Skuffet over Siemens 4015 Comfort. Hvad me~
Fra : Kosmo

Dato : 28-04-02 13:47

Hej

Jeg har købt en Siemens Comfort 4015, men jeg er ikke helt tilfreds med den.
Jeg synes lydkvaliteten i telefonsvareren er alt for dårlig, også selvom den
står på "High quality". Så vil jeg hellere bruge BeskedService hos TDC, som
har en udmærket lyd-kvalitet, og en masse funktioner.

Så er det jeg overvejer at returnere min Siemens og købe en Ascom Avena 235
i stedet for. Den har ingen telefonsvarer, hvilket jeg heller ikke har brug
for, derimod indikerer den når der er en meddelelse på BeskedSvar, hvilket
jeg synes er dejligt.

Den har direkte opkald eller hot-line til et bestemt forprogrammeret nummer
(børneopkald) via tilfældig tast, hvilket Siemens ikke har (en god ting når
man har små børn). Denne funktion kan dog erstattes af TDC's "Direkte
opkald". Der løfter man bare røret, og så ringes der op til et forvalgt
nummer efter 5 sekunder.

Siemens har en telefonbog med 200 numre, hvor Avena "kun" har 150 numre. Det
spiller dog ingen rolle, da jeg sikkert ikke bruger mere end 50 numre.

Begge telefoner har den fedeste funktion, nemlig håndfri funktion i
håndsættet. Det er ret fedt at kunne sidde nogle stykker omkring et bord og
tale i telefon samtidig, mens håndsættet står midt på bordet. Eller sidde
ved computeren og skrive, mens man snakker i telefon.

Nu vil jeg jo naturligvis gerne vide om Ascom Avena 235 har nogle negative
egenskaber som er værd at nævne. Jeg er meget interesseret i "Echo
Supressor" - spørgsmålet, da Siemens har "Echo Supressor", men jeg er i
tvivl om Avena har det.
http://home.worldonline.dk/bba/cordless/cordless.htm#dect-lydproblemer
Echo supressoren gør at lyden i højtaleren dæmpes hvis man snakker ind over
den andens tale, hvis der er baggrundsstøj eller man bruger telefonen
udendørs og det blæser.

Normalt ville jeg have kigget på http://www.cordless-testing.yum.dk/ men de
har ikke testet ovennævnte telefoner.

Jeg vil naturligvis også gerne vide hvordan Avena 235 er at bruge generelt,
altså om det er en smart gennemtænkt telefon, eller om jeg ligeså godt kan b
eholde min Siemens.

Hilsen: Kosmo

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 14:11

"Kosmo" <nospam@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
brug
> for, derimod indikerer den når der er en meddelelse på BeskedSvar, hvilket

Sådan en har jeg haft(med telefonsvarer). Den er rimelig fejlbehæftet... Kan
ikke huske hel presis. Mener den slukkede sådan bare.. Så fik jeg en ny
udleveret, men stadig noget galt med den nye. Så kom til til reperation,
(kom til at tale med den forkerte i telebutikken). Efter et stykke tid, fik
jeg den så tilbage. Men nej, ikke min telefon.... Det var en anden persons
telefon... Der var indtalt besked på svareren, og indtastede telefonnumre...

Så ringede jeg mobilnummeret op, som blev omtalt i telefonsvaren... Damen
sad på en eller anden Græsk Ferie Ø. Hun tog det rigtigt fint, og brokkede
sig helt vildt over den skodtelefon. Som hun havde haft samme problemer
med... Hun havde vist fået en helt ny telefon. Så jeg havde altså fået
hendes aflagte telefon... Så brokkede jeg mig godt nede i butikken og fik
penge tilbage.

Fra : Jesper Smidt

Dato : 28-04-02 17:20

Hej,

er det kun telefonsvaren du er utilfreds med? Mit spørgsmål skyldes, at jeg
selv overvejer at købe en Siemens, og derfor er interesseret i såvel gode
som negative ting omkring telefonen. Har p.t. selv Siemens C2015, hvilket
jeg synes er en dejlig telefon - bare uden nr. viser (desværre).

Har ikke kendskab til Avena 235, men til information kender jeg flere der
har B&O6000, som er en alt for fed telefon, men koster bare meget mere end
hvad jeg har lyst til at bruge.

Jesper

Fra : Kosmo

Dato : 28-04-02 18:25

Hej Jesper

> er det kun telefonsvaren du er utilfreds med? Mit spørgsmål skyldes, at
jeg
> selv overvejer at købe en Siemens, og derfor er interesseret i såvel gode
> som negative ting omkring telefonen.

Bortset fra det med telefonsvareren og Echo-Supressoren(
http://home.worldonline.dk/bba/cordless/cordless.htm#dect-lydproblemer )
synes jeg det er en lækker telefon. Men måske er det med Echo-supressoren et
generelt problem, som de fleste måske ikke lægger mærke til eller også lærer
de at leve med det. Jeg har selv haft en Siemens med Echo-supressor problem
i flere år, og jeg lærte at ignorere det. Men det er nok forskelligt hvor
meget man lægger mærke til det. Det har jo også meget at sige om man f.eks.
har børn som støjer mens man taler i telefon, eller om man bruger telefonen
udendørs hvor der er meget vind. Jeg synes bare det er irriterende at jeg
kan høre at den indgående lyd dæmper når jeg taler.

> Har p.t. selv Siemens C2015, hvilket
> jeg synes er en dejlig telefon - bare uden nr. viser (desværre).

Jeg havde også en Siemens uden nummer-viser før, og det er RET træls at man
skal ind til den stationære nummerviser, hvis man vil se hvem der ringer. En
anden ting som IMO er et must ved en trådløs, er en telefonbog.

> Har ikke kendskab til Avena 235, men til information kender jeg flere der
> har B&O6000, som er en alt for fed telefon, men koster bare meget mere end
> hvad jeg har lyst til at bruge.

Sådan en skal min søster have. Det er den eneste hun vil eje. Men hun er
også meget glad for B&O, og så er telefonen jo ret lækker. Men jeg vil sige
det videre til hende.

BTW, hvis du har mulighed for det kan du jo købe din telefon hos
El-Giganten. De har 30 dages fuld returret, også selvom du har brugt
telefonen, bare den er "rengjort og i original stand". Det tolker jeg som at
man ikke må kunne se at den har været brugt. Jeg købte min Siemens 4015
Comfort der for Kr. 1199,-. Hos TDC tager Kr. 1699,- for den samme telefon.
El-gigantens udsalg sluttede i lørdags, så jeg ved ikke om de stadig har den
til den pris. Men du kan evt. spørge dem.

---
Kosmo