/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
ADSL hvem er bedst?
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 27-04-02 18:33

Jeg overvejer kraftigt at få ADSL. Det skal nok være en 256/128
"flat-rate" forbindelse med fast IP nummer, og det skal siges at jeg
fortsat ønsker at have en almindelig fastnet snakke telefon i hjemmet.
Jeg har især kigget på to løsninger: TDC ADSL og Opasia NetExpress
ADSL.

TDC abonnementet inkluderer også abonnementet for den almindelige
telefon plus nogle telefonservices som jeg ikke bruger (vis nummer
o.a.).

Opasia NetExpress ADSL er en ren ADSL forbindelse som ikke indeholder
abonnement for almindelig fastnet telefon.

Når man sammenligner de to løsninger, altså TDC ADSL i forhold til
Opasia NetExpress ADSL plus almindelig telefonabonnement, så er Opasia
NetExpress ADSL løsningen lidt billigere.

Men er der nogen reel praktisk forskel for en mac bruger?

Kender nogen til særlige problemer som jeg måske ikke lige har fået
øje på?

Og til sidst, jeg synes da også det er noget mærkeligt noget at TDC og
Opasia kalder sig for to "helt forskellige" firmaer, de er da under
samme paraply, ikke sandt....?

 
 
Villy Erichsen (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 27-04-02 18:55

"Henrik G. Jacobsen" wrote:

>
> Men er der nogen reel praktisk forskel for en mac bruger?
>
> Kender nogen til særlige problemer som jeg måske ikke lige har fået
> øje på?

NetExpress kræver et opkaldsprogram for at logge på - fås gratis på CD -
husk at bestille i god tid. Hvorimod TDC Bredbånd logger på via DHCP -
indtast blot dit kundenummer i TCP/IP og vælg DHCP så er du på med det
samme. Fungerer dårligt med system 8.5 - 8.6
fint med 8.1 eller 9.>.

VH
Villy Erichsen


Henrik G. Jacobsen (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 27-04-02 23:04

> Villy Erichsen
> NetExpress kræver et opkaldsprogram for at logge på ......

Jamen det er da en forskel der er til at forstå, for hvis man skal
bruge sin 24-timers forbindelse til at have en server kørende, så er
det jo ikke helt ligemeget hvad der sker hvis der har været
strømudfald. Så skal maskinen jo helst bare kunne starte af sig selv
igen når strømmen vender tilbage, og så kan det jo være at det
fungerer bedst, hvis der netop ikke skal bruges et særligt
"logge-på-program".

Tak for den oplysning!

Martin Edlich (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 27-04-02 23:16

In article <a9f0a4c2.0204271403.7c388faf@posting.google.com>,
jacobsen@dsr.kvl.dk (Henrik G. Jacobsen) wrote:

> Jamen det er da en forskel der er til at forstå, for hvis man skal
> bruge sin 24-timers forbindelse til at have en server kørende, så er
> det jo ikke helt ligemeget hvad der sker hvis der har været
> strømudfald. Så skal maskinen jo helst bare kunne starte af sig selv
> igen når strømmen vender tilbage, og så kan det jo være at det
> fungerer bedst, hvis der netop ikke skal bruges et særligt
> "logge-på-program".

Det kan nu også automatiseres, og det er kun hvis man kører uden router
det er nødvendigt.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thomas Tvegaard (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 28-04-02 21:34

In article <3CCAE5E8.82F16E80@adslhome.dk>,
Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> NetExpress kræver et opkaldsprogram for at logge på - fås gratis på CD -
> husk at bestille i god tid. Hvorimod TDC Bredbånd logger på via DHCP -
> indtast blot dit kundenummer i TCP/IP og vælg DHCP så er du på med det
> samme. Fungerer dårligt med system 8.5 - 8.6
> fint med 8.1 eller 9.>.

Indtaste brugernummer i TCP/IP? Øh... hvor præcis?

Ud over det: TDC Bredbånd virker sandelig også med Mac OS X. Stik i,
vælg DHCP - og så af sted

--
Med venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Villy Erichsen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 29-04-02 08:17

Thomas Tvegaard wrote:

> In article <3CCAE5E8.82F16E80@adslhome.dk>,
> Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:
>
> > NetExpress kræver et opkaldsprogram for at logge på - fås gratis på CD -
> > husk at bestille i god tid. Hvorimod TDC Bredbånd logger på via DHCP -
> > indtast blot dit kundenummer i TCP/IP og vælg DHCP så er du på med det
> > samme. Fungerer dårligt med system 8.5 - 8.6
> > fint med 8.1 eller 9.>.
>
> Indtaste brugernummer i TCP/IP? Øh... hvor præcis?

ID for DHCP klient

VH
Villy Erichsen



Michael Tysk-Anderse~ (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 29-04-02 12:37

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> > > Hvorimod TDC Bredbånd logger på via DHCP -
> > > indtast blot dit kundenummer i TCP/IP og vælg DHCP så er du på med det
> > > samme. Fungerer dårligt med system 8.5 - 8.6
> > > fint med 8.1 eller 9.>.
> >
> > Indtaste brugernummer i TCP/IP? Øh... hvor præcis?
>
> ID for DHCP klient

Det er ikke nødvendigt!
--
Michael Tysk-Andersen

Villy Erichsen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 29-04-02 20:16

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:
>
> > > > Hvorimod TDC Bredbånd logger på via DHCP -
> > > > indtast blot dit kundenummer i TCP/IP og vælg DHCP så er du på med det
> > > > samme. Fungerer dårligt med system 8.5 - 8.6
> > > > fint med 8.1 eller 9.>.
> > >
> > > Indtaste brugernummer i TCP/IP? Øh... hvor præcis?
> >
> > ID for DHCP klient
>
> Det er ikke nødvendigt!

Jeg kan sgu ikke logge på uden.
TDC bredbånd fast IP adresse
Ingen router
Bemærk det er IKKE NetEkspress.
VH
Villy Erichsen


Michael Tysk-Anderse~ (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 29-04-02 22:53

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> > > > Indtaste brugernummer i TCP/IP? Øh... hvor præcis?
> > >
> > > ID for DHCP klient
> >
> > Det er ikke nødvendigt!
>
> Jeg kan sgu ikke logge på uden.
> TDC bredbånd fast IP adresse
> Ingen router
> Bemærk det er IKKE NetEkspress.

Ja det kan være at jeg var for hurtig på aftrækkeren mht. fast ip-nr.
Jeg har TDC-Bredbånd med 2 dynamiske ip-nr. uden uden nogen ID. Intet af
den smule opsætningsvejledning jeg har har forlangt dette.
--
Michael Tysk-Andersen

Niels Ebbesen (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 27-04-02 21:59



"Henrik G. Jacobsen" wrote:

> Kender nogen til særlige problemer som jeg måske ikke lige har fået
> øje på?


Ja - at du hos TDC kun får fast TCP/IP ved køb af en de noget dyrere
erhvervsløsninger, og at TDC's løsninger er 100% focuseret på Windows,
de ved dårligt hvad en Macintosh er, og det er helt udelukket at
forvente en kompetent support.

Hvis man er Mac-bruger og vælger TDC, så skal man selv være i stand til
at løse alle evt. problemer, det er lidt ærgeligt for TDC produkter
fejler ikke noget, deres kapasitet er nok også en del bedre end
konkurrenternes.

Hvis du derimod vælger en CyberCity eller Worldonline/Tiscali, så får du
en Cisco-router, som kører uproblematisk sammen med MacOS, du får fast
TCP/IP, og naturligvis flat-rate.

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Martin Edlich (27-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 27-04-02 22:34

In article <3CCB1127.D1FFA6DF@niels-ebbesen.net>,
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ja - at du hos TDC kun får fast TCP/IP ved køb af en de noget dyrere
> erhvervsløsninger,

Nej, BB-ADSL, Netxpres og Boomtown kan alle leveres med fat IP (på
Boomtown er det eneste mulighed).

> og at TDC's løsninger er 100% focuseret på Windows,

Bah, det kører ethernet og TCP/IP, så OS'et er bedøvende ligegyldigt.
Sakl man køre Netxpres'en uden router, kræver det dog en pppoe-klient.
BB-ADSL'en er sandsynligvis den mest uproblematiske forbindelse på
markedet. Du kan få enten een fast IP, eller op til 8 dynamiske - så
slipper man for at tænke på portmapping osv.

> de ved dårligt hvad en Macintosh er, og det er helt udelukket at
> forvente en kompetent support.

Det stemmer nu heller ikke.

