registerlovgivningen anående IP nr.
Fra : [8210] NHI

Dato : 27-04-02 22:45

Hej
Jeg er ved at finde ud af lovgivning angående registering af enkelte
personer.
Jeg har hørt fra dk.edb.privat.marked at det ikke er lovlig at registere en
person via deres navn, f.eks. de har snydt nogle køber eller den modsat
retning. Men min spørgsmål går ud på om det er muligt at registere via IP
nummer???? f.eks. IP 127.0.0.1 har snydt mig for 1000,- han sendt aldrig
varene. Er det lovlig???
Håber at i forstår hvad jeg mener ellers er i velkommen til at skrive til
mig.
Eller andre forslag modtages med åbne hånd.
MVH
Nhi

Fra : Dennis

Dato : 28-04-02 00:15

[8210] NHI wrote:
> [...]
> nummer???? f.eks. IP 127.0.0.1 har snydt mig for 1000,- han sendt aldrig

Ret så tåbeligt, da størstedelen af "end-user" ip'er tildeles dynamisk.

Fra : TGD

Dato : 28-04-02 03:21

"Dennis" <viol8r@SLETnospam.dk> skrev i en meddelelse
IP

> Ret så tåbeligt, da størstedelen af "end-user" ip'er tildeles dynamisk.

Sikkert men det var ikke svar på mandens ?

Fra : Morten Birkelund

Dato : 28-04-02 02:20

"[8210] NHI" <nhiasy@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
IP
> nummer???? f.eks. IP 127.0.0.1 har snydt mig for 1000,- han sendt aldrig

Hvis du skal bruge en IP adresse til noget er det meget vigtigt at du ved
præcis hvad klokken er,
da mange udbydere tildeler IP adresser dynamisk så kan det være svært at
finde ud af.

Hvis du dog har en dommerkendelse og udbyderen er samarbejds villig så kan
du/politiet få det oplyst.

Dog skal du nok ikke klage for meget over 127.0.0.1 det er en som står dig
meget nær :)
Og her kan udbyderen ikke hjælpe.

--
Morten

Fra : [8210] NHI

Dato : 28-04-02 08:44

Hej
Mit formål er ikke at politianmelde dem med IPnr. men blot at registere det
så andre bruger kan se hvem det er og om de er snyder.
Jeg ved at mange får tildelt dynamisk IP, men jeg håber at fange en lille
del af dem med fast IP.
Ja, Ip 127.0.0.1 er jo alle
Men min spørgsmål igen er det lovlig???
MVH
NAS

Fra : sylle

Dato : 28-04-02 11:34

"[8210] NHI" <nhiasy@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så andre bruger kan se hvem det er og om de er snyder.
> Jeg ved at mange får tildelt dynamisk IP, men jeg håber at fange en lille

127.0.0.1 er adressen på din localhost

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-04-02 12:49

On Sat, 27 Apr 2002 23:44:54 +0200,
> [...]
> mig.
> Eller andre forslag modtages med åbne hånd.

Jvf. registertilsynet, så er en webserverlog ofte omfattet
af registerlovgivningen, fordi en IP adresse ofte vil kunne føres
tilbage til en bestemt person. Man må derfor eksempelvis
ikke offentliggøre en webservers logfil med IP adresse og hvilke
sider vedkommende har set.

Ovenstående trick er derfor et brud på registerlovgivningen.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : kc

Dato : 28-04-02 14:14

De relevante regler finder du i persondataloven (lov om behandling af
personoplysninger - Lov nr. 429 af 31. maj 2000 med senere ændringer.

Hvorvidt du kan foretage en registrering, kan jeg ikke bedømme på det
foreliggende grundlag. Det afhænger bl.a. af, hvilken type information, du
præcist vil registrere samt hvorvidt du evt. ønsker at videregive
informationen og hvorfor du i det hele taget ønsker at registrere
oplysningerne.
..
Du kan dog søge yderligere information hos Datatilsynet på deres hjemmeside
www.datatilsynet.dk

KC