Retsgrundlaget for Landsskatteretten
Fra : Peter G C

Dato : 27-04-02 18:43

Nogen der har kendskab til lovgrundlaget om <subj.> ?

Hjælp modtages med tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 27-04-02 18:53

"Peter G C" skrev:

> Nogen der har kendskab til lovgrundlaget om <subj.> ?

Kan dette bruges? http://www.landsskatteretten.dk/om_lsr/side07.htm

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Karina og Christian

Dato : 27-04-02 18:54

Hej Peter

Prøv engang at kigge i skattestyrelsesloven, jf. lovbekendtgørelse nr.
859/2000, nærmere bestemt §§ 20 og 23-30.

/Christian

--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Peter G C

Dato : 27-04-02 18:58

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

[klip]

> Hjælp modtages med tak.

Tusind tak til jer begge to.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Karina og Christian

Dato : 27-04-02 19:00

> Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:
>
> Tusind tak til jer begge to.

Ingen årsag

/Christian

Fra : Peder Porse

Dato : 27-04-02 19:55

ellers kunne du da bare spørge den gamle her....
pp

Fra : Peter G C

Dato : 27-04-02 19:59

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev:

> ellers kunne du da bare spørge den gamle her....

Tak

Lang tid siden vi har hørt noget fra det dig....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peder Porse

Dato : 27-04-02 20:19

der sker meget på T*S området...særlig m.h.t. ejendomsvurdering lige for
tiden.

Men jeg har da en skattestyrelseslov stående.

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-02 14:22

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

Er vi enige om, at <subj.> er et klagenævn?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peder Porse

Dato : 28-04-02 19:38

Ja, det er i hvert fald ikke nogen domstol på trods af navnet.

-Hvad får dig til at spørge?
pp

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-02 19:41

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev:

> Ja, det er i hvert fald ikke nogen domstol på trods af navnet.
>
> -Hvad får dig til at spørge?

Jeg skal bare vide det - sidder lige og bakser med et hjemmeopgave til i
morgen

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-04-02 19:43

In article <aahfi3$cf4$1@tux.netsite.dk>, Peter G C wrote:

> Jeg skal bare vide det - sidder lige og bakser med et hjemmeopgave til i
> morgen

Heh, lige da jeg så det indlæg måtte jeg lige læse hvem der
stillede det en gang til. Jeg troede et kort øjeblik det var
en trold, i stil med ham der tidligere har brokket sig over
hans skatte problemer.

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-02 19:49

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev:

[klip]

> Heh, lige da jeg så det indlæg måtte jeg lige læse hvem der
> stillede det en gang til. Jeg troede et kort øjeblik det var
> en trold, i stil med ham der tidligere har brokket sig over
> hans skatte problemer.

LOL

- jeg vil stadigvæk gerne vide om det er er nævn.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-02 20:30

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

[klip]

> - jeg vil stadigvæk gerne vide om det er er nævn.

Èn af klogskaberne nævner, at ader er tale om et nævn.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thomas W.

Dato : 28-04-02 21:08

Peter G C wrote:
> Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:
>
> [klip]

> Èn af klogskaberne nævner, at ader er tale om et nævn.

Og de har ovenikøbet egen hjemmeside: http://www.landsskatteretten.dk/ :)
Jeg synes ikke umiddelbart de direkte skriver hvad de er, men
sammensætningen lugter kraftigt af nævn.

/Thomas

Fra : Peder Porse

Dato : 28-04-02 22:00

> Og de har ovenikøbet egen hjemmeside: http://www.landsskatteretten.dk/ :)
> Jeg synes ikke umiddelbart de direkte skriver hvad de er, men
> sammensætningen lugter kraftigt af nævn.
>
> /Thomas

De skriver nu da ellers:
Landsskatteretten er landets øverste administrative klageinstans
vedrørende skatter, moms, afgifter og ejendomsvurderinger. Selv om
Landsskatteretten ikke er en domstol, er der mange lighedspunkter.
Retten består af en retspræsident, tre retsformænd og 28 retsmedlemmer.
17 retsmedlemmer er beskikket af skatteministeren, mens 11 er valgt af
Folketinget. Mindst ni retsmedlemmer opfylder betingelserne for at være
landsdommer og vil normalt have deres daglige arbejde i Østre eller
Vestre Landsret. De øvrige medlemmer repræsenterer samfundet bredt. I
sager om registreringsafgift af motorkøretøjer er der yderligere
beskikket to branchekyndige retsmedlemmer. Til retten er knyttet syv
kontorer med jurister, der forbereder sagerne. Landsskatteretten træffer
hvert år afgørelse i 4.000 skatte- og afgiftssager og 500-1.000 sager om
vurdering af fast ejendom.

