ny computer + grafikkort
Fra : GeNemesis

Dato : 28-04-02 11:49

Jeg har tidligere skrevet ind at jeg overvejede at købe et GeForce 2
mx400 grafikkort, men er begyndt at tvivle. Jeg skal ha' købt nyt
hardware: P4 1.6 GHz Northwood, bundkort har jeg ikke besluttet mig
for endnu, men det skal kunne køre med DDR-ram (muligvis et bundkort
der kan bruge både DDR og SD-ram så jeg kan vente med at købe DDR-ram
endnu). Nu vil det være lidt træls hvis jeg køber et grafikkort der
har problemer med at følge med computeren så jeg vil godt ha' et råd
til hvad jeg skal købe. Computeren skal bruges til officeprogrammer og
et par enkelte spil: Settlers, Might and Magic, Heroes of Might and
Magic, Myst/Riven. Tv-out er ikke nødvendigt (men gør ikke noget hvis
det har det) da jeg har et pci mpeg2 kort (købte dvd og kort samlet).

På forhånd tak

Fra : Cleaner

Dato : 28-04-02 13:53

On Sun, 28 Apr 2002 12:49:20 +0200, GeNemesis <GeNemesis@scififan.com>
wrote:

> [...]
>Magic, Myst/Riven. Tv-out er ikke nødvendigt (men gør ikke noget hvis
>det har det) da jeg har et pci mpeg2 kort (købte dvd og kort samlet).

Hvis du ikke skal spille 3D spil som fx MOHAA, Quake 3 osv. vil jeg
anbefale at du køber et Matrox G550, i og med at du skal bruge puteren
til officeprogrammer og 2D baserede spil. Matrox er jo kendt for at
have den bedste 2D kvalitet, og bruges af professionelle 2D
grafikere...
Hvis du derimod gerne vil kunne spille nogle 3D spil engang imellem,
kan jeg anbefale grafikkort af mærket ATI Radeon, der har næsten
ligeså god 2D kvalitet som Matrox, men meget bedre 3D (næsten ligeså
god som geforce!)

Cleaner

Fra : Tinky Winky

Dato : 28-04-02 16:36

> [...]
> kan jeg anbefale grafikkort af mærket ATI Radeon, der har næsten
> ligeså god 2D kvalitet som Matrox, men meget bedre 3D (næsten ligeså

Jeg vil tilslutte mig en ATI Radeon model.

De spil der nævnes (Settlers, Heroes of Might A M...) er jo gamle og kræver
ikke så meget 3D acceleration, hvis nogen overhovedet. GF2 mx400 er rigeligt
til fx Quake 3 med high details.

Vilde GeForce kort er kun nødvendige til vilde 3D spil. Det er svært at
støve grafikkort op der "har problemer med at følge med computeren" i dag,
sålænge man ikke spiller 3D spil.

Med et radeon, geforce2, eller højere, kan du forresten godt sælge dit MPEG2
kort eller smide det ud, da det ikke er nødvendigt. Alt det gør, vil
grafikkortet og/eller ny CPU sagtens kunne klare. De var fra dengang man
havde 300Mhz computere og Voodoo kort.

Fra : GeNemesis

Dato : 30-04-02 16:03

Det er altså ikke de helt gamle spil jeg spiller. De nyeste (Heroes 4 og M&M
9) kræver lidt mere end de gamle spil. Ok så det er ikke i nærheden af
counterstrike og lignende spil, men de forsøger sig da lidt med 3d. Jeg har
i forvejen et Ati rage et eller andet med 8 mb ram og det har problemer med
at tegne alt grafikken i M&M 7 f.eks. (monstrene er usynlige). Derfor vil
jeg gerne være sikker på at få et kort der kan klare dette. Og et MSI
Starforce 8826 Geforce 2 mx400 skulle vel hverken ha' problemer med dette
eller med almindelige windowsprogrammer/officeprogrammer eller hvad?