/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Retsgrundlaget for Landsskatteretten
Fra : Peter G C


Dato : 27-04-02 18:43

Nogen der har kendskab til lovgrundlaget om <subj.> ?

Hjælp modtages med tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



 
 
Kenn Gerdes (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Kenn Gerdes


Dato : 27-04-02 18:53

"Peter G C" skrev:

> Nogen der har kendskab til lovgrundlaget om <subj.> ?

Kan dette bruges? http://www.landsskatteretten.dk/om_lsr/side07.htm


Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er
omfattet af momslovens paragraf 17, stk. 1, nr. 3.



Karina og Christian (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Karina og Christian


Dato : 27-04-02 18:54

Hej Peter

Prøv engang at kigge i skattestyrelsesloven, jf. lovbekendtgørelse nr.
859/2000, nærmere bestemt §§ 20 og 23-30.

/Christian

--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:aaenpp$hv$1@tux.netsite.dk...
> Nogen der har kendskab til lovgrundlaget om <subj.> ?
>
> Hjælp modtages med tak.
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com
>
>



Peter G C (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 27-04-02 18:58

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

[klip]

> Hjælp modtages med tak.

Tusind tak til jer begge to.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Karina og Christian (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Karina og Christian


Dato : 27-04-02 19:00


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:aaeolt$1cj$1@tux.netsite.dk...
> Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:
>
> Tusind tak til jer begge to.

>
Ingen årsag

/Christian



Peder Porse (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 27-04-02 19:55

ellers kunne du da bare spørge den gamle her....
pp

Peter G C wrote:

> Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:
>

>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com
>
>
>


Peter G C (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 27-04-02 19:59

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev:

> ellers kunne du da bare spørge den gamle her....

Tak

Lang tid siden vi har hørt noget fra det dig....

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Peder Porse (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 27-04-02 20:19

der sker meget på T*S området...særlig m.h.t. ejendomsvurdering lige for
tiden.

Men jeg har da en skattestyrelseslov stående.

Peter G C wrote:

> Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev:
>
>
>>ellers kunne du da bare spørge den gamle her....
>>
>
> Tak
>
> Lang tid siden vi har hørt noget fra det dig....
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com
>
>
>


Peter G C (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-04-02 14:22

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

Er vi enige om, at <subj.> er et klagenævn?

/Peter


--
http://www.grauslund.com



Peder Porse (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 28-04-02 19:38

Ja, det er i hvert fald ikke nogen domstol på trods af navnet.

-Hvad får dig til at spørge?
pp

Peter G C wrote:

> Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:
>
> Er vi enige om, at <subj.> er et klagenævn?
>
> /Peter
>
>
> --
> http://www.grauslund.com
>
>
>


Peter G C (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-04-02 19:41

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev:

> Ja, det er i hvert fald ikke nogen domstol på trods af navnet.
>
> -Hvad får dig til at spørge?

Jeg skal bare vide det - sidder lige og bakser med et hjemmeopgave til i
morgen

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jon Bendtsen (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 28-04-02 19:43

In article <aahfi3$cf4$1@tux.netsite.dk>, Peter G C wrote:
> Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev:
>
>> Ja, det er i hvert fald ikke nogen domstol på trods af navnet.
>>
>> -Hvad får dig til at spørge?
>
> Jeg skal bare vide det - sidder lige og bakser med et hjemmeopgave til i
> morgen

Heh, lige da jeg så det indlæg måtte jeg lige læse hvem der
stillede det en gang til. Jeg troede et kort øjeblik det var
en trold, i stil med ham der tidligere har brokket sig over
hans skatte problemer.



JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Peter G C (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-04-02 19:49

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev:

[klip]

> Heh, lige da jeg så det indlæg måtte jeg lige læse hvem der
> stillede det en gang til. Jeg troede et kort øjeblik det var
> en trold, i stil med ham der tidligere har brokket sig over
> hans skatte problemer.

LOL

- jeg vil stadigvæk gerne vide om det er er nævn.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Peter G C (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-04-02 20:30

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

[klip]

> - jeg vil stadigvæk gerne vide om det er er nævn.

Èn af klogskaberne nævner, at ader er tale om et nævn.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Thomas W. (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas W.


Dato : 28-04-02 21:08

Peter G C wrote:
> Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:
>
> [klip]
>
>> - jeg vil stadigvæk gerne vide om det er er nævn.
>
> Èn af klogskaberne nævner, at ader er tale om et nævn.
>

Og de har ovenikøbet egen hjemmeside: http://www.landsskatteretten.dk/ :)
Jeg synes ikke umiddelbart de direkte skriver hvad de er, men
sammensætningen lugter kraftigt af nævn.

/Thomas



Peder Porse (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 28-04-02 22:00




> Peter G C wrote:

>>
>>
>>>- jeg vil stadigvæk gerne vide om det er er nævn.
>>>
>>Èn af klogskaberne nævner, at ader er tale om et nævn.
>>
>>
>
> Og de har ovenikøbet egen hjemmeside: http://www.landsskatteretten.dk/ :)
> Jeg synes ikke umiddelbart de direkte skriver hvad de er, men
> sammensætningen lugter kraftigt af nævn.
>
> /Thomas
>
>
>


De skriver nu da ellers:
Landsskatteretten er landets øverste administrative klageinstans
vedrørende skatter, moms, afgifter og ejendomsvurderinger. Selv om
Landsskatteretten ikke er en domstol, er der mange lighedspunkter.
Retten består af en retspræsident, tre retsformænd og 28 retsmedlemmer.
17 retsmedlemmer er beskikket af skatteministeren, mens 11 er valgt af
Folketinget. Mindst ni retsmedlemmer opfylder betingelserne for at være
landsdommer og vil normalt have deres daglige arbejde i Østre eller
Vestre Landsret. De øvrige medlemmer repræsenterer samfundet bredt. I
sager om registreringsafgift af motorkøretøjer er der yderligere
beskikket to branchekyndige retsmedlemmer. Til retten er knyttet syv
kontorer med jurister, der forbereder sagerne. Landsskatteretten træffer
hvert år afgørelse i 4.000 skatte- og afgiftssager og 500-1.000 sager om
vurdering af fast ejendom.

Domstolene arbejder i henhold til Retsplejeloven. LSR har sin egen
forretningsorden....

Mon ikke snart den ged er barberet?
*SSS*

pp




Allan Olesen (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 28-04-02 22:27

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> wrote:

>> Jeg synes ikke umiddelbart de direkte skriver hvad de er, men
>> sammensætningen lugter kraftigt af nævn.

>De skriver nu da ellers:
>Landsskatteretten er landets øverste administrative klageinstans
>vedrørende skatter, moms, afgifter og ejendomsvurderinger. Selv om
>Landsskatteretten ikke er en domstol, er der mange lighedspunkter.

Her skriver de, hvad de ikke er. Men skriver de, hvad de er?

Kunne man ikke med lidt god vilje få beskrivelsen til at passe på
en voldgiftsret?

(Ja, jeg ved godt, at en voldgiftret ville være ret mærkelig at
bruge i den sammenhæng, men jeg ville bare illustrere, at
beskrivelsen ikke nødvendigvis kun passer på et nævn.)


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Peter G C (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-04-02 06:38

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Kunne man ikke med lidt god vilje få beskrivelsen til at passe på
> en voldgiftsret?

Nej - Landsskatterettens afgørelser kan appelleres.

>
> (Ja, jeg ved godt, at en voldgiftret ville være ret mærkelig at
> bruge i den sammenhæng, men jeg ville bare illustrere, at
> beskrivelsen ikke nødvendigvis kun passer på et nævn.)

Det er et nævn.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Allan Olesen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 29-04-02 07:54

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>> Kunne man ikke med lidt god vilje få beskrivelsen til at passe på
>> en voldgiftsret?
>
>Nej - Landsskatterettens afgørelser kan appelleres.