Domstolene arbejder i henhold til Retsplejeloven. LSR har sin egen
forretningsorden....

Mon ikke snart den ged er barberet?
*SSS*

pp

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-04-02 22:27

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
>vedrørende skatter, moms, afgifter og ejendomsvurderinger. Selv om
>Landsskatteretten ikke er en domstol, er der mange lighedspunkter.

Her skriver de, hvad de ikke er. Men skriver de, hvad de er?

Kunne man ikke med lidt god vilje få beskrivelsen til at passe på
en voldgiftsret?

(Ja, jeg ved godt, at en voldgiftret ville være ret mærkelig at
bruge i den sammenhæng, men jeg ville bare illustrere, at
beskrivelsen ikke nødvendigvis kun passer på et nævn.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-02 06:38

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Kunne man ikke med lidt god vilje få beskrivelsen til at passe på
> en voldgiftsret?

Nej - Landsskatterettens afgørelser kan appelleres.

> (Ja, jeg ved godt, at en voldgiftret ville være ret mærkelig at
> bruge i den sammenhæng, men jeg ville bare illustrere, at
> beskrivelsen ikke nødvendigvis kun passer på et nævn.)

Det er et nævn.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-04-02 07:54

>Nej - Landsskatterettens afgørelser kan appelleres.

Det står jo ikke i beskrivelsen.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-02 16:14

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Det står jo ikke i beskrivelsen.

Men det står i Grundlovens § 63.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-04-02 17:00

>Men det står i Grundlovens § 63.

Diskussionen gik på, hvad man kunne udlede af den citerede
beskrivelse.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henning Makholm

Dato : 29-04-02 13:26

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> Nej - Landsskatterettens afgørelser kan appelleres.

Appelleres? Da ikke andre veje end til domstolene? Og når nu der lsr
ikke selv er en domstol er "appel" vel ikke det korrekte ord?

> Det er et nævn.

Har ordet "nævn" i denne sammenhæng konsekvenser som alternative
formuleringer ("administrativ klageinstans" m.v.) ikke ville have?

--
Henning Makholm "Khanivore is climbing out of its life-support pod."

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-04-02 16:09

Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

>Appelleres? Da ikke andre veje end til domstolene? Og når nu der lsr
>ikke selv er en domstol er "appel" vel ikke det korrekte ord?

Enig.

Men Peters pointe var vel, at man normalt ikke kan trække en
afgørelse fra en voldgift i retten, eftersom parterne på forhånd
er blevet enige om, at afgørelsen er endelig.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-02 16:16

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev:

[klip]

> Enig.

Kan man få et forslag fra jeres side, når I ikke er enige med mig?

> Men Peters pointe var vel, at man normalt ikke kan trække en
> afgørelse fra en voldgift i retten, eftersom parterne på forhånd
> er blevet enige om, at afgørelsen er endelig.

Lige netop.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-04-02 16:58

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Kan man få et forslag fra jeres side, når I ikke er enige med mig?

"Indbringe afgørelsen for en domstol"?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-02 16:16

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev:

[klip]

> Appelleres? Da ikke andre veje end til domstolene? Og når nu der lsr
> ikke selv er en domstol er "appel" vel ikke det korrekte ord?

Tja - appel er et overbegreb for rekurs, kære anke osv.

Man kan få "prøvet sagen ved domstolene" - domstolsprøvelse som det også
kaldes i forvaltningsretten.

[klip]

> Har ordet "nævn" i denne sammenhæng konsekvenser som alternative
> formuleringer ("administrativ klageinstans" m.v.) ikke ville have?

Det tror jeg ikke.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peder Porse

Dato : 29-04-02 21:34

Nu bruges voldgift jo skjældent i offentligretlig sammenhæng...

Tvister mellem borgerne og det offentlige løses vel i nævn eller
domstole, når de ikke er af privatretlig karakter..
pp

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-04-02 22:29

Fra : Peder Porse

Dato : 28-04-02 21:23

Bare for god ordens skyld: Landsskatteretten er en del af det
administrative klagesystem.

Derfor er den formelt set et nævn.

Går ud fra, du er enig i denne skelnen..
pp

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-02 06:38

Peder Porse <boesvej2@post11.tele.dk> skrev:

[klip]

> Går ud fra, du er enig i denne skelnen..

Ih ja.

/Peter

--
http://www.grauslund.com