/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Oprettelse af virksomhed
Fra : Anders


Dato : 28-04-02 10:13

Hejsa

Går med et par planer om at starte en lille handelsvirksomhed op.
Til at starte med bliver det en online-shop.
Men jeg har et par enkelte spørgsmål:
Jeg har evt. cvr. nr. som jeg kan benytte (faders), hvis det er optimalt
(ApS)

Findes der pt. støtte til nystartede virksomheder, som man f.eks. hører med
diverse pizzariaer? (kører 2 år på støtte,skifter så ejer da tilskud
frafalder) Eller er det
en skrøne?
(Måske et link til www)


Der skulle så vidt jeg er overbevidst om ikke være problemer/udgifter ved
at give
mit firma et nyt navn under min faders, og hermed bruge hans cvr. nr.?

Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen
Anders





 
 
Uffe Kousgaard (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 28-04-02 10:33

"Anders" <registeringskonto@hotmail.com> wrote in message
news:3ccbbd1a$0$97325$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Findes der pt. støtte til nystartede virksomheder, som man f.eks.
hører med
> diverse pizzariaer? (kører 2 år på støtte,skifter så ejer da tilskud
> frafalder) Eller er det en skrøne?

Dette var situationen for flere år siden. I dag får du tildelt et antal
timer, som du kan bruge til at konsultere én eller flere eksperter som
er godkendt til at hjælpe virksomheder igang. Se f.eks.
http://www.tic.dk/

> Der skulle så vidt jeg er overbevidst om ikke være problemer/udgifter
ved
> at give
> mit firma et nyt navn under min faders, og hermed bruge hans cvr. nr.?

Det kommer helt an på, om hans firma er A/S, ApS eller enkeltmandsejet.
Under alle omstændigheder er det din far / hans firma, der kommer til at
hænge på evt. problemer, der måtte opstå og det skal han selvfølgelig
være indforstået med. Desuden kan du selvfølgelig ikke modtage hjælp via
TIC som nævnt ovenfor, hvis din fars firma allerede fungerer og har
omsætning.

Indtægten vil selvfølgelig også være i hans navn med mindre du får din
del af overskuddet udbetalt som løn/honorar (men kommer igen an på
virksomhedsformen).

Hvorfor opretter du ikke bare dit eget SE nummer? Det koster ikke noget.
Problemet er måske, at du ikke er fyldt 18 endnu?

Hilsen
Uffe



Anders (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 28-04-02 15:10

Tak for svaret

> Det kommer helt an på, om hans firma er A/S, ApS eller enkeltmandsejet.
> Under alle omstændigheder er det din far / hans firma, der kommer til at
> hænge på evt. problemer, der måtte opstå og det skal han selvfølgelig
> være indforstået med. Desuden kan du selvfølgelig ikke modtage hjælp via
> TIC som nævnt ovenfor, hvis din fars firma allerede fungerer og har
> omsætning.

Det er Aps, og der er pt. ingen aktivitet i dette.

> Hvorfor opretter du ikke bare dit eget SE nummer? Det koster ikke noget.
Kunne måske stå "lidt" stærkere i en evt. lille markedsføring.

> Problemet er måske, at du ikke er fyldt 18 endnu?
Jeg er over de 18, hvor skal det forresten helt præcist gøres?
Jeg mente dog at der var et mindre beløb for registering.

Mvh
Anders





Peter G C (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-04-02 14:29

Anders <registeringskonto@hotmail.com> skrev:

[klip]

> Men jeg har et par enkelte spørgsmål:
> Jeg har evt. cvr. nr. som jeg kan benytte (faders), hvis det er optimalt
> (ApS)

Du skal da køre det i eget navn - hvorfor skal din fader blandes ind i det?
Og vil han overhoved det?

/Peter


--
http://www.grauslund.com



Anders (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 28-04-02 15:14

> Du skal da køre det i eget navn - hvorfor skal din fader blandes ind i
det?
> Og vil han overhoved det?

Det er et "tomt" selskab, (ingen omsætning etc) (ApS)

Men måske hvis der ingen udgifter er i at starte for sig selv (registering,
momsreg. etc)
så kan skulle det måske overvejes.

Mvh
Anders



Peter G C (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-04-02 15:26

Anders <registeringskonto@hotmail.com> skrev:

[klip]

> Det er et "tomt" selskab, (ingen omsætning etc) (ApS)

Er kapitalen tilstede? Hvis ikke skal du passe meget på, hvad du begiver dig
ud i.

> Men måske hvis der ingen udgifter er i at starte for sig selv
> (registering, momsreg. etc)
> så kan skulle det måske overvejes.

Næh - det er omtrent helt gratis at starte selv. Hvis du omsætter for mere
end 20.000 om året skal du opkræve moms og i så fald registreres hos Told &
Skat. Andet kræves ikke.

Du skal selvfølgelig betale skat af dit overskud.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Anders (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 28-04-02 21:55

> Er kapitalen tilstede? Hvis ikke skal du passe meget på, hvad du begiver
dig
> ud i.

Der er penge tilstede & min far er heldigvis til at stole på, så jeg er ikke
bange i det
henseende.


> Næh - det er omtrent helt gratis at starte selv. Hvis du omsætter for mere
> end 20.000 om året skal du opkræve moms og i så fald registreres hos Told
&
> Skat. Andet kræves ikke.

Det koster intet at blive momsregisteret?



BeeJay (28-04-2002)
Kommentar
Fra : BeeJay


Dato : 28-04-02 21:57


"Anders" <registeringskonto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ccc618e$0$97308$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> Det koster intet at blive momsregisteret?

Højt alm. telefontakst...

--
Mvh
Hr. Bjørn



Anders (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 28-04-02 22:28


> Højt alm. telefontakst...

Hmmmm fra hvilken udbyder? ;)



BeeJay (28-04-2002)
Kommentar
Fra : BeeJay


Dato : 28-04-02 22:29


"Anders" <registeringskonto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ccc6943$0$97294$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Højt alm. telefontakst...
>
> Hmmmm fra hvilken udbyder? ;)

LOL.....spøg til side....det er faktisk *helt* gratis at blive
momsregistreret/at få et CVR-nummer.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Peter G C (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-04-02 06:40

Anders <registeringskonto@hotmail.com> skrev:

[klip]

> Der er penge tilstede

hvor mange procent er tilstede i forhold til det, der fremgår af
vedtægterne.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Henning Makholm (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 29-04-02 14:20

Scripsit "Anders" <registeringskonto@hotmail.com>

> > Næh - det er omtrent helt gratis at starte selv. Hvis du omsætter for mere
> > end 20.000 om året skal du opkræve moms og i så fald registreres hos Told
> > & Skat. Andet kræves ikke.

> Det koster intet at blive momsregisteret?

Nej. Men hvis du vil organisere din virksomhed i ApS-form er det ikke
helt dumt at bruge et eksisterende ApS, for så slipper du for besvær
og udgifter med at registrere det (momsregistering er stadig gratis,
men stifetelsesregistrering i selskabsregisteret er vist ikke). Men
ingen af delene bør du ikke give dig i kast med på baggrund af råd
fra dk.videnskab.jura. Få en revisor eller advokat med i projektet.

--
Henning Makholm "They are trying to prove a hypothesis,
they are down here gathering data every season,
they're publishing results in peer-reviewed journals.
They're wrong, I think, but they are still scientists."

Erik G. Christensen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 29-04-02 15:04

Henning Makholm wrote:

> Nej. Men hvis du vil organisere din virksomhed i ApS-form er det ikke
> helt dumt at bruge et eksisterende ApS, for så slipper du for besvær
> og udgifter med at registrere det (momsregistering er stadig gratis,
> men stifetelsesregistrering i selskabsregisteret er vist ikke). Men
> ingen af delene bør du ikke give dig i kast med på baggrund af råd
> fra dk.videnskab.jura. Få en revisor eller advokat med i projektet.

Du påtager dig bl.a. erstatningskrav fra tidligere, som du måske
ikke aner noget om (eller din far for den sags skyld).

Så få en revisor som minimum til at rådgive dig / jer.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen

BeeJay (29-04-2002)
Kommentar
Fra : BeeJay


Dato : 29-04-02 16:05


"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3CCD52EB.287A6BEE@post1.tele.dk...

