Rom 10v9
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 28-04-02 09:37

Romerbrevet 10v9 For hvis du med din mund bekender, at Jesus er Herre, og i
dit hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses.

Efter talen (eller forud for trosbekendelsen) kan præsten bede følgende
forbøn for konfirmanderne. Forsagelsen og trosbekendelsen fremsiges i kor af
præsten og konfirmanderne (eller af hele menigheden). Derpå spørges alle
konfirmanderne enkeltvis "Vil du konfirmeres i den kristne tro?" - hvortil
konfirmanden naturligvis svarer "Ja!".

Hvor er der mange unge der i disse dage siger Ja til Jesus Kristus og med
deres mund bekender deres tro i folkekirken.

--
Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : ssm

Dato : 28-04-02 13:38

Jesus Kristus er Herre.

<3ccbb49d$0$11907$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 28-04-02 15:27

"ssm" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> Jesus Kristus er Herre.

Det er vel derfor de unge siger " Ja " i folkekirken i dag, var der andre
grunde ville så ikke folkekirken være tik grin??

Erik L

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-04-02 21:37

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvor er der mange unge der i disse dage siger Ja til Jesus Kristus og med
> deres mund bekender deres tro i folkekirken.

Hvorefter de går ud og opfører sig totalt i modstrid
med det, de netop har bekendt sig til.
Hykleri?
Dobbeltmoral?

Bestemt.
Derfor stoppede jeg i den butik.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Niels

Dato : 28-04-02 22:13

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ccc5ccc$0$97324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvorefter de går ud og opfører sig totalt i modstrid
> [...]

Dårlig grund, hvor du p.g.a. nogens opførsel, dømmer Gud samt alle de andre
som er dybt seriøse..

Hvad den enkelte konfirmand gør eller ikke gør er helt og adeles en sag
mellem ham og Gud, ikke noget vi skal dømme en hel gruppe konfiamander på,
og dermed resten af den voksne gruppe af seriøse kristne i folkekirken, de
har jo også været konfirmander engang.

"Den butik" skriver du, dig som brokker dig helt vildt over at blive
kritiseret fordi du er "mormon", skam dig!

I "den butik" er der mange Guds mænd og kvinder, som lever og ånder for at
tjene Gud, synd at du ikke spurgte nogen om vejledning i skriften før du så
hårdt fordømte og stadig fordømmer 85% af den danske befolkning over en kam.

Niels

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-04-02 04:48

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
> [...]
> og dermed resten af den voksne gruppe af seriøse kristne i folkekirken, de

Ja, vejern et helvede er brolagt med undskyldninger, her for de unges
konfirmanders præster og forældre som har oplært konfirmanderne til at
"Kristendommen" er således.

> [...]
> tjene Gud, synd at du ikke spurgte nogen om vejledning i skriften før du

> hårdt fordømte og stadig fordømmer 85% af den danske befolkning over en

Du må være fra en særlig liberal kristendom, hvis du ikke kan se at Bodil
ikke fordømmer nogen ved at sige sandheden

Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 29-04-02 17:20

"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message news:ByZy8.132
> Dårlig grund, hvor du p.g.a. nogens opførsel, dømmer Gud samt alle de
andre
> som er dybt seriøse..

Det var nu ikke den eneste grund, og
langt fra den mest grundlæggende.
Jeg havde nemlig læst Det nye Testamente,
hvad jeg langt fra tror, andre konfirmander
gjorde, - og desværre måtte jeg konstatere,
at kirken ikke var, som beskrevet i denne
fine bog.

> [...]
>
> "Den butik" skriver du, dig som brokker dig helt vildt over at blive
> kritiseret fordi du er "mormon", skam dig!

Jamen, så skammer jeg mig.

> [...]
> tjene Gud, synd at du ikke spurgte nogen om vejledning i skriften før du

> hårdt fordømte og stadig fordømmer 85% af den danske befolkning over en

Nu er det jo lige sådan, at de 85%, som er medlemmer,
for langt størstedelen slet ikke er aktive - endsige tilhængere
af det, som kirken egentlig står for. Mange ved faktisk slet ikke,
hvad kirken står for.
Synes du da slet ikke, at kirken har et forklaringsproblem her?

Jeg synes personligt, at kirken (læs: folkekirken) svigter
sine medlemmer meget, og at der ikke er den missionering/
undervisning, som der burde være, hvis altså de 85 % var
aktive. Det ville give et helt anderledes kirkeliv/samfundsliv,
hvis de vågnede op til dåd.

Det er egentlig det, der er mit ærinde.

Men jeg kan ikke nægte, at dobbeltmoralen og hykleriet,
som jeg har set dagligt nu i 44 år, er mig yderst imod,
og jeg kan bare ikke snup' det. Men det er jo mit problem,
de andre skal jo leve med det. OK?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Vidal

Dato : 04-05-02 10:53

> [...]
>
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> Hvorefter de går ud og opfører sig totalt i modstrid

Som alle vi andre?

> Hykleri?
> Dobbeltmoral

Hvem kan sige sig fri for det?

> Bestemt.
> Derfor stoppede jeg i den butik.

Er der forskellige grader af synd i de forskellige trossamfund?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-05-02 16:58

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message
> Er der forskellige grader af synd i de forskellige trossamfund?

Jeg tror, at der er meget stor forskel på,
hvor meget bevidst man er omkring sine egne
synder og hvor meget man bevidst arbejder med
disse i de forskellige trossamfund.

Uden derfor at føle trang til at skrive en officiel karakterliste.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Vidal

Dato : 05-05-02 19:18

> [...]
> disse i de forskellige trossamfund.
>
> Uden derfor at føle trang til at skrive en officiel karakterliste.

Din enighed med Erik Engelbrecht på dette punkt, og
din tavshed mht de andre punkter må nok karakteriseres
som sigende. Jeg ved så ikke, om det er for mormonkirken
eller for dig personligt.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 06-05-02 20:39

> [...]
> din tavshed mht de andre punkter må nok karakteriseres
> som sigende. Jeg ved så ikke, om det er for mormonkirken

Du kan dømme mig og kirken lige så meget, det passer dig.
Husk bare lige på konsekvenserne for dig selv..........
hvad du sender ud, kommer tilbage (på et eller andet tidspunkt).

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Vidal

Dato : 07-05-02 20:55

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message

[...]

> [...]
> Husk bare lige på konsekvenserne for dig selv..........
> hvad du sender ud, kommer tilbage (på et eller andet tidspunkt).

Du beskylder folk for dobbeltmoral og hykleri
og peger på det som noget karakteristisk for
folkekirken.

Dernæst beskylder du mig for at fordømme, når
jeg sætter spørgsmålstegn ved holdbarheden i
det.

Altså Bodil, er det rimeligt?

Hvad er det, du sender ud? Tror du også det
kommer tilbage?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard