Link til Word dokumenter
Fra : Martin

Dato : 04-02-01 17:47

Jeg ved ikke om dette er det rette forum, men :

Kan man lave et link til et dokumentet (xxxxxx.doc), således at man
downloader dokumentet istedet for at åben det i browserviduet (i IE) ?

Kan man endvidere lave et link til et dokument, således at dokumentet åbnes
direkte i Word ??

mvh Martin

Fra : Claus Schmidt

Dato : 04-02-01 19:52

"Martin" skrev:
> Jeg ved ikke om dette er det rette forum, men :

Spørgsmålet kommer jævnligt op i
denne, samt d.e.i.w.html, d.e.i.w.clientside,
samt øvrige grupper. Det har jo noget
med webdesign at gøre, men det
er jo ikke lige til at vide hvordan det
skal løses.

For at tage dette først, så kan det ikke
umiddelbart løses.

> Kan man lave et link til et dokumentet (xxxxxx.doc), således at man
> downloader dokumentet istedet for at åben det i browserviduet (i IE) ?

Mht. HTML, så foreslår jeg at du skriver
en tekst under linket, a la "Højreklik og
vælg gem som for at downloade, klik
for at åbne dokumentet i browseren"

Mht. clientside, så tillad mig at citere
et tidligere svar på samme spørgsmål:

> Det er muligt at du kan lave det med VBscript,
> som er en slags blanding af VBA og JavaScript.
> Det forstås vist kun af MS-browsere.
>
> Prøv at spørge i gruppen:

Mht. serverside, så har jeg i et endnu
tidligere indlæg gjort opmærksom på
at Troels Arvin havde vist en metode til
dette i et endnu-endnu tidligere indlæg.

Det er formentlig cirka november 2000
og det blev ikke postet i d.e.i.w.serverside,
men enten i denne, i d.e.i.w, eller i
clientside - desværre kan jeg ikke finde
den længere, men det var et svar på en
post om Excel, tror jeg nok.

Problemet er dog det samme, om det
er Excel, Word, PowerPoint....

--
[claus]

Fra : Claus Schmidt

Dato : 04-02-01 19:54

"Claus Schmidt" ::
> Spørgsmålet kommer jævnligt op i
> denne, samt d.e.i.w.html, d.e.i.w.clientside,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^??

Ja jeg ved sq heller ikke hvad jeg
tænkte på, det må være al den
hoppen omkring for at finde de
tidligere indlæg.

--
[claus]

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 04-02-01 23:36

Claus Schmidt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> og det blev ikke postet i d.e.i.w.serverside,
> men enten i denne, i d.e.i.w, eller i
> clientside - desværre kan jeg ikke finde

http://www.html.dk/nyhedsgrupper/search.asp?query=word+arvin&scope=dk_edb_intern
et_webdesign_serverside&searchtype=1

OBS: knækket URL

Mvh
Jonas

Fra : Claus Schmidt

Dato : 05-02-01 00:11

"Jonas Astrup - html.dk" ::

Januar

Åbenbart *også* i serverside

Jep:
http://news:3A539768.6000507@arvin.dk

Troels' var ikke, mit var:
-men jeg henviste til hans eksempel.

> http://www.html.dk/ knækket URL

Ganske fin søgefunktion, den skal
jeg prøve at huske til næste gang

--
[claus]

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-02-01 02:45

Sun, 04 Feb 2001 22:36:16 GMT, skrev Jonas Astrup - html.dk
<astrup@e-mail.dk>:

><http://www.html.dk/nyhedsgrupper/search.asp?query=word+arvin&scope=dk_edb_internet_webdesign_serverside&searchtype=1>
>
>OBS: knækket URL

Smid en url ind i <> og den burde ikke knække.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-02-01 08:23

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

Jonas Astrup - html.dk skrev:

> Smid en url ind i <> og den burde ikke knække.

Det har Jonas da også så vidt jeg kan se.

VH. Jakob Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-02-01 12:23

Mon, 05 Feb 2001 07:22:40 GMT, skrev Jakob Andersen
<jakob@andersen.as>:

>Det har Jonas da også så vidt jeg kan se.

Nej, det er mig der har sat <>, for at vise det og for ikke at gentage
url'en to gange.

Men lidt dårlig citering af mig, om ikke andet skulle jeg have fjernet
den første >.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-02-01 15:00

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
> Nej, det er mig der har sat <>, for at vise det og for ikke at gentage
> url'en to gange.

Ok, jeg læste kun det du havde citeret og ikke det oprindelige indlæg

> Men lidt dårlig citering af mig, om ikke andet skulle jeg have fjernet
> den første >.

Alt forladt

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 05-02-01 16:13

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Smid en url ind i <> og den burde ikke knække.

Tak for tippet :)

Mvh
Jonas