Nokia 6510 eller Ericsson T68
Fra : Troels Nielsen

Dato : 28-04-02 13:51

Jeg overvejer at anskaffe mig en af de to ovennævnte modeller. Er det nogen
der har erfarringer med de to - fordele / ulemper...

Mvh TN

Fra : Jesper KA

Dato : 29-04-02 09:15

"Troels Nielsen" <Troels.Nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg overvejer at anskaffe mig en af de to ovennævnte modeller. Er det
nogen
> der har erfarringer med de to - fordele / ulemper...

Jeg kender intet til Ericsson men har selv købt 6510 og det er en super
telefon ..

Automatisk tastaturlås ...
Tidsinstilbare profiler ( telefonen kan sættes til automatisk at skifte fra
en profil tilbage til den
forgående på et tidspunkt du definerer ) ..
Radio...
Diktafon...
Rigtigt god kalender og ToDo der spiller sammen med f.eks.Outlook via
infrarød ..
God modtagelse...
God bateritid...
God lyd...
plus meget mere ....

Regards

Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-04-02 14:56

>Jeg overvejer at anskaffe mig en af de to ovennævnte modeller. Er det nogen
>der har erfarringer med de to - fordele / ulemper...

Jeg ejer både en Nokia 6510 og en sony-ericsson T68i.

Jeg bruger min N6510 til fritid og sport - fordi man kan skifte cover
på den.

Til dagligt er det min T68i, jeg anvender - og det skyldes en simpel
ting:
T68i er dem mest avancerede mobil på markedet lige nu - og det uden
tvivl.

Ydermere er T68i bare så meget mere gennemført og lækker på alle
punkter i forhold til N6510.

T68i har farvedisplay - som er SÅ meget bedre end det lidt kedelige
gråntone display på 6510 (selvom den blå farev i diapalyet på 6510 da
er sjov - så ser den kedelig ud ved siden af T68i's farver)

T68i har både opgaver, kalenderemner og noter - kalenderen har både
dag, uge og måned - og note funktionen har en mart clip on funktion,
der betyder, at man kan have en konstant notebesked stående på
displayet - den husker den også, selv når telefonen slukkes og tændes
igen - Nokia 6510 har kun måneds og dagvisning og ikke så genenemført.

T68i har over 30 minutters voice memo, 50 stemmemstyrede opkald og
stemme styret menu - 6510 har blot 3 minutters voicemmemo, 10
stemmestyrede opkald og 5 til stemems styret menu.

T68i har farve og meget større display og skifttypen kan vælges i 3
forskellige str. - N6510 har et lille display i kedelige gråtoner og
skrifttypen kan ikke varieres.

T68i har bluetooth, email klient og ikon baseret menu - det har 6510
ikke.

Nokia 6510 har dog nogle få fordele i forhold til T68i:

Selvom T68i er blevet væsentligt hurtigere til T9 sms - så er 6510
stadig hurtigere.
Menuen i 6510 er også hurtigere end T68i - men til gengæld kan jeg
bedre lide den ikon baserede menu i T68i.
Cover skift er en god og praktisk ting - og det kan kun 6510.
6510 har også radio, det har T68i ikke - men det kræver et ekstra
headset.

Men prøv at tage ind i en butik og holde dem i hånden - du vil ikke
være i tvivl - T68i er mobiltlf Rolls Royce.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : jj

Dato : 30-04-02 07:25

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Jeg ejer både en Nokia 6510 og en sony-ericsson T68i.
>
> Jeg bruger min N6510 til fritid og sport - fordi man kan skifte cover
> på den.

Hvilke sportsgrene er det hvor N6510 er egnet, og hvordan har det med at
kunne skifte cover indflydelse på det ?

Fra : Jesper KA

Dato : 30-04-02 08:10

"jj" <someone@msn.com> wrote in message news:aaldba$jl3$1@sunsite.dk...

> Hvilke sportsgrene er det hvor N6510 er egnet, og hvordan har det med at
> kunne skifte cover indflydelse på det ?

Ingen som helst indflydelse .. lige det argument er ren pop

Regards

Fra : jj

Dato : 30-04-02 08:34

"Jesper KA" <news@arning.dk> wrote in message

> Ingen som helst indflydelse .. lige det argument er ren pop

Ja, det mente jeg også.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-04-02 14:29

>Hvilke sportsgrene er det hvor N6510 er egnet, og hvordan har det med at
>kunne skifte cover indflydelse på det ?

Det er sgu' da forbløffende indlysende !

Når man dyrker fitness, fodbold og hvad ved jeg, og har 6510 i lommen,
så kan den nemt blive ridset og få nogle tryk - skifter man cover er
6510 som ny. Selvfølgelig kan den ikke klare håre tryk - men ridser og
skrammer er ligegyldigt, når man blot kan skifte cover på den.

Får T68i ridser, så skal man ud og købe nyt cover, hvilket endnu ikke
sælges - og processen for at skifte T68i cover er meget mere
besværlig - og gør man det selv borrtfalder garantien.

Jeg bruger også 6510 på ferier og til standen, hvor displayet let vil
blive ridset - dette klares ved et coverskift.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : jj

Dato : 30-04-02 17:07

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sgu' da forbløffende indlysende !

Nå!

> Når man dyrker fitness, fodbold og hvad ved jeg, og har 6510 i lommen,

Du kan da ikke seriøst mene at du spiller du fodbold og har samtidig mobilen
i lommen ?
Det samme med fitness, jeg går ud fra at du sveder som alle andre, og dermed
øger du jo risikoen for at der kommer kondens i telefonen, nok ikke det
smarteste i verden.

> så kan den nemt blive ridset og få nogle tryk - skifter man cover er
> 6510 som ny.

Den kan sgu da ikke blive ridset hvis den ligger i lommen. Tryk der imod er
noget andet.

> Jeg bruger også 6510 på ferier og til standen, hvor displayet let vil
> blive ridset - dette klares ved et coverskift.

Har du haft den på stranden endnu eller er du bare viking?

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 30-04-02 17:22

> Har du haft den på stranden endnu eller er du bare viking?

Hey ved ikke om du bor i en meget kold del af landet men her i Nordjylland
HAR vi haft 3-4 strand dage...

--
Mvh.
Hans-Jacob

Medlem af TNKD

Fra : Dr. Ralph

Dato : 01-05-02 12:41

> [...]
>øger du jo risikoen for at der kommer kondens i telefonen, nok ikke det

Jeg mener- når man har den med til fitness og tager den ud og ind af
tasken, så kan den lettere blive ridset - og jo, jeg træner med den i
lommen - og det giver mig en tryghed, at vide, at jeg for 199 kr kan
købe et nyt cover til den, når den skal sælges, og så vil den være som
ny - ingen ridser i display eller på tellefon.

>Har du haft den på stranden endnu eller er du bare viking?

Æhhhh.......bare det, at du stiller disse fuldstædigt åbenlyse
spørgsmål fik mig til at undre mig - og nu igen kommer du med et smart
spørgsmål - om jeg er viking eller har haft den på
stranden............æhhhhh......har du nogensinde prøvet at tage ud
til en lufthavn og tage et fly.....til et andet land.......æææææ....du
ved.....det kaldes at rejse..........du ved....sådan noget med sol,
strand.........du ved..........Portugal, SydFrankrig - der har altså
været over 20 grader i mere end 3 uger.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Lars hult

Dato : 02-05-02 09:08

> Den kan sgu da ikke blive ridset hvis den ligger i lommen. Tryk der imod
er
> noget andet.

Nu er dette jo ikke en af verdenens mest vigtige diskussioner, men en tlf
kan nu sagtens blive ridset i lommen.

Jeg erindrer nemlig tydeligt min første gang på rulleskøjter (siden metal
rulleskøjterne med rødt læder).
Der bad jeg min øvede kammerat om at holde telefonen i lommen i sikker
overbevisning om at der lå den mere sikkert end i min lomme,
men vi var ikke kørt 20 meter, før kammeraten skulle spille smart på skøjter
og skvattede,
hvilket betød at min næsten nye nokia 6150 fik nogle gevaldige ridser.

Den hører han stadig for.

hilsen Lars