Returnere fra en function (newbie)
Fra : Mads Kristensen

Dato : 27-04-02 15:48

Hej gruppe
Jeg sidder med det problem, at jeg vil have lavet mig en database-klasse,
der tager sig af al kommunikation med databasen.
Derfor har jeg oprettet en function, der skal sørge for at udføre en søgning
og returnere et Recordset, Dictionary, Collection ell. lign. med de værdier
fra databasen, der passer på søgningen.

Mit problem er bare, at jeg ikke kan få en function til at returnere andet
en strings, integers osv.

Så mit spørgsmål er ganske simpelt: Hvordan kan jeg returnere en
Collection/Dictionary/Recordset fra en function?

Mvh. Mads

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 27-04-02 16:51

Mads Kristensen <madsjuhl423@hotmail.com> wrote:
> Så mit spørgsmål er ganske simpelt: Hvordan kan jeg returnere en
> Collection/Dictionary/Recordset fra en function?
>
> Mvh. Mads
Hej Mads

Nedenstående returnerer et recordset fra en funktion (VBA, men
princippet er det samme).

Private Function getRecordset() As Recordset
Set getRecordset = CurrentDb.OpenRecordset("adr1")
End Function

og denne en Collection

Private Function getCollection() As Collection
Dim res As Collection

Set res = New Collection
res.Add ("Mikkel")
res.Add ("Bundgaard")