Rescore påkrævet...
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 27-04-02 23:24

Hep,

Nu er XNews blevet syg her...

Jeg har et pat indlæg inde i news.software.readers, og jeg bemærkede
at en tråd jeg aldrig har blandet mig i havde 9999 i score?!

Så så jeg også at en tråd hvor jeg var i ikke var scoret?!

Så fandt jeg i menuen "Reload score fil" og så blev der scoret
korrekt! Fedt... MEN! Når jeg lukker XNews og åbner den igen, og går
ind i gruppen er det samme problem...

Hvad mangler jeg at sætte et sted... Er der ikke en indstilling i ini
der reloader scorefilen hver gang man åbner en gruppe? Kan ikke finde
det?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-04-02 23:38

Palle Hans Jensen skrev:

> [...]
>
> Hvad mangler jeg at sætte et sted... Er der ikke en indstilling i
> ini der reloader scorefilen hver gang man åbner en gruppe? Kan

OnLoaded=acmRescore
i Xnews.ini [MIsc]

--
Mvh.
Lars

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-04-02 01:30

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]

Hint: Alt+K hiver boksen over genvejstaster op, og Ctrl+R er
prædefineret (men man kan selvfølgelig selv ændre dem, lave nye mht.
de andre etc.) til at lave tricket (fortsættes nedenfor

> OnLoaded=acmRescore
> i Xnews.ini [MIsc]

Kigger du (Palle) i den genvejsboks (Alt+K), ser du i yderste højre
kolonne nogle betegnelser (ID-kolonnen). Det er dem, der er
"nøgleordet" til at sætte dem ind i ini-filen med.
Som Lars skriver: "OnLoaded" er noget med, at når (her) gruppen åbnes,
skal Xnews lave den "armRescore", der står nævnt i genvejsboksen
(Alt+K), hvad bevirker.
Derfor linjen "OnLoaded=acmRescore"

Meningen med denne efterfølgende novelle var blot at give et tip om
systemet i (nogle) opskrifter til Xnews.ini

Og at Alt+K er den væsentligste tastaturkombination at huske

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-04-02 07:08

Rudi Stegen, for lige at citere noget af det du skrev i

Arrhhh!!! Der faldt 10-øren. Tak!

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-04-02 07:09

Lars Klintholm, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> OnLoaded=acmRescore
> i Xnews.ini [MIsc]

Den lå faktisk allerede i min ini

Øv øv øv...

Fra : Madsen

Dato : 28-04-02 12:57

Palle Hans Jensen skrev:

> Den lå faktisk allerede i min ini

Hvad så med ScoreStoredHeaders=1?
Det er den eneste linie jeg har tilføjet i Xnews.ini [Misc] og som jeg
husker det blev den tilføjet fordi jeg havde lignende problemer på et
tidspunkt.

Madsen.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-04-02 13:06

Madsen, for lige at citere noget af det du skrev i

Det ser sgu ud til at det hjalp! Tak!

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-04-02 13:11

Madsen skrev:

> Hvad så med ScoreStoredHeaders=1?

OnLoaded=acmRescore virker hos mig, men jeg kører også med Store
Nothing. Det gør vel en forskel?
Jeg går ud fra, at I begge (Madsen og Palle) kører med Store Headers?

--
Mvh.
Lars

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-04-02 13:17

> [...]

> Nothing. Det gør vel en forskel?
> Jeg går ud fra, at I begge (Madsen og Palle) kører med Store

Ja herfra.

Fra : Madsen

Dato : 28-04-02 13:30

Lars Klintholm skrev:

> OnLoaded=acmRescore virker hos mig, men jeg kører også med Store
> Nothing. Det gør vel en forskel?

Ja, det gør sikkert en forskel.

> Jeg går ud fra, at I begge (Madsen og Palle) kører med Store Headers?

Det gør jeg (med de bivirkninger det nu giver) og hukommelsen sagde
også noget om at Palle gjorde det, men jeg var ikke helt sikker.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-04-02 16:57

Madsen skrev:

> Det gør jeg (med de bivirkninger det nu giver)

Hvorfor egentlig? Er det ikke overflødigt, når du har den lille gnaver
som fast husdyr?

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 28-04-02 17:27

Lars Klintholm skrev:

[Store Headers slået til]

> Hvorfor egentlig? Er det ikke overflødigt, når du har den lille
> gnaver som fast husdyr?

Jeg kan ikke vænne mig til at man kun ser nye og ulæste indlæg i
grupperne og da slet ikke med den elendige citatteknik man ser i de
grupper jeg normalt følger med i. Jeg gider ikke at læse 4
skærmbilleder nedefra og op for at finde ud af hvad et indlæg går ud
på. Så vil jeg hellere gå et indlæg tilbage i tråden og læse hvad det
nu lige var vedkommende skrev, men hvis jeg ikke har "Store headers"
slået til, så skal jeg til at genopbygge tråden med Ctrl + U for at se
de indlæg i tråden som jeg allerede har læst, og det er i mine øjne for
besværligt.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-04-02 18:40

Madsen skrev:

[Store Headers slået til]

> [...]
> med Ctrl + U for at se de indlæg i tråden som jeg allerede har
> læst, og det er i mine øjne for besværligt.

Når jeg åbner en gruppe, genopbygges hele tråden, jeg behøver ikke
trykke Ctrl+U. Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan hos dig.

Når jeg er færdig med en gruppe trykker jeg blot F8, jeg har måske ikke
læst alle, men jeg har læst dem jeg vil. Og næste gang jeg åbner
gruppen er det kun nye indlæg, der er markeret som ulæste. Sådan kan
jeg bedst lide det.

Hvis jeg skal opnå det samme med Store Headers slået til, bliver jeg
nødt til at afslutte med Shift+F8 for at markere alle som læste, og
derefter F8. Ellers husker Xnews, hvilke indlæg jeg rent faktisk har
læst, og det gider jeg ikke.

Og endelig er det vel også redundans at gemme headers, når nu hamsteren
har gemt dem i forvejen. Spild af lagerplads

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 28-04-02 20:11

Lars Klintholm skrev:

> Når jeg åbner en gruppe, genopbygges hele tråden, jeg behøver ikke
> trykke Ctrl+U. Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan hos dig.

Og jeg forstår ikke hvorfor det er sådan hos dig, for det gør Xnews
ikke ved mig. :)
Hvis den ikke står til 'Store headers' så viser den mig kun ulæste
indlæg i grupperne. Det vil sige at hvis jeg har læst det halve af en
tråd og lukker gruppen, så bliver kun den ulæste del af tråden vist
næste gang jeg åbner gruppen. Vil jeg se hele tråden igen må jeg trykke
Ctrl + U. (Reconstruct Thread)

> [...]
> ikke læst alle, men jeg har læst dem jeg vil. Og næste gang jeg
> åbner gruppen er det kun nye indlæg, der er markeret som ulæste.

Men du kan stadig se læste indlæg i gruppen?

> [...]
> læste, og derefter F8. Ellers husker Xnews, hvilke indlæg jeg rent
> faktisk har læst, og det gider jeg ikke.

Det forstår jeg ikke. Hvis jeg er inde i en gruppe og ser at her vist
ikke er mere at komme efter, så trykker jeg Shift + F8 og alle indlæg
bliver markeret som læste. Ude i gruppelisten vil Unread stå til 0.
Der er ikke behov for at trykke F8 igen her.

> Og endelig er det vel også redundans at gemme headers, når nu
> hamsteren har gemt dem i forvejen. Spild af lagerplads

Det har du ret i.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-04-02 21:50

Madsen skrev:

> Og jeg forstår ikke hvorfor det er sådan hos dig, for det gør
> Xnews ikke ved mig. :)

Vi kan håbe der er en tredie, der læser med og forstår? Men jeg er
tilfreds med min opsætning. Hvis du gerne vil slippe for Ctrl+U, så sig
til, hvis der er noget jeg kan gøre (måske maile dig en kopi mine
*.ini).

> Men du kan stadig se læste indlæg i gruppen?

Ja.

> [...]
> alle indlæg bliver markeret som læste. Ude i gruppelisten vil
> Unread stå til 0. Der er ikke behov for at trykke F8 igen her.

Efter Shift+F8, hvordan lukker du gruppen? Med Esc eller F8?

Jeg trykker slet ikke Shift+F8. Kun F8, og det er vel at mærke mens jeg
er inde i gruppen. Og hvis jeg åbner gruppen igen står det hele der,
alle indlæg i alle tråde, og alt er læst.

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 29-04-02 00:55

Lars Klintholm skrev:

> Vi kan håbe der er en tredie, der læser med og forstår?

Vi har førhen haft milelange tråde kørende her i gruppen vedr.
de problemer nogle, og nok specielt undertegnede har oplevet med
Xnews og storage, men nu bliver man jo nysgerrig igen og må prøve
endnu engang om man kan få den til at makke ret. :)

> Men jeg er tilfreds med min opsætning. Hvis du gerne vil slippe
> for Ctrl+U, så sig til, hvis der er noget jeg kan gøre (måske
> maile dig en kopi mine *.ini).

Tak for tilbudet, men nu vil jeg være sikker på at jeg gør lige
som dig angående opsætningen af Xnews. Jeg har haft den ryddet
totalt ud af systemet og installeret den igen. Det eneste jeg har
gemt er min Xnews.ini, Score.ini og Servers.ini.

> Ja.

Og det undrer mig altså meget.
Lige nu har jeg Storage til at stå til 'Use Default (no automatic
setting)'

Samtidig har jeg proppet et semikolon foran følgende linier i
Xnews.ini:

;ScoreStoredHeaders=1
;OnLoaded=acmRescore

Hvilket jo så betyder at disse linier er slået fra og Xnews kører
med sine standardindstillinger angående storage, gør den ikke?
Load Read Articles inde i Setup > Misc er ikke slået til.
Har du den funktion slået til?

> Efter Shift+F8, hvordan lukker du gruppen? Med Esc eller F8?

Normalt ved at trykke ESC.

> Jeg trykker slet ikke Shift+F8. Kun F8, og det er vel at mærke
> mens jeg er inde i gruppen. Og hvis jeg åbner gruppen igen står
> det hele der, alle indlæg i alle tråde, og alt er læst.

Det gør det ikke her og heller ikke nu hvor jeg har geninstalleret
Xnews og regner med at jeg kører med standardindstillingerne hvad
Storage angår.

Hvis jeg på nuværende tidspunkt trykker F8 inde i gruppen så bliver
gruppen lukket. Ude i gruppelisten står der nu 0 ud for 'Unread'.
Trykker jeg Shift + F8 inde i gruppen så bliver alle indlæg markeret
som læst, men gruppen lukkes ikke. Det kan jeg så evt. gøre med ESC.
Uanset om jeg bruger F8 eller Shift + F8 > ESC så er der ingen indlæg
at se i gruppen når jeg igen går ind i den.

Hvis jeg vil se alle indlæg i gruppen igen, så bliver jeg nødt til at
markere gruppen ude i gruppelisten, trykke Ctrl + Enter (Get Special),
trække den skyder oppe i toppen af vinduet helt til venstre (Header
Retrieval), klikke på Reset ud for 'Read' og klikke på Okay. Herefter
bliver alt hvad der ligger på serveren hentet igen.

OnLoaded=acmRescore slået til i [Misc]-sektionen i Xnews.ini gør ikke
den fjerneste forskel. Xnews opfører sig på samme måde som ovenstående
hvad storage angår.

Jeg har prøvet at stille Setup > Storage til 'Save Nothing' (Turn of
storage). Xnews viser stadig ikke et eneste indlæg i gruppen når jeg
genåbner den, efter at have trykket F8 eller Shift + F8 inde i gruppen
og jeg har endda genstartet pc'en efter jeg lavede ændringerne, så den
vil ikke opføre sig som din gør.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-04-02 08:22

Madsen skrev:

> [...]
> inde i gruppen og jeg har endda genstartet pc'en efter jeg lavede
> ændringerne, så den vil ikke opføre sig som din gør.