KLIP

> Så få en revisor som minimum til at rådgive dig / jer.

Enig .... og ikke mindst de uhyrlige forskelle som bliver mere og mere
markante i forskellen mellem at være selvstændig og være ansat i sit eget
100% ejede anpartsselskab.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Peter G C (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-04-02 16:26

BeeJay <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Enig .... og ikke mindst de uhyrlige forskelle som bliver mere og mere
> markante i forskellen mellem at være selvstændig og være ansat i sit eget
> 100% ejede anpartsselskab.

Der er markante fordele og ulemper ved at starte en virksomhed i et ApS
eller som selvstændig. Både selskabsretligt og skatteretligt. Det er en
konkret vurdering af hele situationen. Og lige for at mane en skrøne i
jorden: der kan være rigtig store fordele ved ikke at oprette et
kapitalselskab.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



BeeJay (29-04-2002)
Kommentar
Fra : BeeJay


Dato : 29-04-02 16:28


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:aajogu$8nd$1@tux.netsite.dk...

KLIP

> Der er markante fordele og ulemper ved at starte en virksomhed i et ApS
> eller som selvstændig. Både selskabsretligt og skatteretligt. Det er en
> konkret vurdering af hele situationen.

Enig.

> Og lige for at mane en skrøne i
> jorden: der kan være rigtig store fordele ved ikke at oprette et
> kapitalselskab.

Enig ... dog ser det ud til at tingene ændrer sig i situationen = når man
bliver ældre og mere "skrøbelig".

--
Mvh
Hr. Bjørn



Peter G C (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-04-02 16:31

BeeJay <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Enig ... dog ser det ud til at tingene ændrer sig i situationen = når man
> bliver ældre og mere "skrøbelig".

Er du det?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



BeeJay (29-04-2002)
Kommentar
Fra : BeeJay


Dato : 29-04-02 16:30


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:aajoqu$91q$1@tux.netsite.dk...

KLIP

> Er du det?

Risikoen derfor er stærkt stigende...

--
Mvh
Hr. Bjørn



Peter G C (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-04-02 16:24

Erik G. Christensen <egc@post1.tele.dk> skrev:

[klip]

> Du påtager dig bl.a. erstatningskrav fra tidligere, som du måske
> ikke aner noget om (eller din far for den sags skyld).

Det er måske at stramme den. Men det kommer i hvert fald an på, hvilke krav
vi taler om.

> Så få en revisor som minimum til at rådgive dig / jer.

Jeg vil til en hver tid anbefale en advokat hertil.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Anders (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 30-04-02 02:15

Jeg siger tak for alle svarene, de har været til stor hjælp.

Så er det så lige det sidste dumme spørgsmål (måske lidt selvsagt)
Hvor går jeg fysik hen, og registere mig, hvis jeg starter op for mig selv?

Mvh
Anders



Niels H. (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Niels H.


Dato : 30-04-02 08:29

"Anders" <registeringskonto@hotmail.com> wrote in message
news:3ccdf009$0$78767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg siger tak for alle svarene, de har været til stor hjælp.
>
> Så er det så lige det sidste dumme spørgsmål (måske lidt selvsagt)
> Hvor går jeg fysik hen, og registere mig, hvis jeg starter op for mig
selv?
>
www.toldskat.dk kan du downloade registreringsblanket der blot skal
udfyldes og sendes ind.

Niels



Per Christoffersen (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 30-04-02 20:10


"Niels H." <usenet@biggs.dk> skrev i en meddelelse
news:aalh4i$10jm$1@news.cybercity.dk...
> "Anders" <registeringskonto@hotmail.com> wrote in message
> news:3ccdf009$0$78767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg siger tak for alle svarene, de har været til stor hjælp.
> >
> > Så er det så lige det sidste dumme spørgsmål (måske lidt selvsagt)
> > Hvor går jeg fysik hen, og registere mig, hvis jeg starter op for mig
> selv?
> >
> På www.toldskat.dk kan du downloade registreringsblanket der blot skal
> udfyldes og sendes ind.

Men hvis det skal være fysisk, så på den lokale Told og Skatteregion (for
enkeltmandsvirksomheder).
Adressen kan du finde på www.toldskat.dk

/Per





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste