Benzin filter...
Fra : Esben Laursen

Dato : 27-04-02 23:07

Jeg har et benzin filter som er totalt tilsmudset efter kun 3500km, mit
problem er at den ikke har stoppet alt skidtet, mine karburatore var helt
røde inde i, da jeg rensede dem.
Kan det passe at skidtet er for fint til at filteret har kunne fange det??

Det jeg kan se der står på den er MAHLE (producenten??) og KL13, for mig
lyder det som en klasse 13, men kan det passe? Hvis ja, hvilken klasse er
den bedste/fineste???

Hilsen

Esben
CB450S

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-04-02 23:25

> Det jeg kan se der står på den er MAHLE (producenten??)

Jeps.

> og KL13, for mig
> lyder det som en klasse 13, men kan det passe? Hvis ja, hvilken klasse er
> den bedste/fineste???

Nej, det er modelnummer. Se her hvilket du skal bruge til hvilken model
(hvis det var en bil du havde!!):

http://www.exford.co.uk/Mahle/MAHLE/APPGUIDE/WEBINDEX.HTM
http://www.exford.co.uk/Mahle/MAHLE/BUYGUIDE/HTML/KL13.HTM

Mvh
Steen

Fra : Esben Laursen

Dato : 27-04-02 23:31

> Jeps.

> Nej, det er modelnummer. Se her hvilket du skal bruge til hvilken model
> [...]

Nu er jeg totalt forviret, hvilket filter jeg jeg så bruge til min Honda
CB450S ???
Skulle det ikke gerne være den samme benzin til alle biler/MC'er ?? Hvorfor
er der forskel?

Esben

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 28-04-02 08:23

Hej
Jeg vil foreslå, at du køber et filter til kr. 15 hos f.eks. gør det
selvværkstedet. De med papir er bedst - husk at vende dem rigtigt (der er
pile på). Filteret montres på slangen mellem hanen og kabs.

Og så er dit problem faktisk løst

mvh

Hans

Fra : Jonas Holt

Dato : 28-04-02 15:20

"HANS LYNGBÆK BALDRIAN" skrev
> Jeg vil foreslå, at du køber et filter til kr. 15 hos f.eks. gør det
> selvværkstedet. De med papir er bedst - husk at vende dem rigtigt (der er
> pile på). Filteret montres på slangen mellem hanen og kabs.

Mange har oplevet, at når de sætter filter på deres cykel, så kan den ikke
tage omdrejninger i højt gear. Det skyldes at benzinen ikke kan nå at løbe
til karburatorerne når der gives fuld gas længe, men sagtens når der køres
med variende omdrejninger (det er en lille faldhøjde og ikke en pumpe der
driver benzinen). Løsningen er, at købe sit benzinfilter ved en
mc-forhandler.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-04-02 00:17

Jonas Holt wrote:

> Løsningen er, at købe sit benzinfilter ved en mc-forhandler.

?!??!?
Mon ikke man istedet skulle prøve med et trådfilter, hvori
gennemstrømningen svjv. er større?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Esben Laursen

Dato : 29-04-02 15:15

> Mon ikke man istedet skulle prøve med et trådfilter, hvori
> gennemstrømningen svjv. er større?

Er det et bedre filter (læs kommer der mindre "slam" igennem) ????

Esben

Fra : Jonas Holt

Dato : 29-04-02 15:58

> Er det et bedre filter (læs kommer der mindre "slam" igennem) ????

Jeg vælger at mene at der er så lidt slam (= ingen slam) i min tank at jeg
ikke behøver at køre med filter.

Jonas Holt & CBR600F2