Storage ændringer i Ctrl+F1 har så vidt jeg kan se ingen indflydelse på
de grupper du allerede abonnerer på. Storage er en per group setting.
Jeg kan ikke finde ud af hvor den gemmes, jeg kan kun se den enkelte
gruppes storage-valg ved at trykke F7, når gruppen er åben. Og også kun
ændre dem her. Og så kan jeg se i datamappen hvilke der gemmes. Med
Store Nothing sat for alle grupper vil datamappen være tom, dog vil
datamappen virke som cache for åbne grupper.

--
Mvh.
Lars

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-04-02 08:36

Madsen skrev:

> Load Read Articles inde i Setup > Misc er ikke slået til.
> Har du den funktion slået til?

Ja. ellers får jeg også kun de ulæste

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 29-04-02 01:09

Madsen skrev:

> Load Read Articles inde i Setup > Misc er ikke slået til.
> Har du den funktion slået til?

Den har jeg lige prøvet at slå til og det bevirker at læste indlæg
bliver vist i gruppen når jeg går ind i den igen.
Problemet er så bare at scoringen ikke fungerer, for førhen fik indlæg
som var svar til et af mine indlæg en score på 9999.
Det gør de ikke nu og OnLoaded=acmRescore i Xnews.ini ændrer ikke på
den sag.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-04-02 08:52

Madsen skrev:

[Load Read Articles]

> [...]
> Problemet er så bare at scoringen ikke fungerer, for førhen fik
> indlæg som var svar til et af mine indlæg en score på 9999.

Scoringen virker perfekt her

> Det gør de ikke nu og OnLoaded=acmRescore i Xnews.ini ændrer ikke
> på den sag.

ScoreStoredHeaders har ingen effekt her, vel rimeligt nok, når jeg
kører med Store Nothing for alle grupper. acmRescore kan heller ikke
ændre nogether, men der scores som sagt rigtigt.

Bare lige for en sikkerheds skyld. I menuen Speciel, har du sat hak ved
Enable Scoring (Ctrl+Y)?

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 29-04-02 12:05

Lars Klintholm skrev:

> Scoringen virker perfekt her

Det vil sige at de indlæg som er direkte svar til dig får en score
på 9999, ikke? Jeg mener Xnews skal gøre det som standard, altså
uden at man gør noget specielt for at få den til det, men det gør
min bare ikke.

> Bare lige for en sikkerheds skyld. I menuen Speciel, har du sat
> hak ved Enable Scoring (Ctrl+Y)?

Ja, det er slået til.
Hvad med din Setup > Misc > Load Read Articles? Er den slået til
eller fra?

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-04-02 12:27

Madsen skrev:

> [...]
> på 9999, ikke? Jeg mener Xnews skal gøre det som standard, altså
> uden at man gør noget specielt for at få den til det, men det gør

Yep. Sådan virker det hos mig. Er det kun denne scoring du ikke kan få
til at virke? Den kommer jo ikke fra score.ini. Den har med ID-token og
MessageID at gøre. Har du pillet her? Det må du da have siden der ikke
står 127.0.0.1 i din MID

> Hvad med din Setup > Misc > Load Read Articles? Er den slået til
> eller fra?

Til

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 29-04-02 21:12

Lars Klintholm skrev:

> [...]
> ID-token og MessageID at gøre. Har du pillet her? Det må du da
> have siden der ikke står 127.0.0.1 i din MID

Jeg har blot en linie i Xnews.ini der hedder Fqdn=madsen.tdcadsl.dk
(tak HKH ;), men det har vel ikke noget med mit ID-Token at gøre, som
jeg for øvrigt ikke har pillet ved. Jeg kan huske at jeg havde
nøjagtig samme problem med scoren da jeg startede med Xnews og så
vidt jeg husker forsvandt det problem ikke før jeg ændrede på storage
så Xnews gemte headere.
Score virker fint nok på de indlæg jeg har defineret i Score.ini, men
svar til mine indlæg i grupperne får ikke automatisk en score på 9999.

> Til

Så forstår jeg bedre hvorfor din Xnews viser læste indlæg i
grupperne. :)

Min fungerer også som din nu (lige bortset fra det med score
forstås). Den viser læste indlæg og det ser heller ikke ud til at
jeg har problemer med dobbelt- og triple-indlæg i grupperne, så det
problem havde noget med Storage at gøre, som Rudi og andre foreslog.

Jeg synes blot det er irriterende at vente på at hele gruppen skal
hentes fra hamsteren hver gang man går ind i den. Desuden ser Xnews
ud til at holde en pause midt i den hele. Den stopper lige i et par
sekunder når den har hentet 50 % af gruppen og fortsætter så, og i
den tid sidder jeg bar og venter utålmodigt.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-04-02 17:38

Madsen skrev:

> Jeg har blot en linie i Xnews.ini der hedder
> Fqdn=madsen.tdcadsl.dk (tak HKH ;)

Den har jeg prøvet uden den store succes. Fandt Henriks gamle indlæg,
der står den skal i [Compose]. Men der sker ikke rigtig noget. Jeg
bliver ved med at få 127.0.0.1 hvis jeg sender gennem hamster, eller 4
andre tal hvis jeg sender direkte via min udbyder.

> Jeg synes blot det er irriterende at vente på at hele gruppen skal
> hentes fra hamsteren hver gang man går ind i den.

Jeg synes ikke det er galt, går næsten lige så hurtigt uden storage som
med Storage. Men det afhænger vel af hamsterdatabasens størrelse?

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 18:32

Lars Klintholm skrev:

[Fqdn=madsen.tdcadsl.dk]

> [...]
> noget. Jeg bliver ved med at få 127.0.0.1 hvis jeg sender gennem
> hamster, eller 4 andre tal hvis jeg sender direkte via min

Hvorfor det ikke virker hos dig kan jeg så desværre ikke svare på.

> Jeg synes ikke det er galt, går næsten lige så hurtigt uden
> storage som med Storage. Men det afhænger vel af hamsterdatabasens
> størrelse?

Nu har jeg prøvet din metode i et stykke tid og det eneste jeg sådan
set har fået ud af det er at jeg stadig har en hulens masse indlæg i
grupperne som optræder flere gange.

Svar til mine indlæg i grupperne får ikke en score på 9999 og Xnews
går ofte i stå på imellem 30 og 50 % når den er ved at hente hele
gruppen fra hamsteren, så det synes jeg ikke rigtigt jeg gider.
Når jeg alligvel ikke slipper af med de mange kopier og min
tålmodighed ikke rækker til at jeg skal genindlæse hele gruppen hver
gang fra hamsteren, så tror jeg nu jeg slår storage af headere til
igen og så spilder et par megabyte på det, men tak for hjælpen. :)

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-04-02 20:25

Madsen skrev:

> [Fqdn=madsen.tdcadsl.dk]

> Hvorfor det ikke virker hos dig kan jeg så desværre ikke svare på.

Den virkede ikke i går, den virker i dag. Mærkeligt program

> [...]
> gang fra hamsteren, så tror jeg nu jeg slår storage af headere til
> igen og så spilder et par megabyte på det, men tak for hjælpen. :)

Ganske forståeligt. Roger, over and out.

--
Mvh.
Lars

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 01:39

Madsen skrev:

> [...]
> jeg har problemer med dobbelt- og triple-indlæg i grupperne, så det
> problem havde noget med Storage at gøre, som Rudi og andre foreslog.

Nå, det var en kort fornøjelse:
<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/traade.gif>

Hvis jeg åbner en af trådene så ligger der typisk to kopier af hvert
indlæg inde i tråden (samme message-id).

<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/dobbeltindlaeg.gif>

Underligt program. :)

Madsen.

Fra : Madsen