Q: Gilera Runner og lidt info ang. tyveri
Fra : Bengtsen

Dato : 28-04-02 12:55

Hej alle.

Som sagt så har jeg en Gilera Runner. Nu er spørgsmålet så, da jeg gerne vil
afmontere sæde og den plastkasse, som er imellem skjoldene. Kan det gøres
uden at jeg skal afmontere sideskjolde også ?

Tilsidst vil jeg spørge om der er andre som har erfaringer med at en
knallert er blevet stjålet, jeg fandt den dog samme dag ved "meget
fodarbejde" og ved at snakke med de unge mennesker som nu engang færdes i
området ( Greve ), men at politiet ikke engang vil gøre noget vil sagen. Ja
det er s.. godt nok utroligt, da jeg har både navn og adresse på den møj
knægt ! Det var fire 2G, så regner jeg med at I selv kan regne det ud,
ellers kommer jeg gerne med en mere detaljeret forklaring. Men sagen er, at
politiet sagde, at jeg skulle hellere være glad for at jeg har fået den
tilbage ! Selvfølgelig er jeg det, men hvem f...... betaler skader som er
opstået fordi sådan nogle knægte skal ud og køre lidt ???

Regning 5.500,00 kr. Det er far her som skal betale. Har dog nu købt den
bedste lås på markedet, men at den sorte ordensmagt er komplet ligeglade med
tyveri af knalleter og scootere har jeg det skidt med.

Hvis nogen vil have tyvens navn og adresse, tja så ryger den s.. også ud på
nettet. Da det kunne være en god ide, som evt. Greve-borger som har mistet
sin knallert.Da disse fyre er temmelig kendt på dette område !!!!

Mvh. Steen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-04-02 18:55

"Bengtsen" <s.m.bengtsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle.
Hej ..

<en masse klip>

Hvis jeg var dig gik jeg ned på den lokale station med de adresser og
politianmeldte dem. Det nytter ikke noget bare
at ringe derned. Ellers skulle du have ringet til Polisen da du fandt den,
så de kunne komme ud og se hvor den var !
Ellers må du jo selv tage affære og få dækket tabene.

> Mvh. Steen
/Thomas - Kan anbefale Abus låse !

Fra : Bengtsen

Dato : 28-04-02 20:16

Hej Thomas.

Pkt. 1: Jeg har købt Abus !

Pkt. 2: Jeg var nede på stationen og anmelde det !

Pkt. 3: Jeg har deslige diverse skolebøger, hvor der er lavet opgaver i, og
med navn på forsiden, men spørg mig hvem der er kolde et sted, som vi andre
bruger når vi skal af med gårdsdagens foder !!!
Jeps, tror du gættede det, den sorte " såkaldte ordensmagt " !!!

mvh. Steen

Fra : PHK

Dato : 29-04-02 09:35

> [...]
andre
> bruger når vi skal af med gårdsdagens foder !!!

Vi vil have hele historien!

--
_
|_|

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-04-02 21:52

> [...]
> bruger når vi skal af med gårdsdagens foder !!!
> Jeps, tror du gættede det, den sorte " såkaldte ordensmagt " !!!

De bøger er i sig selv jo ikke noget bevis. De kan jo også være stjålet.
Men mener du at din sag er dybt urimelig, bør du måske lige benytte en lille
time
til at fælde den ned på papir og sende den til den lokale avis. Det kunne jo
være
de ville sætte en lille annonce i avisen, om hvad politiet gør, og ikke gør.
De elsker den slags.
Det kan ikke være rigtigt at man som dansk statsborger skal til at tage
loven i egen hånd !

> mvh. Steen
/Thomas

Fra : Claus MC

Dato : 29-04-02 19:51

> [...]

med
> tyveri af knalleter og scootere har jeg det skidt med.

Vidner ?

/Claus

Fra : Per Madsen

Dato : 13-05-02 19:57

Jeg har selv oplevet, at få min 45 scooter stjålet. Politiet fandt fyren på
knallerten. Den var smadret for ca. 9000 kr, men dommeren mente ikke at den
stakkels andengenerations invandrer skulle betale for skaderne. Faderen og
hans danske samlever/kone ville gerne ofre pengene på en advokat, så de
kunne slippe for at betale erstatning (fed holdning). De havde ikke noget
imod at knægten erkendte sig skyldig i at have stjålet scooteren, men betale
erstatning havde de altså bestemt ikke lyst til. De syntes beløbet var
urimeligt højt. Kunne de ikke få knægten til at forstå, at han måske skulle
holde sig fra andres ting i stedet. Hvordan skal sådan en knægt få respekt
for loven og andres ting ? Det koster jo ikke noget at stjæle og smadre, vi
andre betaler jo gladeligt !
Efter den omgang kan min tiltro til det danske retsvæsen ligge på et meget
lille sted. Næste gang må jeg hellere betale et par gutter for at give fyren
en omgang bank, end at melde det. Det må man godt nok heller ikke, men det
er vel det eneste de har lidt respekt for.
For et par dage siden blev min knallert igen berøvet et sæde, så hvis nogen
i Vejle området lige får tilbudt et sæde til en PGO big max, så kunne det
godt være mit. Det er repareret på undersiden med skruer og metalstykker.
Men måske er det den unge Tarek der har været på spil igen, det var jo
gratis sidste gang ? Who knows ?

Per