Satelit-tv
Fra : HC Christensen

Dato : 27-04-02 16:21

Hej.

Jeg har gået og tænkt lidt på hvad jeg gør i nedenstående tilfælde, og
vil nu gerne have gode ideer.

Vi købte i januar en digital parabol & reciever uden fast abonnement,
men med en kortordning, der gik ud på at vi alene skulle betale
kortafgiften ( ca. 320 kr/år ) for at kunne se de danske kanaler
f.eks. TV2 Zulu og DR2. Herunder også DK4 som var grunden til at vi
ønskede ordningen.

Problemet er så, at vi aldrig fik set DK4, idet denne kanal alligevel
ikke hørte under den ordning vi havde valgt. I alle papirer og
reklamer står _stadig_ at DK4 er med i denne abonnementsform, så hvad
gør jeg nu ? Er der nogen nytte i at klage og i så fald til hvem -
forretningen vi købte parabolen i eller tv-firmaet ? Hvor står jeg
retsligt ?

mvh. HC Christensen.

Fra : Ole Geisler

Dato : 28-04-02 09:47

On 27 Apr 2002 08:20:41 -0700, cordulla@ofir.dk (HC Christensen)
wrote:

> [...]
>
>Problemet er så, at vi aldrig fik set DK4, idet denne kanal alligevel
>ikke hørte under den ordning vi havde valgt.

I har valgt "LOCAL" pakken, denne indeholder DK4 (igen) - der var en
overgang hvor den var flyttet ud af denne pakke.

>I alle papirer og
>reklamer står _stadig_ at DK4 er med i denne abonnementsform

Det er den også.

>så hvad
>gør jeg nu ?

Ser DK4 ?

> Er der nogen nytte i at klage og i så fald til hvem -
>forretningen vi købte parabolen i eller tv-firmaet ?

Programudbyderen. Det er CANAL DIGITAL, TLF: 70272771

>Hvor står jeg
>retsligt ?

Læs bagsiden af din kontrakt. Der står en passus om at pakkeændringer
kan foretages bla,bla,bla.

Der er ikke meget jura i dette, så:

FUT dk.teknik.satellit , hvor du kan få masser at vide om emnet.

--
Se www.repairfaq.org hvis du vil vide mere om fejlfinding/reparation.
Lær at citere korrekt: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html