Renoveret motor eller tysk import?
Fra : Jørgen Winther

Dato : 28-04-02 13:23

Jeg har set lidt på mulighederne for at finde en ikke alt for slidt mini-Bol
d'Or i Tyskland. Det er ikke helt nemt, i hvert fald ikke til en lav pris!

Min tanke var, at jeg så kunne bruge motoren fra den, fremfor at skulle
bekoste en dyr servicering af den nuværende, når det en dag bliver
påtrængende.

Kender nogen en god kilde til fornuftigt prissatte tyske maskiner/motorer
med få kilometer på bagen? Altså ikke varme ting, men helt legalt!!

Er der nogen, der har erfaringer med renoverede ombytningsmotorer? Hvor
køber man den, og hvad koster den? Er det som at få en ny motor, eller kan
man mærke, at den er brugt?

Hvad vil det koste at få renoveret min nuværende motor, dvs. nye interne
kæder (der er to, så vidt jeg ved), opboring af cylindre, nye stempelringe?
Kan nogen anbefale et værksted, der har særlig ekspertice i dette?

--
Jørgen
CB 750 F '85

Fra : KB

Dato : 28-04-02 14:14

Ingana på Østerbro/København er rigtig god til at renovere

Kenneth

<0RRy8.6541$HZ2.528794@news000.worldonline.dk>...

Fra : Richard Pade

Dato : 28-04-02 15:49

"Jørgen Winther" wrote:

> Kender nogen en god kilde til fornuftigt prissatte tyske maskiner/motorer
> med få kilometer på bagen? Altså ikke varme ting, men helt legalt!!

Der ligger en Honda-forhandler i Aurich i Nordfrisland - H&H Motorräder
- de plejede at have et udvalg af brugte motorer på deres web-site. Nu
har de kun brygte cykler, men prøv at spørg dem.

Se http://www.hh-motorraeder.de/index.html

MVFh
Richard
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Armand

Dato : 28-04-02 20:00

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> ..........dvs. nye interne kæder (der er to, så vidt jeg ved),

- - - Der er tre (3), så vidt jeg husker!

Tillægsspørgsmål:
En CBX(1000) har samme antal kæder; men hvor mange knastaksler har så'en
en?

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 28-04-02 20:53

> Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> - - - Der er tre (3), så vidt jeg husker!

Ja, du har ret!

> Tillægsspørgsmål:
> En CBX(1000) har samme antal kæder; men hvor mange knastaksler har så'en
> en?

Det ved jeg ikke. Men måske 2?

--
Jørgen
CB 750 F '85

Fra : Armand

Dato : 29-04-02 15:58

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Det ved jeg ikke. Men måske 2?

Nix!

4 (fire) stk. á "halve" !

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 29-04-02 17:03

> Nix!
>
> 4 (fire) stk. á "halve" !

Skæg ting - er der en rationel forklaring på dét?

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Henning

Dato : 30-04-02 12:04

> Skæg ting - er der en rationel forklaring på dét?

Ja. Motoren bliver varmest i midten om de to inderste cylindre. Dvs når cylindrene udvider sig, vil knastakslerne komme til at stå i en bue, hvilket de selvsagt ikke kan lide, når de samtidig skal dreje rundt.

Jeg har dog kun haft fornøjelsen at /høre/ en CBseks, så jeg ved ikke om Armand har ret her ;)

--
Who, what, where?: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 01-05-02 01:18

Henning <henning@see.sig> skrev i en
> [...]
bue,
> hvilket de selvsagt ikke kan lide, når de samtidig skal dreje rundt.

Jup - s.v.j.h. er de end ikke sammenskruede :-/
Og der ér fandeme laaaangt, tværs over topstykket på sekseren

> Jeg har dog kun haft fornøjelsen at /høre/ en CBseks, så jeg ved ikke
> om Armand har ret her ;)

Hvis du opretter dig som bruger på Partsfish kan du sen dem hér:
Link:
>http://www.powersportspro.com/partsfish/Displayfiche.asp?Section=152532
&ID=780<

--
Armand.
(der anbefaler site'n, der er fyldt med Yamaha og Honda reservedels

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 28-04-02 21:49

prøv www.mobile.de