competition clause

8.1 In a 1-year period after the collaboration between FREELANCER and
COMPANY has ended, following competitor clause will be valid:

8.2 FREELANCER may not have economic interests in any company, which have
been in any way a competitor to COMPANY at the given time. Neither may
FREELANCER work for such companies.

§9 Client clause

9.1 In a 1-year period after the collaboration between FREELANCER and
COMPANY has ended, following client clause will be valid:

9.2 FREELANCER may not without an in writing agreement from COMPANY be
gainfully employed or have economic interests in any client, which COMPANY
has been collaborating with.

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-02 14:30

gibson <gibson@nospamtiscali.dk> skrev:

> Jeg er ved at lave en aftale med en person fra sverige der på freelance
> basis skal oversætte en del for mig, som forsøge at sælge det i Sverige.
> Han er svensker og bosat i sverige. Vil følgende være lovligt?

Tja... jeg ser ingen problemer, hvis der ikke er tale om et
ansættelsesforhold.

/Peter

Fra : Morgan Jones

Dato : 28-04-02 19:57

Ja da. Men hvem med et minimum af intelligens ville skrive under på det? Det
er jo så bredt at du stort set er låst fast med dem. Læg mærke til at det er
firmaer de har "collaborated" med. Dvs. alt fra at de nogensinde har talt
med hinanden eller solgt en dims til 20,- og opefter... Tsk..

/morgan