> Hvis man er Mac-bruger og vælger TDC, så skal man selv være i stand til
> at løse alle evt. problemer,

Det er ikke min erfaring, man skal bare insistere på at komme til at
snakke med en der kender Mac'en, og så i øvrigt lade være med at sige at
man ved det hele - det pisser supportere helt vildt af.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Mich. Ottosen (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 28-04-02 21:10

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Det er ikke min erfaring, man skal bare insistere på at komme til at
> snakke med en der kender Mac'en, og så i øvrigt lade være med at sige at
> man ved det hele - det pisser supportere helt vildt af.

Tidligere var det noget med at insistere, men i de senere år har det
været sådan, at man bestilte tid og så ringede en mac-supporter op. Jeg
brugte det senest i en juleferie, hvor jeg skulle sætte min svigerfars
maskine op til indernettet. Skidtet virkede ikke efter hensigten, men
efter ihærdig tankevirksomhed hos TDCs supportere (jo flertal). De
vendte tilbage med løsningen: svigerfar havde spærret en række numre og
derfor skulle opkaldet konfigureres helt specielt.

Se, det var da fin support fra TDCs Mac-folk, ikke?

Og Martin har helt ret. Man skal ikke spille Karl Kurt Klogesen !

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Villy Erichsen (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 28-04-02 06:21

Niels Ebbesen wrote:

> "Henrik G. Jacobsen" wrote:
>
> > Kender nogen til særlige problemer som jeg måske ikke lige har fået
> > øje på?
>
> Ja - at du hos TDC kun får fast TCP/IP ved køb af en de noget dyrere
> erhvervsløsninger, og at TDC's løsninger er 100% focuseret på Windows,
> de ved dårligt hvad en Macintosh er, og det er helt udelukket at
> forvente en kompetent support.

Ikke rigtigt. Med TDC bredbånd kan du vælge mellem 1 fast eller 2 dynamiske
IP adresser..
Hvad skal man bruge support til?
På en Mac er det eneste man skal foretage sig at plugge det medfølgende
ethernet kabel i maskinen indtaste det 12 cifrede kundenummer i TCP/IP og
forbinde med DHCP - så kører det. Og så skal man huske at registrere sig -
det sker via den medfølgende CD der iøvrigt indeholder en del progammer til
Mac. (husk at bestille en Mac CD)
Den lovede båndbredde holder fint - jeg har 512/128 og bruger maskinen til
hjemmearbejde. Når jeg Uploader med Fetch er sluthastigheden omkring 160 -
den starter altid noget højere.

VH
Villy Erichsen




Ove Steen Smidt (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 28-04-02 11:05

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Niels Ebbesen wrote:
>
> > "Henrik G. Jacobsen" wrote:
> >
> > > Kender nogen til særlige problemer som jeg måske ikke lige har fået
> > > øje på?
> >
> > Ja - at du hos TDC kun får fast TCP/IP ved køb af en de noget dyrere
> > erhvervsløsninger, og at TDC's løsninger er 100% focuseret på Windows,
> > de ved dårligt hvad en Macintosh er, og det er helt udelukket at
> > forvente en kompetent support.
>
> Ikke rigtigt. Med TDC bredbånd kan du vælge mellem 1 fast eller 2 dynamiske
> IP adresser..
> Hvad skal man bruge support til?
> På en Mac er det eneste man skal foretage sig at plugge det medfølgende
> ethernet kabel i maskinen indtaste det 12 cifrede kundenummer i TCP/IP og
> forbinde med DHCP - så kører det. Og så skal man huske at registrere sig -
> det sker via den medfølgende CD der iøvrigt indeholder en del progammer til
> Mac. (husk at bestille en Mac CD)
> Den lovede båndbredde holder fint - jeg har 512/128 og bruger maskinen til
> hjemmearbejde. Når jeg Uploader med Fetch er sluthastigheden omkring 160 -
> den starter altid noget højere.
>
> VH
> Villy Erichsen

Man kan også gøre skarn uret. Jeg husker - fra min første tid med
internet og email hos TDC (dengang TeleDanmark), at jeg fik udmærket
hjælp af deres Mac-supporter. Men det krævede en ekstra forretningsgang
at nå frem til ham.
Dengang var det imidlertid problematisk at skaffe sig modem-softwaren på
diskette. Den skulle man hente på nettet (håber I kan se komikken). Lige
sådan var det med Eicon Diva-software, da jeg skulle have ISDN.
Kan man nu regne med, at TDC udleverer Mac-software til ADSL?

Hvis det i øvrigt er så enkelt at sætte ADSL op på en Mac (hvad man jo
ikke kan vide på forhånd), så var det måske muligt, at nogen her i
gruppen ville sammenfatte en vejledning og lægge den et tilgængeligt
sted, f.eks. på Mac-brugerforeningernes hjemmesider. Helst med
oversættelse af alle fremmedord, tak. Jeg er selv på det niveau, at jeg
ikke er med, når nogen taler om at bruge en router eller ikke bruge en
router.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Michael Tysk-Anderse~ (28-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 28-04-02 12:19

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> (husk at bestille en Mac CD)

Den følger med som standard til TDCs bredbåndsprodukt og den indeholder
en glimrende vejledning.
--
Michael Tysk-Andersen

[2900] Jesper Haaber~ (28-04-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 28-04-02 08:35

Henrik G. Jacobsen <jacobsen@dsr.kvl.dk> wrote:

> Jeg overvejer kraftigt at få ADSL. Det skal nok være en 256/128
> "flat-rate" forbindelse med fast IP nummer, og det skal siges at jeg
> fortsat ønsker at have en almindelig fastnet snakke telefon i hjemmet.
> Jeg har især kigget på to løsninger: TDC ADSL og Opasia NetExpress
> ADSL.
>
> TDC abonnementet inkluderer også abonnementet for den almindelige
> telefon plus nogle telefonservices som jeg ikke bruger (vis nummer
> o.a.).
>
> Opasia NetExpress ADSL er en ren ADSL forbindelse som ikke indeholder
> abonnement for almindelig fastnet telefon.
>
> Når man sammenligner de to løsninger, altså TDC ADSL i forhold til
> Opasia NetExpress ADSL plus almindelig telefonabonnement, så er Opasia
> NetExpress ADSL løsningen lidt billigere.
>
> Men er der nogen reel praktisk forskel for en mac bruger?
>
> Kender nogen til særlige problemer som jeg måske ikke lige har fået
> øje på?
>
> Og til sidst, jeg synes da også det er noget mærkeligt noget at TDC og
> Opasia kalder sig for to "helt forskellige" firmaer, de er da under
> samme paraply, ikke sandt....?

Min søster har en CyberCity 384/128 løsning og den fungerer perfekt. Det
er med en Cisco router og med en switch kan du lave et stort netværk med
alle dine Mac'er.

Personligt ville jeg aldrig vælge TDC (jeg har det selv), da deres
support og måde at drive virksomhed på er under al kritik.

Rent teknisk er det underordnet om du vælge det ene selskab fremfor det
andet - blot det er baseret på Ethernet.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

[2900] Jesper Haaber~ (29-04-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 29-04-02 21:47

Henrik G. Jacobsen <jacobsen@dsr.kvl.dk> wrote:

> Jeg overvejer kraftigt at få ADSL. Det skal nok være en 256/128
> "flat-rate" forbindelse med fast IP nummer, og det skal siges at jeg
> fortsat ønsker at have en almindelig fastnet snakke telefon i hjemmet.
> Jeg har især kigget på to løsninger: TDC ADSL og Opasia NetExpress
> ADSL.
>
> TDC abonnementet inkluderer også abonnementet for den almindelige
> telefon plus nogle telefonservices som jeg ikke bruger (vis nummer
> o.a.).
>
> Opasia NetExpress ADSL er en ren ADSL forbindelse som ikke indeholder
> abonnement for almindelig fastnet telefon.
>
> Når man sammenligner de to løsninger, altså TDC ADSL i forhold til
> Opasia NetExpress ADSL plus almindelig telefonabonnement, så er Opasia
> NetExpress ADSL løsningen lidt billigere.
>
> Men er der nogen reel praktisk forskel for en mac bruger?
>
> Kender nogen til særlige problemer som jeg måske ikke lige har fået
> øje på?
>
> Og til sidst, jeg synes da også det er noget mærkeligt noget at TDC og
> Opasia kalder sig for to "helt forskellige" firmaer, de er da under
> samme paraply, ikke sandt....?

Som du sikkert allerede ved nu, har TDC været nede fra søndag midnat til
et pænt stykke ud på eftermiddagen i dag. Det gælder både ProAccess,
NetExpres, Bredbånd og hvad de nu ellers har af ADSL produkter.

Deres performance på deres news server taget i betragtning samtidigt,
gør at du nok bør overveje seriøst om der ikke er et alternativ til TDC
?!

Imidlertid kan du jo være i den meget uheldige situation at du kun kan
få TDC.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Martin Edlich (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 29-04-02 22:00

In article <1fbfb5f.bhpd5a1793u4nN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Som du sikkert allerede ved nu, har TDC været nede fra søndag midnat til
> et pænt stykke ud på eftermiddagen i dag. Det gælder både ProAccess,
> NetExpres, Bredbånd og hvad de nu ellers har af ADSL produkter.

Det er skægt, det har jeg slet ikke mærket noget til.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

[2900] Jesper Haaber~ (29-04-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 29-04-02 22:34

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fbfb5f.bhpd5a1793u4nN%jesper@gylling.net>,
> jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:
>
> > Som du sikkert allerede ved nu, har TDC været nede fra søndag midnat til
> > et pænt stykke ud på eftermiddagen i dag. Det gælder både ProAccess,
> > NetExpres, Bredbånd og hvad de nu ellers har af ADSL produkter.
>
> Det er skægt, det har jeg slet ikke mærket noget til.

Det startede med at jeg ikke kunne sende mails søndag lige efter midnat
og det virkede heller ikke i morges kl. ca. 8

http://www.computerworld.dk/netscape4.asp?Mode=2&ArticleID=14471

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Martin Edlich (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 29-04-02 22:56

In article <1fbfde6.1kqgae37wkydpN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Det startede med at jeg ikke kunne sende mails søndag lige efter midnat
> og det virkede heller ikke i morges kl. ca. 8

Det har ikke nødvendigvis noget med den nævnte fejl at gøre. Det var i
øvrigt en planlagt og annonceret nedetid.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Michael Tysk-Anderse~ (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 29-04-02 23:40

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Det har ikke nødvendigvis noget med den nævnte fejl at gøre. Det var i
> øvrigt en planlagt og annonceret nedetid.

Ja jeg havde heller ingen forbindelse i en halv time. At den var
planlagt kan jeg forholde mig til, men ikke annonceret. Det var måske en
service de kunne forbedre - email er vist opfundet!
--
Michael Tysk-Andersen

Martin Edlich (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 29-04-02 23:44

In article <1fbfgao.17e86gh1hux496N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Ja jeg havde heller ingen forbindelse i en halv time. At den var
> planlagt kan jeg forholde mig til, men ikke annonceret.

Vist var den annonceret.

> Det var måske en service de kunne forbedre - email er vist opfundet!

Har du tilmeldt dig den service?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Michael Tysk-Anderse~ (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 30-04-02 00:31

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Det var måske en service de kunne forbedre - email er vist opfundet!
>
> Har du tilmeldt dig den service?

Nej - hvilket i sig selv kunne give anledning til den efterspurgte
serviceforbedring!
--
Michael Tysk-Andersen

Martin Edlich (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 30-04-02 01:00

In article <1fbfilq.1pg98tyvvyq8aN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Nej - hvilket i sig selv kunne give anledning til den efterspurgte
> serviceforbedring!

Ikke forstået. Vil du gerne have at TDC sender dig en mail om alle deres
tilbud, ændringer osv?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Michael Tysk-Anderse~ (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 30-04-02 01:33

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Nej - hvilket i sig selv kunne give anledning til den efterspurgte
> > serviceforbedring!
>
> Ikke forstået. Vil du gerne have at TDC sender dig en mail om alle deres
> tilbud, ændringer osv?

Næh kun når det har indvirkning på min brug af min ADSL forbindelse.

Jeg vidste ikke at der var en planlagt og annonceret lukning af min
ADSL-forbindelse i går aftes. Min avis, el, vand og varmeforsyng kan
godt finde ud af og give besked i sådanne tilfælde.
--
Michael Tysk-Andersen

Martin Edlich (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 30-04-02 05:46

In article <1fbfld8.zuftt3ljftmoN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Jeg vidste ikke at der var en planlagt og annonceret lukning af min
> ADSL-forbindelse i går aftes. Min avis, el, vand og varmeforsyng kan
> godt finde ud af og give besked i sådanne tilfælde.