Det står jo ikke i beskrivelsen.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Peter G C (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-04-02 16:14

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Det står jo ikke i beskrivelsen.

Men det står i Grundlovens § 63.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Allan Olesen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 29-04-02 17:00

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>> Det står jo ikke i beskrivelsen.
>
>Men det står i Grundlovens § 63.

Diskussionen gik på, hvad man kunne udlede af den citerede
beskrivelse.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Henning Makholm (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 29-04-02 13:26

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
> Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

> > Kunne man ikke med lidt god vilje få beskrivelsen til at passe på
> > en voldgiftsret?

> Nej - Landsskatterettens afgørelser kan appelleres.

Appelleres? Da ikke andre veje end til domstolene? Og når nu der lsr
ikke selv er en domstol er "appel" vel ikke det korrekte ord?

> Det er et nævn.

Har ordet "nævn" i denne sammenhæng konsekvenser som alternative
formuleringer ("administrativ klageinstans" m.v.) ikke ville have?

--
Henning Makholm "Khanivore is climbing out of its life-support pod."

Allan Olesen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 29-04-02 16:09

Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

>Appelleres? Da ikke andre veje end til domstolene? Og når nu der lsr
>ikke selv er en domstol er "appel" vel ikke det korrekte ord?

Enig.

Men Peters pointe var vel, at man normalt ikke kan trække en
afgørelse fra en voldgift i retten, eftersom parterne på forhånd
er blevet enige om, at afgørelsen er endelig.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Peter G C (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-04-02 16:16

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Enig.

Kan man få et forslag fra jeres side, når I ikke er enige med mig?

> Men Peters pointe var vel, at man normalt ikke kan trække en
> afgørelse fra en voldgift i retten, eftersom parterne på forhånd
> er blevet enige om, at afgørelsen er endelig.

Lige netop.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Allan Olesen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 29-04-02 16:58

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Kan man få et forslag fra jeres side, når I ikke er enige med mig?

"Indbringe afgørelsen for en domstol"?


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Peter G C (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-04-02 16:16

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev:

[klip]

> Appelleres? Da ikke andre veje end til domstolene? Og når nu der lsr
> ikke selv er en domstol er "appel" vel ikke det korrekte ord?

Tja - appel er et overbegreb for rekurs, kære anke osv.

Man kan få "prøvet sagen ved domstolene" - domstolsprøvelse som det også
kaldes i forvaltningsretten.

[klip]

> Har ordet "nævn" i denne sammenhæng konsekvenser som alternative
> formuleringer ("administrativ klageinstans" m.v.) ikke ville have?

Det tror jeg ikke.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Peder Porse (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 29-04-02 21:34

Nu bruges voldgift jo skjældent i offentligretlig sammenhæng...

Tvister mellem borgerne og det offentlige løses vel i nævn eller
domstole, når de ikke er af privatretlig karakter..
pp

Allan Olesen wrote:

> Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> wrote:
>
>
>>
>
>
>


Allan Olesen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 29-04-02 22:29

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> wrote:

>Nu bruges voldgift jo skjældent i offentligretlig sammenhæng...

Var det mon derfor, jeg skrev:

>(Ja, jeg ved godt, at en voldgiftret ville være ret mærkelig at
>bruge i den sammenhæng, men jeg ville bare illustrere, at
>beskrivelsen ikke nødvendigvis kun passer på et nævn.)


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Peder Porse (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 28-04-02 21:23

Bare for god ordens skyld: Landsskatteretten er en del af det
administrative klagesystem.

Derfor er den formelt set et nævn.

Går ud fra, du er enig i denne skelnen..
pp

Peter G C wrote:

> Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev:
>
>
>>Ja, det er i hvert fald ikke nogen domstol på trods af navnet.
>>
>>-Hvad får dig til at spørge?
>>
>
> Jeg skal bare vide det - sidder lige og bakser med et hjemmeopgave til i
> morgen
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com
>
>
>


Peter G C (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 29-04-02 06:38

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev:

[klip]

> Går ud fra, du er enig i denne skelnen..

Ih ja.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408912
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste