Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop tutorial papirhul
Fra : WebLex

Dato : 27-04-02 19:49

Jeg leder efter metode til i Photoshop at lave et hul i et stykke papir -
lyder det for underligt, så se lige denne side:

http://www.nti.pl/

(det er den stump grafik, hvor det ser ud som, at man kan se den bagved
liggende kode)

Er der nogen, der ligger inde med en tutorial eller har gode råd til,
hvordan man griber det an?

Fra : jopa

Dato : 27-04-02 21:11

"WebLex" skrev bla.
> Jeg leder efter metode til i Photoshop at lave et hul i et stykke papir -

Finder du sikkert her

http://www.actionxchange.com/

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : WebLex

Dato : 28-04-02 17:44

"jopa" <j@jp-web.dk> skrev i en meddelelse
> "WebLex" skrev bla.
>
> Finder du sikkert her
>
> http://www.actionxchange.com/

Nahh, jeg er ikke helt sikker. Jeg har i hvert fald ikke fundet noget endnu.
Men tak for dit svar...

Fra : Enrico Laursen

Dato : 26-04-02 23:09

Hey!

Du kan jo prøve at scanne et stykke papir ind, hvor der er lavet et hul i...

/Rico
www.cozy.dk

Fra : itgrafen

Dato : 28-04-02 15:07

"WebLex" skrev d. 27-04-02 19:49 dette indlæg :
> [...]
bagved
> liggende kode)
>
> Er der nogen, der ligger inde med en tutorial eller har gode råd til,

Jeg ville gerne kunne give dig et bedre bud end dette, men jeg har
desværre kun set den funktion et sted.
Og det er i programmet Extesis Dreamsuite, du kan finde det på Extensis
hjemmesiden, det er temmeligt dyrt.
Egentligt er det plugins til Photoshop.
Held og lykke med videre søgning - og sig endelig til hvis du finder en
bedre løsning.

dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : WebLex

Dato : 28-04-02 17:46

"itgrafen" <itgrafen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Egentligt er det plugins til Photoshop.
> Held og lykke med videre søgning - og sig endelig til hvis du finder en

Jeg har været inde på extensis.com (og det er vel den du mener?) og kan ikke
lige finde det omtalte. Kan det mon have skiftet navn...?

Fra : wulff

Dato : 28-04-02 20:56

On Sun, 28 Apr 2002 18:45:56 +0200, "WebLex" <weblex@mail.com> wrote:
>Jeg har været inde på extensis.com (og det er vel den du mener?) og kan ikke
>lige finde det omtalte. Kan det mon have skiftet navn...?

Hmmm... Hvis navnet er Dreamsuite, kunne der også være tale om
følgende fra AutoFX:

http://www.autofx.com/dreamsuite/main.html

Selvom deres Photo/Graphic Edges nok er tættere på det ønskede:

http://www.autofx.com/detail_pages/pgedetail.html

hth

Fra : WebLex

Dato : 29-04-02 18:19

"wulff" <wulff@perlmonks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> følgende fra AutoFX:
>
> http://www.autofx.com/dreamsuite/main.html
>
> Selvom deres Photo/Graphic Edges nok er tættere på det ønskede:

Jeg downloadede deres demo, og det ser bestemt lovende ud. Men... knap 200
dollars! Jeg åprøver at finde et billigere alternativ.

Fra : jopa

Dato : 29-04-02 19:24

"WebLex" skrev bla.

> Jeg downloadede deres demo, og det ser bestemt lovende ud. Men... knap 200
> dollars! Jeg åprøver at finde et billigere alternativ.

Kan du ikke lave det selv ? se nedenstående lavet lynhurtigt, (er også
derefter )så med lidt arbejde kunne du vel sagtens få et meget bedre
resultat.
http://www.jp-web.dk/hul.htm

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : WebLex

Dato : 29-04-02 20:12

> [...]
>
> Kan du ikke lave det selv ? se nedenstående lavet lynhurtigt, (er også
> derefter )så med lidt arbejde kunne du vel sagtens få et meget bedre

Jo, meget gerne. Men hvordan? Har du blot scannet et hullet stykke papir,
eller...?

Fra : jopa

Dato : 29-04-02 20:20

"WebLex" skrev bla.
> Jo, meget gerne. Men hvordan? Har du blot scannet et hullet stykke papir,
> eller...?

Ja blot revet hul i papiret, scannet det, lagt sort bagrund på med lidt kode
i.
Tilrettet det lidt i Photoshop. Tog højst 5 minutter, så med lidt arbejde
lagt i kan det vel lade sig gøre at få et flot resultat ud af det.

--

jopa
www.jp-web.dk