Det kan TDC også.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Michael Tysk-Anderse~ (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 30-04-02 07:54

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Det kan TDC også.

Men man skal bede om det først.
--
Michael Tysk-Andersen

Martin Edlich (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 30-04-02 07:59

In article <1fbg3d0.19vx6wa1oao9tsN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Men man skal bede om det først.

Ja, hvis man vil have en mail om det. Man kan også gøre sig selv den
tjeneste at følge med i tele.internet.info eller TDC's statusside eller
tekstTV.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Münster (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 30-04-02 08:00

In article <newsspam4-4B4A15.06453130042002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fbfld8.zuftt3ljftmoN%mta@mac.com>,
> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:
>
> > Jeg vidste ikke at der var en planlagt og annonceret lukning af min
> > ADSL-forbindelse i går aftes. Min avis, el, vand og varmeforsyng
> > kan godt finde ud af og give besked i sådanne tilfælde.
>
> Det kan TDC også.

Man kan vel bare abonnere på nyhedsgruppen <tele.internet.info>. Er det
ikke der, den slags bliver annonceret?

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Petersen (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 30-04-02 14:39

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Man kan vel bare abonnere på nyhedsgruppen <tele.internet.info>. Er det
> ikke der, den slags bliver annonceret?

Jo, eller gå på www'et og gå ind på:
http://kundeservice.opasia.dk/driftsinfo/statusmeddelelser/
- den er jo praktisk hvis news-serveren er nede
Martin

Michael Tysk-Anderse~ (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 30-04-02 14:58

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> > Man kan vel bare abonnere på nyhedsgruppen <tele.internet.info>. Er det
> > ikke der, den slags bliver annonceret?
>
> Jo, eller gå på www'et og gå ind på:
> http://kundeservice.opasia.dk/driftsinfo/statusmeddelelser/
> - den er jo praktisk hvis news-serveren er nede

Nu var det hele forbindelsen som blev lukket:

> Der bliver opgraderet ADSL centraler i hele landet, d. 29/4-02, natten
> mellem søndag og mandag kl. 00:00 - 06:00.

> Dette kan betyde, at kunder ikke kan få forbindelse til Internettet via
> Pro@ccess, NetExpress, Boomtown eller Tele Danmark Bredbånd|ADSL
> i tidsrummet 00:00 til 06:00.
> Vi beklager de gener dette kan medføre for vore kunder.

I sådanne tilfælde syntes jeg ikke at det er kunden der skal gøre sig
umage for at opsøge ovenstående information.

Nok om det - Jeg har tilmeldt mig driftstatus!
--
Michael Tysk-Andersen

Morten Reippuert (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 30-04-02 01:16

In article <newsspam4-08157D.23000629042002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Det er skægt, det har jeg slet ikke mærket noget til.

heller ikke jeg (proaccess i indre by)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Peter Kiil (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 29-04-02 22:09

in article 1fbfb5f.bhpd5a1793u4nN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 29/04/02 22:47:

> Som du sikkert allerede ved nu, har TDC været nede fra søndag midnat til
> et pænt stykke ud på eftermiddagen i dag. Det gælder både ProAccess,
> NetExpres, Bredbånd og hvad de nu ellers har af ADSL produkter.

Min Pro@ccess har da kørt fint. Hvilket den iøvrigt har gjort i samtlige de
19 måneder jeg har haft den.

--
/peter

"It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it."
George W. Bush.


[2900] Jesper Haaber~ (29-04-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 29-04-02 22:34

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fbfb5f.bhpd5a1793u4nN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
> Gylling at jesper@gylling.net wrote on 29/04/02 22:47:
>
> > Som du sikkert allerede ved nu, har TDC været nede fra søndag midnat til
> > et pænt stykke ud på eftermiddagen i dag. Det gælder både ProAccess,
> > NetExpres, Bredbånd og hvad de nu ellers har af ADSL produkter.
>
> Min Pro@ccess har da kørt fint. Hvilket den iøvrigt har gjort i samtlige de
> 19 måneder jeg har haft den.

Det startede med at jeg ikke kunne sende mails søndag lige efter midnat
og det virkede heller ikke i morges kl. ca. 8

http://www.computerworld.dk/netscape4.asp?Mode=2&ArticleID=14471


--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste